Wanneer welke vlieg

Started by BartdeBakker, May 13, 2015, 19:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BartdeBakker

Hallo,

Ik ben een herintreder qua vliegvissen. Nu heb ik alleen nog maar iets gevangen met een goudkop nymph.
Nu is mijn vraag wanneer ga je over op een andere vlieg wan tik zou graag eens iets vangen met een drijvende vlieg ik heb namelijk een aantal redtags gemaakt. Iemand zei me dat, dat wel een goede vlieg is.

Groeten bart

Scaramouche

red tag is inderdaad een patroon waar je succes mee kunt hebben. Kijk tijdens het vissen goed naar activiteit hoog in het water, dan azen de vissen aan of tegen het oppervlak en kun je droog proberen. Ook kijken naar wat er verder rondvliegt en daar qua kleur en afmeting in de buurt van gaan zitten is het meest algemene maar ook vaak effectieve advies.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Plantje

Onderschat ook een simpele CDC niet.

Als het om nimf vissen gaat moet je denken aan een pheasant tail die niet al te zeer verzwaard is. Of bijvoorbeeld wat simpele dubbing met een beeeeeetje flash er in op de haak. Vooral simpel denken.

Ik moet zeggen, dat nimf vissen bij mij ook meestal wat tegenvalt hoor. Ik heb tussen mijn jeugd en enkele jaren geleden ook zo'n 15 jaar niet gevist. Herkenbaar allemaal!

BartdeBakker

Dank jullie wel voor de fijne tips ook ga ze uit proberen. Hopen op succes.

Groeten

Bart