werp instructie DVD

Started by Pink maggot, May 14, 2015, 09:48:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pink maggot

Hallo mede vliegvissers

Ik ben op zoek naar nuttige en leerzame informatie over het werpen met de vliegenlat.
Mijn oog is gevallen op de volgende DVD: Cast that Catch Fish.
https://www.youtube.com/watch?v=TOdvCH1vA80
Heeft iemand deze DVD gezien en is het de moeite waard om hem te kopen?
Zo ja waar zou ik hem het beste (goedkoopst) kunnen halen?
Of hebben jullie beteren ervaring met anderen films?

Ik hoor het graag

Groet Vilmar

HappyFisherman

Lid worden van een vereniging zou je veel sneller verder helpen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN


Beertje

Ik ben het met onze happy fisherman eens. Je kunt wel naar zo'n dvd kijken en proberen na te doen, maar als je het fout doet (je kunt je zelf niet goed zien) dan leer je het fout aan, en moet je later die fouten corrigeren  en dat valt niet mee (ervarings deskundige).
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

Een mooi moment om te leren werpen of je kunsten bij te schaven is 30 mei.
Tour de OV 7.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

weerwolf

als je gaat oefenen moet je een camera gebruiken, doen wel meer mensen. dan kan je de fouten wel zien. maar een vereniging schiet meer op.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Als je de basis niet beheerst, ga je het van deze dvd niet leren. Als je ervaren bent en je werpkunsten zijn al gevorderd is dit een heel leuke dvd. Prima uitleg en goed te volgen.

Ik ben er tevreden over. Maar het kan ook zeer demotiverend zijn. Hij werpt alsof het allemaal geen moeite kost en dan lijkt het heel makkelijk....


Sieger

Pink maggot

Bedankt voor jullie reacties!

Vervolg vraagen:
-Wat gaat er geburen op 30 mei?(tour OV7?)
-Wat is een vereniging?
-Is er al een werp topic?
een waar je  je werp problemen plaatst en er tips trics en correcties worden gegeven??

ik hoor wel  ;D

maurice

Tour de OV is een visdag van het forum.
Op deze dag komen verschillende vissers van het forum bij elkaar.
Beginners worden geholpen door ervaren vliegvissers, hengels, lijnen en materiaal kan worden getest.
Tot nu toe zijn het gezellige dagen geweest met leer momenten voor iederer





::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Quote from: Pink maggot on May 14, 2015, 13:46:42
Bedankt voor jullie reacties!

Vervolg vraagen:
-Wat gaat er geburen op 30 mei?(tour OV7?)
-Wat is een vereniging?
-Is er al een werp topic?
een waar je  je werp problemen plaatst en er tips trics en correcties worden gegeven??

ik hoor wel  ;D

Jij bent degene met vragen dus mag je er volgens mij ook zelf de meeste tijd in steken... Ga lekker op zoek, dingen zelf ontdekken is het mooiste dat er is.

Een goeie bron is dit forum of iets dat ze een zoekmachine noemen (Google schijnt een goeie te zijn).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Pink maggot

Het was weer gezellig...
en bedankt voor de tip...
ik schijn het verder zelf uit te moeten gaan zoeken ...
doei... ::delete::

Beertje

#12
Kort lontje? Het is allemaal goed bedoeld hoor. Als je de zoek funtie op dit forum gebruikt kom je al een stuk verder.Ook als je de vraag stelt op google, dan kom je vaak bij dit forum uit, en als je er dan niet uit komt, dan kun je een vraag stellen op dit forum. Veel oud forum-ers  worden ziek van altijd maar weer die zelfde plaat af te draaien over vragen die al te vaak beantwoord zijn. dus.... staat het er niet bij, stel dan gerust je vraag.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

Vilmar,
Ik heb de moeite genomen om iets info voor je te zoeken op het forum.
Wat betreft je vragen,

Wat is een vereniging? Tja als je dat niet weet

Wat betreft werp topics zijn er genoeg, kun je gewoon opzoeken via de zoekmachine van het forum.
Neem aan dat je dat nog wel kent als terugkerend forumlid.

