Beginnende vliegvisser heeft advies nodig

Started by OlafB, January 20, 2017, 20:41:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

OlafB

Beste leden van dit forum,

Ik weet niet of dit op de juiste plek dus bij voorbaat excuses.

2 jaar geleden heb ik een jaartje met een beginners setje vlieggevist, nu wil ik er graag meer mee beginnen maar ik heb niet veel verstand van de materialen dus ik hoop dat iemand van hier daar wat advies over kan geven. Ik wil graag gaan vliegvissen op de IJssel op winde, misschien stiekem proberen een roofblei te vangen als ik ze zie jagen staat ook op mijn lijstje.

Na wat zoeken denk ik dat ik richting een aftma 5/6 hengel moet gaan, van reel en lijnsoort heb ik nog niet zo'n goed idee hoe en wat. Wat advies voor soorten vliegen/nimfen/dergelijke zou ook mooi zijn wat goed zou moeten werken op de rivier. Oja, ik ben student dus als jullie nog merken van goede kwaliteit in de lagere prijsklasse weten hoor ik dat ook graag.

Ik hoor het graag!

Olaf

Gert

Hoi Olaf,
Als het je lukt om morgen naar Apeldoorn te komen, tref je daar een heleboel kennis in 1 keer.
En misschien kun je daar ook wel gelijk een goedkoop (2e hands) setje scoren.

officiƫle aankondiging binddag 2017



HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

OlafB

Ah dat is wel erg kort dag haha, dat gaat helaas niet lukken..

Misschien dat iemand toch nog via deze thread wat advies kan geven?:)

John

Hallo Olaf,

Weet niet waar je woont echter wellicht zit er bij jou in de buurt een vliegvisvereniging of welwillende vliegvisser die je op weg kan/wil helpen.

Groet,

John

Arie de Vries

Mocht je in het noorden wonen, op Baggelhuizen is dit voorjaar een cursus voor beginners.
Groet, Arie

OlafB