Paaitijd! Hot or not?

Started by Fly4Fish, April 21, 2018, 10:53:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fly4Fish

De watertemperatuur is aardig omhoog gegaan en de vis compleet los. Althans voor te paaien.
Op een arm van de Maas bij mij is het water ongeveer 40 cm. diep en duizenden vissen zwemmen er als gekken rond. Roofblei, ruisvoorn, karper, brasem, etc.

Gisteren 2 uur wezen vissen met een kleine nimf en geen beetje gehad. Langzaam strippen, snel strippen, tussen scholen door gevist, maar geen actie.
Kennen jullie dit fenomeen ook?

Floor

Niets vangen kennen we allemaal, dat van die vissen in paaistemming die ondanks alle trucs en heel speciale technieken ed onvangbaar blijken is ook een bekend fenomeen.  Prachtig om te zien maar soms best wel frustrerend.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

vliegvisFlip

Yep, lekker op karper aan het vissen in de polder, zie ik een aantal karpers wel heel erg spetteren ;D ::)... Eind met de pret. Gelukkig nog een karper daarvoor kunnen vangen.
En nu is het een beetje te koud/nat/winderig bij mij voor mijn favoriete stekken... ;D

sjoerd

Ook al is de vis in paaistemming, soms blijken er toch wel enkelen te vangen. Zoals gisteren op de brasem. Veel paaiende vis  maar toch enkele vissen die de nimf regkementair, in de bek pakten. Probeer die vissen aan te werpen, die  wat rustiger gedrag vertonen, soms zijn die al afgepaaid of ze nemen even een break. Of wat ook gebeurt, ze zien de vlieg als concurrent en happen ernaar uit een soort van agressie. Of om hun territorium te verdedigen. Zalm doet dat vaak maar ook brasems  vertonen dat gedrag soms.