Maar ken wel een paar clubs die ook werplessen geven,kingfisher kampen en de club van Baggelhuizen noord Nederlandse vliegvisvereniging als ik het goed heb.


Jou reactie op happy kan er bij mij niet door.
Zal verder ook geen tijd meer aan je besteden.

Succes met je toekomst in het vliegvissen.


::bbq:: ::proost:: ::proost::

goswit

Dit doet mij denken van een jaar geleden ongeveer , doorvragen en steeds afwijken van de vragen en nieuwe verzinnen . Ik zou bijna denken dat de zelfde het is. :-\
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Joost S.

#15
Beetje jammer dit. Dat zie je op veel forums, als iemand wijst op de zoekfunctie, dan wordt dat schijnbaar als belediging gezien of zo? Vaak een boze reactie.

Helemaal niet nodig want een betere tip kan je niet krijgen. Zeker op dit forum kan je zoveel informatie vinden. En daar hoef je niet duizenden topics voor door te nemen.

Ga gewoon alle subforums af, een voor een, en ga gewoon topics af lopen en lezen.

Binnen een avondje weet je al zoveel meer. En het is ook nog eens reuze interressant, en je krijgt een beeld van het forum en haar leden.


En als je toch nog vragen hebt, en je maakt even excuses of zo, voor je kribbige reactie, weet ik zeker dat er mensen zijn die je op weg helpen.

Ik had voor de kleine vraagjes, of als je iets simpels wilt weten, speciaal een topic aangemaakt. Voor beginners.

Ik denk dat niemand het je kwalijk neemt als je daar af en toe een vraag stelt die de echte cracks hun wenkbrouwen doet fronsen

Topic voor vragen die niet echt een topic nodig hebben.

Zonde hoor, als je nu meteen de deur dicht gooit. Een superforum, met leuke mensen. Maar zelf wat actie ondernemen, dat werkt hier wel een stuk aangenamer, ;-).

Succes!

Pink maggot

klopt ik had een heel kort rondje.
Het viel me net verkeert.
Toen ik HappyFisherman reactie las was het heel iets ander dan ik had verwacht!
In plaats dat ik te horen kreeg wat een leuke vereniging is of wat er stond te geburen op 30mei (bedankt maurice voor het antwoord)
Kreeg ik te horen dan ik het zelf ergens ander maar uit moest zoeken.
Zo vaten ik het op en vandaar mijn botten reactie.(sorry happyfisherman ik begreep je kroten antwoord niet zo)

Nu ik ook weet wat er in het kort werd verteld snap ik het beter:eerst zoeken en dan vragen.
Ik was een jaar geleden nog niet aangemeld dus betwijfel of ik het was goswit.
en maurice jammer dan je me niet verder wil helpen je hebt me nog het meest geholpen!

Hoe dan ook ik hoop dat het weer goed is tussen ons en dat we er een beteren tijd van kunnen maken.
(of word ik al meteen verbannen van OV7?)

::new::






Arie de Vries

Als je kunt zou ik naar zo'n forum dag als de OV7 gaan Vilmar, daar leer je een aantal van de forumleden in het echt kennen en zul je ervaren dat de meeste erg aardige en hulpvaardige lui zijn die graag kennis delen.
Communiceren op het forum is niet altijd eenvoudig, maar je bent goed teruggekomen
Groet, Arie

RiverHunter

Ja soms gaat het zo, in ieder geval blij voor de excuses. Wellicht zien we elkaar op de OV 7 ?   
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Beertje

Goed dat je in ziet dat het niet aan de forumleden lag, maar aan je zelf. Je kunt hier alle hulp krijgen die je wil en zelfs meer dan dat. Je weet nu hoe het werkt dus....als nog. veel plezier hier op dit forum.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.