Vis zat maar niet bijten op vliegen

Started by tb, August 31, 2015, 19:30:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tb

Laatst met mijn vismaat gaan vissen op een oud stuk maas al wadend.   Alles was er aanwezig,  hopen baars,  vele mooi voorns maar vooral ook kopvoorn!

Ik met de vliegenlat begonnen met natte vliegen,  mijn maat met dobber en made mee laten driften.

Mijn maat 1 na de andere baars op zijn maden, ik met de vliegenlat geen tik.   Verschillende vliegen gebruikt,  natte drijvende en nimfen.   Zowel laten driften als rustig binnen strippen alsook snel enzovoorts,  niets
Om te testen haakje met oogje en maden aan de vlieghengel en ik ving plots de een na de andere.
Ik had zelfs een gele made imitatie getest. Best wel balen.
Iemand verklaring?  De vissen waren vrij gretig en ruim aanwezig,   wel zeer veel volgers maar geen bijters

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Streamertje proberen beetje bling bling
::bbq:: ::proost:: ::proost::

tb

Quote from: HappyFisherman on August 31, 2015, 19:46:11
Blijven oefenen.

Met? Manier van binnen strippen?  Soort vliegen kiezen?  Verklaar nader

tb

Streamers voor baars, ok, daar moet ik werk van maken,  maar voor de voorn., die zou normaal toch op kunst made moeten lukken,  die echte lieten we ook gewoon mee driften

HappyFisherman

Quote from: tb on September 01, 2015, 17:00:55
Met? Manier van binnen strippen?  Soort vliegen kiezen?  Verklaar nader

Inderdaad, daarmee. Juist van die moeilijke dagen leer je veel en ontdek je dingen waar je anders misschien niet aan had gedacht.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

snelle 8tjes geprobeerd.
maar dan ook heel snel.
baars groene damsel eraan .

werkt hier toch vele gevallen wel.

tb

Ga me wat gerichte vliegen/streamers binden voor de baars
Eerste poging net af,  zwart/rood werkt normaal toch goed voor baars.   Heb nog allerhande patronen in mijn hoofd zitten.

Rossie69

 ::goodjob:: ondernemen en proberen.

als het straks de winner is,dan is het dubbel leuk.
succes


Chaisedieu

Vanavond binden we bij de Hunzepalmer de "Schildmeer Speciaal" vlieg. Een streamertje voor baars, ooit gebonden door een oud-lid. Bindbeschrijving staat op GlobalFlyFisher:

http://globalflyfisher.com/patterns/showpattern.php?id=46

en een foto van de streamer: http://globalflyfisher.com/reports/festival2001/pic.php?caller=all&id=669

Wellicht is dit ook iets voor jou om te binden.

Cheers, Marten

Plantje

Als de vis er zit moet het met een beetje een streamertje te doen zijn! En anders wil baars ook echt nog wel met een natte vlieg/nimf aan de haal hoor!

tb

Ik vermoed dat grootste fout aan mijn manier van binnenstrippen ligt hoor. Vermoed nog veel oefenen,  en dat werkt alleen als ik zeker ben dat de vis er zit..