Nieuw bij Ruigenhoek... Heeft iemand tips?

Started by Martijn, January 31, 2018, 21:34:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Martijn

Ik heb al best veel post gelezen over dit water, welke vliegen voldoen enzzz. Maar ik kan niets vinden over de diepte van dit water...
Heeft iemand enig idee hoe diep dit water is?
Enig idee wat het meest effectief is in deze periode (januari/februari)? drijvende lijn, intermediate of zinkende lijn?

Bedankt!

gijsie20

Hoi Martijn,

Over het algemeen is het prima vangen bij de Ruigenhoek. In de winter is een zinkende lijn altijd wel een werkende optie. Volgens mij is het alleen niet meer toegestaan icm een booby etc.
Je kan altijd even bellen met Rick, en wellicht heeft ie tips voor je.
En nu met die hoge temperaturen van afgelopen tijd verwacht ik niet dat de vis "heel diep" zit..dus een streamertje bijv. een wooly bugger zou prima moeten kunnen werken op een drijvende lijn.

Laat je even weten hoe het is geweest?

Groet Gijs

HappyFisherman

Net even bij Rick nagevraagd. Het is 3,5-4 meter diep.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Martijn

Bedankt voor de tips en de service voor het opvragen van de diepte! Ik laat weten hoe het geweest is  :D

guidogast

Veel experimenteren en proberen, inderdaad Rick om tips vragen, en als iemand anders goed vangt en jij niks, mag je (zeker als je nieuw bent) gerust ff vragen.waar ie mee vangt, en hoe diep. Precieze manier van (binnen)vissen kun je vervolgens afkijken
::agree::

Martijn

Vorig weekend naar de Ruigenhoek geweest.
Het zou een mooie dag worden.... Maar we begonnen met een klein zonnetje en wat wind. Dit werd redelijk snel een harde wind met hagel, ijskoud  ::wtf::.

Uiteindelijk zijn we volgens mij iets van 3 uur gebleven. Ik had er 1, mijn vismaat 3.
Ik viste met een zinklijn met korte leader, ca. 50 cm boven de bodem - mijn vismaat met een drijvende lijn en viste redelijk aan de oppervlakte.
Ik ben het laatste uurtje nog overgestapt op een drijvende lijn met een goudkop, maar de grootste prioriteit lag op dat moment meer bij het niet bevriezen :-)

Er waren nog een stuk of 2 a 3 andere vissers, die hadden redelijk vergelijkbare vangsten...

Over deze visdag/mijn vis-ervaring dus helaas geen spectaculaire meldingen te doen  :-\
Toch bedankt voor de tips!

Joost S.

#6
Ben daar 1 keer geweest, en toen waaide het ook keihard. Zo hard zelfs dat ik vanaf 1 kant mijn vlieg niet eens vooruit kreeg haha. Was ook koud toen en pas net begonnen met vliegvissen. Volgens mij moet ik daar nu aardig uit de voeten kunnen.

Verder staat mij bij dat de 'host' enorm vriendelijk was. Fijne mensen daar. Alleen de wind heeft vrij spel daar, mocht je daar, net als ik, een hekel aan hebben, is dat zowat het enige wat je in de gaten moet houden. Verder niks... tsja... of ze geopend zijn.  ;)

Dit jaar ga ik zeker weer een dag daar naar toe.

Gert

Quote from: Martijn on February 10, 2018, 21:44:09
Over deze visdag/mijn vis-ervaring dus helaas geen spectaculaire meldingen te doen  :-\
Toch bedankt voor de tips!

Ja ook bedankt voor je verslagje Martijn.
Ik ben van plan er binnenkort ook weer eens naartoe te gaan.