Welkom rln1947

Started by Vliegvissers.nl Team, April 01, 2018, 18:34:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo rln1947 welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


rln1947

Hallo allemaal.
Ben helemaal nieuw op dit forum. Met 71 jaar zelf wat minder nieuw!
Van jullie ervaringen wil ik veel leren. Ben een paar jaar bezig met me de kunst van het vliegvissen eigen te maken. Ook vwb het binden van vliegjes. Dat laatste is geen succes geworden. Dat gepeuter op een haakje 10 -12 wilde maar niet lukken. Had na een avond vliegbinden bij de vereniging gewoon hoofdpijn! Ben er toen geheel mee gestopt.
En toch: het ging kriebelen. Er kwamen op youtube wat filmpjes langs over het werpen. De techniek daarvan sprak me weer aan. Het 'delicaat' presenteren van het vliegje vind ik mooi!
Ik wil het dus weer serieus gaan proberen dit voorjaar (en in het najaar mogelijk met een streamer).
Lekker struinen bij mij in de polder, achter ruisvoorn aan. Weet helemaal nog niet met welke vliegjes. Ga gewoon met van alles uit proberen. En de vliegjes ga ik dan maar kopen.
Als er forumleden zijn die zelf iets maken en willen verkopen, laat het me maar weten.
Ik wens jullie allemaal een mooi vliegvisseizoen

guidogast

Welkom! Veel succes en plezier!
::agree::

Gerrit59

Welkom op dit forum.

Gerrit

Beertje

Welkom op dit forum. Ik lees dat je dat binden maar lastig vindt. Vraagje: de keer dat je bij een vereniging ging binden, bond je toen de zelfde vlieg die de andere aanwezige (en mogelijk ervaren) binders aan het binden waren? Of werd je appart genomen om onder begeleiding een andere lees; eenvoudiger vlieg te binden?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.