Laatste dag van het seizoen

Started by Floor, August 31, 2017, 15:44:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Floor

Niet met een grote knal maar met een bescheiden 40 cm zalm toch weer met een goed gevoel het seizoen besloten.
Op de valreep nog een zeeforel van ongeveee het zelfde formaat.
Bijde gingen voor een 'coal car' tubefly.
Het valt me steeds op dat de zalmen er vaak slechter uitzien dan de zeeforellen vaak missen de zalmen veel schubben hebben ze krassen en gescheurde vinnen. Bij zeeforel zie ik dit zelden.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Scaramouche

Deftige vissen toch. Maar zijn het niet allebei zeeforellen?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Floor

Quote from: Scaramouche on August 31, 2017, 20:31:46
Deftige vissen toch. Maar zijn het niet allebei zeeforellen?

Aan de kruisvormige zwarte vlekken en de meer gevorkte staart te zien moet het een zalm zijn.
Op een foto is het vaak lastiger om te zien dan in het echt. Van dichtbij bekeken wees het totaalplaatje ook op een zalm
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Scaramouche

Okee, ik kan het altijd slecht zien bij die zilveren vissen. Het leek me dat de bek van die bovenste te ver door liep om een zalm te zijn maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit een zalm gevangen heb dus totaal geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik vind het allebei mooie vissen  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Eerste foto is zeeforel en tweede de zalm, als je naar de kenmerken kijkt ,waarmee je ze kunt identificeren