eerste les werpen

Started by vinfoto, September 23, 2014, 21:34:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vinfoto

vanavond de eerste les in het werpen gehad van rein.
we hadden afgesproken bij recreatie vlietland.


Rein heeft me eerst uitleg van alles uitgelegd over het materiaal en van alles laten zien.
Daarna aan de bak met werpen, veel dingen om tegelijk op te letten maar gelukkig een goede coach.

Na een uurtje oefenen ook nog geprobeerd wat te vangen met een redtag nymph maar helaas niets gevangen.

Gerrit59

Succes met je eerste stappen in de wereld van het vliegvissen! Vangen komt vanzelf.
Rein: top dat je een starter op weg helpt!

GJ

Succes!
Ik ben ook net begonnen en heb vorige week mijn eerste visjes gevangen op een red tag. Gisteren mijn eerste gevangen op een droge vlieg. Ik vind het best moeilijk allemaal. Maar als je dan gaat vangen is het een geweldige ervaring!!!

rein

Je pakte het redelijk snel op en heb het idee dat je het redelijk snel onder de knie zal krijgen. het is en blijft oefenen en af en toe je zelf (of door een ander) weer bijschaven. Maar ik vond het leuk je op weg te helpen en volgens mij als je met een gezamenlijke dag mee gaat zijn er vast ook anderen die je wat dingen willen leren.

tot de volgende keer aan de waterkant en laat weten wanneer je je eerste vis haakt met de vlieg :)

HappyFisherman

Over de gehaakte fietsers, honden en kinderwagens horen we natuurlijk ook graag  ::dance:: ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vinfoto

Ga vanavond nog even smijten in het park naast ons huis....daar lopen wat andere figureren maar ook die kunnen gehaakt worden.
Vandaag bij de sponsor van het forum ook even wat tippet besteld en nog wat ander klein materiaal en mijn fotovest ben ik aan het inruimen als vliegvest :)

vinfoto

zo net terug even lekker staan te gooien in het park hiernaast, ik kan nu de lijn langer maken vanaf de reel bij de worp naar achter en dan bij naar voren gelijk ook verlengen, en krijg op deze manier een meter of 10 lijn de lucht in en kan die dan ook in de lucht houden.
Langer dan 10 meter lukt soms maar vaak stort het dan aan de achter kant in elkaar of bij de uiteindelijke worp aan het begin.

Daarna ben ik gaan oefenen op een paaltje in het midden van het grasveld om te kijken of ik de lijn daar in de buurt kan krijgen, ahum....richten is nog niet mijn beste punt nog maar qua lengte lukt het wel redelijk.

BV

Zo,  nu ben je op mijn nivo van werpen en kan je nu inschrijven voor de snoektoer  :D

Hilco de Visser

snoeken zitten toch altijd onder je voeten dus daar hoef je niet goed voor te kunnen werpen ;-)

vinfoto

Quote from: Hilco de Visser on September 24, 2014, 20:44:57
snoeken zitten toch altijd onder je voeten dus daar hoef je niet goed voor te kunnen werpen ;-)

ben bang dat mijn hengel ook niet snoek proof is

Gerrit59

Nou voor je voeten.......
Maar mijn ervaring is ook - zeker in de polder - dat de meeste aanbeten plaats vinden binnen 5 meter.

Hilco de Visser

ik heb hele grote voeten  :P

Gerrit59

Dat wist ik Hilco.
Als je over een zomerverblijf beschikt, moet je wel op grote voet leven!

Hilco de Visser

Quote from: Gerrit59 on September 24, 2014, 21:53:40
Dat wist ik Hilco.
Als je over een zomerverblijf beschikt, moet je wel op grote voet leven!

nee hoor je moet gewoon een kleiner winterverblijf nemen ;-)


maar nu weer over het vliegvissen...........

trek er maar een jaar of 2 voor uit, dan ga je pas leuk vissen    .

HappyFisherman

Quote from: Hilco de Visser on September 24, 2014, 21:57:21
trek er maar een jaar of 2 voor uit, dan ga je pas leuk vissen    .

Onzin! "Leuk vissen" is al subjectief en als je oefent, je wordt geholpen door anderen en je gaat je eigen 'watersense' ontwikkelen dan hoeft het allemaal zo moeilijk niet te zijn...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Precies.... Heb nog nooit criteria voor "Leuk vissen" gezien trouwens....

Heb het 1e half jaar geen vis gevangen en toch heel veel plezier gehad.... Heb nu moment dat ik er geen reet aan vind terwijl ik me scheel vang...


Sieger

Gert

Voor ons waren die eerste 2 jaar van Hilco WEL leuk  ;D