scheurtje lak

Started by Para, September 06, 2017, 17:24:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Para

Het lijkt wel of ik in een hengel een scheurtje heb zitten juist op de wikkeldraad bij een oogje.
Ik weet bijna zeker dat het een lakscheurtje is.
Kan dit kwaad ?

p.forel

Foto !,,,,!,!,,
zal waarschijnlijk komen door te zware lijn die je hengel te veel laat door buigen tijdens je hard in gezette voorwaartse worp
Mijn snoek stokken hebben dit allemaal

Floor

Als het alleen in de lak zit kan het geen kwaad.
Een beetje hengelbouwer repareerd het zo voor je
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

p.forel

Is zo gefikst dat klopt

Maar kwaad kan het wel degelijk vocht is je vijand met warm weer

Floor

Quote from: p.forel on September 06, 2017, 17:51:59
Is zo gefikst dat klopt

Maar kwaad kan het wel degelijk vocht is je vijand met warm weer

Dat klopt ook.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Para


zag het toevallig bij een hengel , heb toen al mijn hengels eens goed nagekeken ,
ook oude spinhengels enz en ze vertonen allemaal hier en daar zo'n scheurtje.
Zal wel niet erg kwaad kunnen denk ik, en zal er nog wel een tijd mee kunnen doorvissen.
Maar door een te zware lijn ofzo denk k niet dat het komt want een spinhengel van me die een werpgewicht heeft van 7 tot 28 gr heeft er best veel en heb er nooit een zwaardere loodkop dan 10 gr mee gevist en zeker geen grote shads.
Maar ja een auto met een beetje lakschade blijft ook gewoon rijden he !
Volgens mij zijn er veel vissers die zo'n scheurtjes hebben zonder dat ze het weten.
Ik zag het ook ma toevallig en je moet al heel goed kijken.


MarcelN

Geweldig, 'een spinhengel met werpgewicht 7 tot 28gram' :o da's als een vliegenhengel van aftma 3 tot 7 ;D
Ik heb veel spinhengels van Schreiner, maar die waren of 3 of 5gram en niet tot 15gr ofzo.
Piet, kom er maar in.... 8)

p.forel

Nee marcel heeft geen nut om er op door te gaan.
Schreiner  was een wijs man

Raymond

Quote from: Para on September 06, 2017, 20:13:33
Volgens mij zijn er veel vissers die zo'n scheurtjes hebben zonder dat ze het weten.

Als je dat maar weet...    ::green:: ::green:: ::green::
::wtf::

Scaramouche

Quote from: MarcelN on September 06, 2017, 21:16:55
Geweldig, 'een spinhengel met werpgewicht 7 tot 28gram' :o da's als een vliegenhengel van aftma 3 tot 7 ;D

Ik zal je wel een keer mijn baitcaster met een werpgewicht van 2-6 oz laten zien, waar ik vervolgens tot 250gr mee wegzet  ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

p.forel

Leuk vergelijk  baitcaster  staan ogen anders op de blank
En misschien wel enkel poots ogen er op

Scaramouche

oh maar ik heb ook nog een 20-60 grams spinhengel hoor. werp ik ook 100g mee  ;)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

p.forel

#12
Al gooi je een kilo er mee  maakt mij niks uit
Maar hou je 60 grams hengel een naast je aftma 5 en kijk eens naar het verschil in blank

Scaramouche

Ja tuurlijk, dat is heel andere koek. Maar ik vind het grappig dat terwijl in de vliegvisserij heel secuur wordt gedaan over het optimale gewicht van de lijn, binnen een range van enkele grammen, elders op een blank gewoon een range van meer dan 100gr wordt aangegeven als aanvaardbaar werpgewicht. Zit em natuurlijk in het verschil in techniek, maar desalniettemin kan een goede blank toch wel heel veel hebben.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

p.forel

#14
Lijn gewicht is geen werp gewicht he
En het vermogen van een hengel is ook het werp gewicht niet