Yorkshire Dales

Started by iMarco, June 06, 2018, 20:00:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iMarco

Terug van een tripje in Yorkshire Dales dus wel aardig om dit effe te delen hier. We hebben gevist van do 31 mei tot afgelopen maandag 4 juni.

De weersomstandigheden waren gunstig. Niet teveel zon en de echte regen hebben we niet gezien. We verbleven in de Riverside Inn in Ilkley. Prima hotel aan de rivier de Wharfe. Niet echt een fijne plek om direct het water in te lopen en te gaan vissen want daarvoor is het daar net wat te toeristisch. Iets verderop (na een dagticket in ons hotel te hebben gekocht van £11) hebben we donderdag gevist en een vijftal vissen gevangen.

Vrijdag hebben we gevist in de Holme. Dit was circa een uur rijden en een tip van een local Engelsman. Leuke plek met veel vis. Echt een kleine beek met echt peuteren om aan de vis te komen. Helaas loste de eerste vis. Dat was een flinke forel. Die dag circa 20 vissen gevangen.

Zaterdag zijn we door een Engelsman meegenomen naar Addingham voor een visdag aan de Wharfe. Schitterde plek, mooie Pools afgewisseld met snellere stukken. Echt adembenemend mooi. Het aantal vissen liet wat te wensen over maar echt een plek met potentie. De vergunning is te halen in het post Office wat al vroeg open is. Een dayticket kost £15.

Zondag zijn we naar Pateley Bridge gereden. Schitterende rivier is daar gelegen genaamd de Nidd. Smalle rivier met overhangende bomen. Er is niet overal doorheen te waden door de diepte maar voldoende mogelijkheden om grote stukken af te vissen. De vis heeft hier veel beschutting van de overhangende bomen en dat zie je gelijk aan de activiteit op het oppervlakte. Regelmatig kwamen meivliegen op het water die werden genomen door de vissen. Vriend bever was ook aan het vissen hier. Geweldig om te zien. Opvallend was het aantal forellen van formaat voor een dergelijk smalle beek. Vergunning voor deze stretch is op elke hoek van de straat te halen zoals bij de spar in het stadje, 200 meter van de parkeerplaats waar je kan vissen.

Het merendeel van de vissen is gevangen op kleine CDC emergers en een kleine uitvoering van meivlieg imitaties. Dikker dan 0.15 tippet was een no go. Hoe dunner hoe beter was het motto. Op 0.16 tippet kreeg ik al geen aanbeten meer.

Voor meer info is deze site wel handig:  http://www.yorkshire-dales-flyfishing.com

Filmpje voor de liefhebbert:
https://youtu.be/DFVjbQHLVrQ



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

zeeforel

Topverslag en top film! Denk dat je veel interesse kweekt voor Yorkshire! 

Chaisedieu

Mooi! Bedankt voor het delen.

Cheers, Marten

HenkM

Dat ziet er goed uit. Ik zou er zo naartoe gaan.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

iMarco

Met dank. Ik hecht zelf altijd wel waarde aan wat bewegende beelden voor je besluit naar een nieuwe locatie te gaan. Het geeft je wat meer gevoel bij hoe het eruit ziet.

Mogelijk dat anderen er wat aan hebben als ze overwegen om er naartoe te gaan.

Marco




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Scaramouche

Prachtig, dank voor het delen. ziet er uit als een leuke bestemming. Als ik mag kiezen dan eindig ik de dag liever in een pub dan in een oostenrijkse bierstube  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Arie de Vries

Bedankt voor het delen.
Groet, Arie

guidogast

Mooie beelden en plekken!👍
::agree::