Vis zat, maar niet bijten…….

Started by Jan Bruins, August 07, 2014, 23:04:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Bruins

Sta ik te vissen in knie diep water, allemaal brasems om me heen.
En beslist geen kleine jongens (40 +)
Wat ik ook probeer........niks.
Eentje stootte zelfs een paar keer z'n kop aan mijn vlieg........forget it!

Wie weet raad?
I don't drink water, fish f*ck in it...

Nootjez

Ik zou het morgen opnieuw proberen!  8)

rein

Dat probleem ken ik....
veel Brasem, allemaal aan het azen, maar bijten :o........

De enige keren dat het me wel lukte was met een heel klein redtagje (nimf met goudkop) heeeeeeel langzaam door een paar grazende beesten heen te halen. bijna statisch. Maar vergeleken met de hoeveelheid vis blijven de aanbeten nog steeds minimaal. Uit frustratie zou je ze bijna aan de staart er uit willen trekken.... ::)

Hilco de Visser

ik heb alles geprobeerd,   er zijn maar 2 dingen die werken ;

met je blote handen een vis pakken ,  of met het schepnet ééntje scheppen.

met de vliegen hengel kan je ze alleen in de rug vangen .

het is nou eenmaal zo .


(ergens diep op de bodem willen ze nog wel eens je vlieg /nimf pakken )

merijn1982

ben ik niet helemaal met jullie eens.. heb ze zowel met een carpbol als met een klein nimfje kunnen verleiden als ze met een hele school samen liggen. Al zijn het er maar een paar die pakken tegen heel veel die niet bijten. Meeste aanbeten komen tijdens het afzinken. Dus je leader goed in de gaten houden
Tight lines!!

Scaramouche

Waren ze wel echt aan het azen? Mijn ervaring met die slijmjurken is dat ze vaak maar een beetje rondzwemmen en niet echt aan het eten zijn. Dan gaat opeens de knop om en pakken ze het wel. Je zou ze een beetje kunnen 'stimuleren' door er zoete mais tussen te strooien (sommige vliegvissers vinden dat valsspelen. ik niet  ::) )
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Rena

En één, twee, drie ... wachten op de eerste die reageert op bijvoeren   ::)
Oh wacht, dat ben ik  :o LOL

TL Peter

rein

bijvoeren?  gewoon een maïskolf aan mijn haak binden.....

Vaak zie je ze bij ons 's avonds aan het (gr)azen aan de strandjes met de staart boven water. Ik heb het een keer geprobeerd er een bij de staart te pakken maar dan blijken de rakkers toch weer sneller dan ik :)

sjoerd

wacht maar even tot het nieuwe nummer van de VNV. Daarin een artikeltje over het vliegvissen op brasem. Ze zijn echt wel(maar niet altijd!!!) met de vlieg te vangen hoor. Ik heb het al vaker geschreven maar in het voorjaar vlak voor de paai: toptijd voor brasems!!
Maar ook afgelopen weken zo nu en dan één of twee weten te verleiden.
Maar meestal is het inderdaad erg lastig.

Sjoerd

Joost S.

Het zal wel heel gaaf zijn als je die aan de praat kan krijgen. Want het stikt hier van de brasems, en hele flinke ook.

Jan Bruins

Allen bedankt voor de reacties, ik ga het toch nog een paar keer proberen met jullie tips  ;D

Sjoerd, ik met met spanning de volgende uitgave van het VNV blad af.

En JA Hilco, ik zou ze kunnen scheppen zo dichtbij zwemmen ze, ware het niet dat mijn snelheid het laat afweten  :-[
I don't drink water, fish f*ck in it...

Hilco de Visser

ik had er geen snelheid voor nodig gewoon schepnet in het water houden en ietsje kantelen , had er 6 in 2 minuten  8)

sjoerd

#12
Quote from: Hilco de Visser on August 09, 2014, 14:04:35
ik had er geen snelheid voor nodig gewoon schepnet in het water houden en ietsje kantelen , had er 6 in 2 minuten  8)

Oeii Hilco dat noemen ze stropen! :) :) :)

Sjoerd

Ik ben niet helemaal meer bij want er is iets veranderd in de wetgeving .Lees maar: ;) maar het kan zijn dat dit alleen voor beroepsvisserij geldt.

Schepnet

Het Reglement voor de binnenvisserij 1985 somt in artikel 2, lid 1 alle wettelijk toegestane vistuigen op. Het schepnet staat daar sinds 1 oktober 2012 ook bij. Het schepnet is dus een toegestaan vistuig maar mag volgens het tweede lid van dit artikel alleen worden gebruikt om:
1.gevangen vis op te scheppen of over te zetten;
2.vis te vangen, mits de gevangen vis levend in hetzelfde water wordt teruggezet.



Beertje

"Hilco de stroper" mooie titel voor een spannend jongensboek.  ;) ;) ;D ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hilco de Visser

als er ooit geen eten meer is dan ga ik nog even niet dood ,  ik pak ze wel  ::agree::