Voor wat betreft leader verbindingen , welke dan ook, als je lijm gebruikt, geen uv of secondelijm, wordt keihard en de lijn coating breekt daar, 100% Pattex blijft soepel, watervast en geen oplosmiddelen erin die schade doen. echt top!
Zelf knoop ik mn leader graag direct op de vliegenlijn met een uniknoop ipv naaldknoop, supermakkelijk en bombenfest. klein ringetje op de leader als hij wat korter wordt ter verlenging. Als je de uniknoop legt in de leader over de vliegenlijn en je hem licht aantrekt (nat maken, windingen net naast mekaar krijgen), kun je de vliegenlijn er nog steeds door trekken, naar de tip toe, aantrekken (alleen aan nylon) en zo verlies je maar een knoopbreedte vliegenlijn als je hem vervangt.
Voor zinklijnen die dunner zijn en voor zware visserij gebuik ik de allbright knoop met relatief dik mono en maak ik een lusje (of evt dun ringetje) waar ik mn leader aan knoop.
Daarna evt een beetje pattex 100% erover om glad te maken.
ja ik heb ook lusjes gesmolten, maar er is er weer 1 losgegaan... na een paar jaar. ook gaat zo'n loop niet zo makkelijk door mn ogen met een braided leader eraan... dikke vis verloren hierdoor...
toch vind ik het wel een mooie manier om lusjes te maken, gebruik het ook wel voor verbinding tussen shooting head en running line. Elk systeem heeft zn voordelen en nadelen, zoek wat bij jou past.
succes!