sneeuwbuien, Noorderwind, Visweer??

Started by sjoerd, February 08, 2013, 20:11:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd



Tussen de sneeuwbuien door vanmiddag even met de nimf op pad geweest. Het was bij tijden behoorlijk koud met een straffe Noorderwind.
Eerst was er niks te vangen op de plek waar ik enkele dagen terug leuk voorn ving.
Toen ik een stuk verder was gelopen gelukkig toch weer dat graag geziene rukje aan de beetverklikker, de eerste was een ruisvoorntje, daarna volgden nog een aantal blankvoorns.
Eén voorn had dubbel pech,eerst gefoptdoor een imitatienimfje en daarna bij het terugzetten werd de voorn gepakt door een forse snoek,die ik vlak voor mij zag toehappen.
En de snoeken bleken zeer aktief!!! Dat had ik niet verwacht met dit koude weer. Meer dan zes keer zag ik jagende snoek.
Dus ging ik na enige tijd toch maar even thuis de streamerlat halen, misschien kon ik er nog eentje strikken. Helaas... een uur lang dat stuk water uitgekamd  waarbij de snoeken mij uitlachten. Had ik een stukje afgevist, werd er vlak achter mij weer een forse kolk geslagen.
Of zag ik weer een kolk en wegvluchtende visjes een stuk vóór mij.
Maar pakken ho maar. Kennelijk zijn ze nu met dat koude weer gefocust op leer langzaam tot stilliggende prooivis en ja dat kunnen we met de streamer niet imiteren. Ik bedoel: je kunt de streamer wel op de bodem laten liggen maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Mooi was het wel om dat snoekgeweld te zien en dat met Noordenwind, Nu niet bepaald het ideale snoekweer.

Nouja , toch een leuke middag met een stuk of wat voorns.

Sjoerd

ben


Gerrit72



::goodjob::

lekker bezig Sjoerd! Mooie ruisvoorn zeg :)
Mooi verslag.

En jagende snoek? helemaal goed, helaas deze
week in Drenthe niet 1 jagende snoek gezien.

Vangen hoeft nog niet eens, ze zien (jagen)
vind ik al geweldig :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.