Ali Express

Started by Para, December 11, 2017, 10:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Para

Wat zijn jullie ervaringen met de producten van Ali ?
Ben vooral nieuwsgierig naar de flylines , zijn bijna tien keer goedkoper als hier .





Floor

Daar is geen pijl op de trekken, de ene keer prima (voor 1 seizoen ofzo) de andere keer gewoon bagger. Het blijft een soort van gokken.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Para

De lijnen van maximum catch had ik gedachte.

Gerrit59

Om zelf te ervaren wat nu het verschil is tussen een dure merklijn of een goedkope lijn, heb ik een paar maand geleden via Aliexpress bij Maximumcatch een WF8F windcutter gekocht voor bijna $ 15.-- (inclusief verzenden!). Ik gebruik de lijn voor het snoeken met de streamer.
Ik moet zeggen de lijn voldoet prima en werpt als een speer.
Ik heb (nog) geen verschil kunnen constateren......
Maar deze ervaring had (en heb!) ik ook al met de relatief goedkope lijnen van A&M.
Soms denk ik wel eens.....

Gerrit

Beertje

Bij het snoeken komt het er ook niet zo op aan. Je kunt nauwelijks spreken van "de vlieg presenteren"!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jo flyfishing

Denk het wel. Korte belly maakt het veel makkelijker, zeker met weinig ruimte voor back cast.

Quote from: Beertje on December 11, 2017, 14:24:52
Bij het snoeken komt het er ook niet zo op aan. Je kunt nauwelijks spreken van "de vlieg presenteren"!
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Floor

Het probleem zit in de kwaliteit. Als een lijntje van zo'n 6 of 7 euro een jaar of 2 mee gaat is dat best maar, als het ding zo ruw is dat je bij het strippen bijna je vingers brand is er wel iets mis.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

p.forel

Gewoon proberen  zijn ook lijnen van 69€ Die nog geen half seizoen mee gaan

Para

Ok ga het eens proberen,
Gerrit59 ik denk hetzelfde als jij over A .......

MarcelN

Nou een groot deel van hun dubbing en pikehair kopen ze zelf bij de flytyersdungeon usa, alleen hier betalen we meer dan het dubbele bij A..
Dus rara waar komen mijn bind materialen vandaan voor vele bestellingen á $25,- anders komt de douane kijken he ;)

Bone F


OlafB

#11
Ik heb op ebay wel goedkope goldbead nymphs gekocht uit engeland van Lakeland fishing supplies. 100 stuks (random selectie) voor 20-25 euro euro ofzoiets, de haakmaat kan je wel zelf kiezen. Je hebt ze binnen een week op de deurmat liggen. Daarna nog een keer een tiental buzzers en wat droge vliegen voor 3.50 per 10. Helemaal niks mis mee voor een beginner zoals ik, veel verschillende vliegen voor weinig geld. Heb er wel een paar gehad waarvan het niet goed was afgelijmd zodat de vlieg na verloop van tijd uit elkaar begon te vallen tijdens het vast trekken van je knopen bijvoorbeeld. Maar dat zijn er nu iets van 4 op de 140 geweest.

Edit: Trouwens ook nog 2x 10 strike indicators in geel en oranje vanuit china gekocht via ebay voor een euro ofzo. Waren heel toevallig precies hetzelfde als ik begin dit jaar van A&M had gekocht haha maar mij maakt het niks uit. Wat is het verschil of hij het van een chinese groothandel vandaan komt of van een ebay/ali (nog grotere groothandel eigenlijk).

Nog een edit: Ik heb ook een reel gekocht uit china vorigjaar voor 18 euro  :o gewoon goed afgewerkt van aluminium oid, goed gewichtt en hij werkt prima, mankeert echt niks aan.

Para

Hoeveel grains of gram zou deze 9# lijn hebben ? iemand ervaring mee ?

