Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Gisteren nochthans geblankt, maar wel een mooie dag.
Nog open water genoeg tussen de bevroren plekken, en tegen 's avonds was het ijs zo goed als weg.
Ook een lesje geleerd : de eerste dagen na een tempereatuursdaling tot vriespunt beweegt er niet veel op de Loet. (2de keer dit jaar).

1 vis voor Arne en 1 losser voor mij.

Volgend w-e zal beter zijn temperaturen terug richting 10 graden.

Quote from: FSCHAMP on February 14, 2016, 19:37:06
Jan, Jo

jullie zijn echt goed bezig mannen. Mooie eendebekken, zie ik hier de laatste tijd verschijnen. 
Ik heb mijn weekend maar doorgebracht met zeebaarsstreamers te maken. Ik heb ook mijn eerste bonefish vliegen gebonden.  Een mens moet zich toch met iets bezighouden als hij niet kan gaan vissen.
Mijn schouder en arm zijn precies aan de beterhand (ik heb duidelijk minder pijn nadat ik hem elke dag masseer. Nu, ik zit ook nog wel onder de pijnstillers, want ik heb deze week ook nog eens de griep gehad ondanks dat ik me elk jaar laat inenten). 

Wie weet probeer ik het volgende week zaterdag eens om mijn eerste snoek van dit jaar te verschalken.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

Jo,

het kan niet altijd kermis zijn hé, en dat maakt het vliegvissen net zo mooi omdat het altijd onvoorspelbaar is.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Quote from: HappyFisherman on February 14, 2016, 19:53:50
Als je maar geen steun voor in de nek hebt gemaakt Sjoerd, want dat ziet er helemaal niet uit!

Haha, gelijk heb je , wacht maar even af.......

JB

Quote from: sjoerd on February 14, 2016, 19:46:12
Ik kan er niks aan doen maar ik vind het maar niks een hengel in de mond nemen.
::agree::
Wacht nog op iemand die het schepnet in zijn mond neemt   ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

HappyFisherman

Hengel in de hand en vis in de mond! Wie is de eerste? ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

het leek wel voorjaar vanmiddag.Dat in schrilcontrast met de mistige en koude ochtend. Nimfhengel en streamerlat mee. Geen voorns te bespeuren alleen maar aalscholvers!!!! Dus dan maar de streamerlat gepakt en in 2 uurtjes drie polderdames weten te foppen. In het donkere water werd er soms misgegrepen. Op zich wel spannend want dan weet je dat er eentje ligt en dan met de volgende worp.....of worpen: BANG wel hangen. Leuke sport op mijn 7 hengel.





Jan Damman

Mooi Sjoerd  ::top:: bovenste foto is ook erg mooi.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gerrit59

Mooie vangsten weer Sjoerd!
Die eerste foto  is echt prachtig, volgens mij ben je wel fotograaf van beroep... :) :)

Gerrit

Beest

zijn weer mooie vissen en foto's
sjoerd

jo flyfishing

Sjoerd fotografeert niet alleen goed, hij vist ook goed.

Ik heb het vandaag moeten stellen met 2 kleintjes en een losser. wel op water waar ik nog niet eerder viste.


Met de gopro op het net gemonteerd.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

merijn1982

Tight lines!!

Gert

#61
Ik had vandaag ook weer eens een snoekje op de kerstversiering.
Heb er wel veel voor moeten doen, 3 uur in de wind en regen fietsen en vissen. Maar was toch wel ff lekker.


Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Rossie69

mooie vissen mannen.
Sjoerd die eerste foto,monster onie dan :)

sjoerd

Quote from: Rossie69 on February 22, 2016, 17:08:50
mooie vissen mannen.
Sjoerd die eerste foto,monster onie dan :)

Qua formaat of vanwege zijn boze kop? Het was een normaal formaat poldersnoek hoor,maar hij kijkt wel boos

Rossie69


Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

sjoerd

Na een lekkere fietstocht langs de IJssel met vrouwlief, waar we genotevn van de duizenden ganzen in het winterzonnetje, moest ik vanmiddg toch nog even met de BB op pad. Een korte sessie met veel wind maar niet koud. Onderweg zag ik alweer de eerste ooievaars op de nestpalen en boven mij buitelden twee machtige zeearenden toen ik net het water op was. Het voorjaar komt eraan..... Het was even zoeken maar op de terugweg toch nog een mooie aanbeet van een sterke moddervette riviersnoek.
Toch weer een lekker middagje. De vorige middag was een blank, maar dat hoort er ook bij.






Bone F

Zo die dame is volgens mij hoogzwanger :D


sjoerd

Quote from: Bone F on February 27, 2016, 23:03:11
Zo die dame is volgens mij hoogzwanger :D

Lijkt mij wel Frans, maar het water is nog enkele graden te koud voor de paai. Het lijkt er wel op dat ze alweer wat ondieper gaan liggen.


p.forel

Afrika  zitten hele winter hier tegenwoordig
Het sterft er hier in de omgeving van net als de witte reigers

JB

Quote from: maurice on February 28, 2016, 09:46:53
leuk die ooievaar beetje vroeg terug uit Afrika niet dan.
Volgens mij zijn die niet weggeweest :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Nootjez

Vandaag de eerste 3 karpertjes van dit jaar kunnen vangen!


MarcelN

Mooi man ::goodjob::
Maar dat wist je dus van tevoren? Anders ga je niet met zo'n net slepen lijkt mij ???