almelo de haandrik/twentekanaal bij de sluis

Started by hilly-billy, May 27, 2014, 20:07:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hilly-billy

allo allo vandaag samen met mijn zwager naar de waterkant geweest, de weersverwachting was goed alleen buienradar klopte niet helemaal :(  achteraf.
Vandaag ben ik begonnen met een redtag nimph geen aanbeten gehad na een tijdje een droge vlieg geprobeert, niks lukte. bovenop het water heb ik muggen gezien ;D en van die groene kevertjes (licht groen), libelle/kokerjuffers??
In het water weinig activiteit rond water oppervlak qua vissen terwijl het bomvol baars zit, mijn zwager was aan het vissen met dropshot en ving wel baars ik met de vlieghengel niks  :-[ maar goed ff verder. Langs de waterkant en richting de vaargeul vaak belletjes gespot en langs de rietkraag ook.
Bij de rietkraag een foamkevertje geworpen moet wel zeggen dat het toen ook regende eigenlijk de gehele dag wel een beetje, niks reageerde en ja dan kom je op een punt dat je gaat twijfelen aan jezelf doe ik het wel goed wat doe ik verkeerd of ligt het gewoon aan het weer, moet er ook wel bij zeggen dat ik normaal ook niet veel vang hoor :-[ hier en daar haal ik er wel een klein voorntje uit met de droge vlieg ;D.
Ik weet dat er afgelopen weekend een visuitje was bij zutphen maar kon spijtig genoeg niet vanwege werk aangezien daar veel profi vliegvissers waren.
Het werpen gaat steeds beter mooie gestrekte lijnen tussen de 10 en 14 meter, droge vlieg laat ik gewoon ff een tijdje liggen nadat ik heb ingeworpen en vis klok gewijs de plek af, zelfde doe ik ook met de nimph alleen wacht ik soms iets langer zodat ie iets dieper zakt voordat ik langzaam binnenstrip met zachte rukjes de indicator heb ik ongeveer tussen de 1 en de 1,50 cm  zitten.
Heeft iemand mischien nog tips.
::hulp::                                              ::hulp::                                                 ::hulp::

Beertje

Dit kanaal is niet erg geschikt als vliegviswater. probeer het eens in de Dedemsvaart. Maak je vast meer kans.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

Zou met mooi weer eens verder de Kant van weerselo opgaan inplaats van de gaspijp.
Bin de oude sluisdeur beneden vissen mooie ruisers te vangen.
Op de kopse Kant bij de gaspijp zit mooie baars, hen he wel een streamertje voor nodig
Dat is way betreft de stem ease je staat op je profilefoto.

Heb zelf de komende tijd gwen tijd anders had ik wel war met je afgesproken
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hilly-billy

ok maurice wat betrefd almelo nordhornkanaal wou ik zkr nog richting weerselo/reutem afvissen., ben zelf ook een druk bezet persoon maar mocht je een keer willen afspreken hou ik me aanbevolen :D.

had ik nog een vraagje over geschikt vliegviswater.
welke eigenschappen moet het water ten eerste hebben als je als beginnend vliegvisser aan de waterkant komt.
kep al 2 boekjes  beginnen met vliegvissen binnen nederland, vissen vangen met de vlieg, zelf best veel info uitgehaald maar voor mijn gevoel komen de spots waar ik kom ong wel overeen met de verhalen die daarin zijn beschreven.
praktijk is toch wel anders dan theorie lijkt wel ;)

maurice

De beste eigenschap is dat er vis moet zitten.
Je moet ze wel weten te vinden en vangen.
Wisselen van diepte, snelheid en vlieg kan je juist die vis opleveren.
Maak gebruik van verschillende type vliegen.
Bijna alle beken in de buurt zijn voorzien van veel vis.
Helaas zijn bijna alle beken ook afhankelijk van regen water en zal het vissen zoals nu moeilijk gaan.
Kanalen worden hier in de buurt vaak kapot gevist door de wedstrijdvissers en het voer wat ze gebruiken.

De vijvers in de nieuwbouw in Losser moet je. Zeker een voorn kunnen vangen,
Als daar gevist mag worden.

Het stuk Dinkel bij Glane richting Duitsland ook mooi, en er zit vis.
Het duurt even voor je ze hebt maar ze zitten er wel.

Een van de pre aan de beken hier is wel rustig lopen vis is zeer schuw.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hilly-billy

dank voor je reactie maurice, de dinkel is ruw gezegt bij ons in de achter tuin vanaf glane naar duitsland dat ga ik zkr eens proberen, en over het veranderen van vliegjes ja dat vind ik best wel moeilijk of gewoon alle soorten proberen wat ik bij me heb qua grootte en soort.
de voorntjes die ik gevangen heb was ook in de nieuwe vijver ;D in losser.