Para

Of deze lijn lijkt me ook interessant , alleen vraag ik me af of deze 9wt wel geschikt is voor m'n 9 Loop Q ,want de lijn die ik er nu op heb zitten weegt 22 gram en deze 24,3 ?

p.forel

Simpel toch koop je de wf 8
Al vind ik 22 gram op een 9#ook niet zoals het hoort  aftma 9 is voor een 15,55 gr lijn

holla999

En zo is het.
Van het gewicht van die Outbound klopt dus helemaal niks.
Hij zal de hengel wel "opladen", maar van netjes werpen kan zo geen sprake zijn.
gr. Peter

Bone F

Ik denk wel dat het niet voor elke hengel/lijn op gaat. Het blijft toch vaak een kwestie van uitproberen er zit nog al eens verschil in lijnen van dezelfde # klasse. Heb je eenmaal een "lekker" lijntje gevonden hou het dan daarbij dat spaart miskopen. Geloof niet altijd wat een nieuwe super lijn belooft, het blijft commercie he  :-\

p.forel

Quote from: holla999 on December 17, 2017, 12:06:50
En zo is het.
Van het gewicht van die Outbound klopt dus helemaal niks.
Hij zal de hengel wel "opladen", maar van netjes werpen kan zo geen sprake zijn.
gr. Peter

De loop Q zeggen ze wel dat hij met loop lijnen gewoon de lijn klasse kan aan houden

Al is de loop lijn  evotec 100 wf 9 20.5 gram  de opti lijn ook   De  Booster  wf 9.  22 gram

Of de loopQ 9# dan een  9 is ???????????????????

Para

Toch eens zo'n 8 lijntje van Outbound besteld.
Zal wel zien wat het geeft, miss werpt ie wel goed.
Is het geen klote waard dan is het ma 13 eur weggegooid , werpt ie wel goed dan kan ik er 5 bijbestellen waar ik hier voor die prijs er maar 1 lijn voor heb.
Beetje experimenteren .

Para

De Outbond gisteren in de bus gehad, vandaag eens goed kunnen testen.....
Gooit zeker zo goed als de lijnen die 5x zo duur zijn.
Ik heb m'n nieuw snoeklijntje gevonden !

Glibber

N.a.v. van dit bericht (met dank aan de topicstarter) eens bij Ali zitten neuzen...

Maar heeft ieman al wat ervaring met een hengel opgedaan?
Zo kwam ik een 10FT #3 tegen, voor zegge en schrijven € 60.
Zou het echt te mooi om waar te zijn?

Gert

Op alles boven de 22 Euro moet je rekening houden met 21(?)% BTW en 15 Euro afhandelingskosten.
Dus tel uit je winst - kun je beter direct bij een winkel in NL (of Europa) kopen die dezelfde hengel op grote schaal heeft ingekocht.
Ik heb wel eens een hele goedkope hengel gekocht bij Ali, dus onder de 22 Euro.
Leuk voor iemand om te kijken of vliegvissen wat voor hem of haar is, of als reserve hengel als je ver van huis bent, maar zoals de delen op elkaar aansluiten: word je niet vrolijk van....

Huppel

Als ik de foto bekijk lijkt hij toch vrij  veel op de A&M Kupa die ik laatst gekocht heb..
Zal qua prijs niet veel verschillen inderdaad.

Gerrit59

Quote from: Gert on March 17, 2018, 18:06:18
Op alles boven de 22 Euro moet je rekening houden met 21(?)% BTW en 15 Euro afhandelingskosten.

Als je the seller vraagt om een 'afwijkend bedrag' op het pakket te zetten wordt dat zonder mankeren gedaan  :) :)

Gerrit

Gert

Quote from: Gerrit59 on March 17, 2018, 22:35:23
Als je the seller vraagt om een 'afwijkend bedrag' op het pakket te zetten wordt dat zonder mankeren gedaan  :) :)

Gerrit

Ja, en dat is dan ook het bedrag wat je terug krijgt als er wat mee is  8)