Forumdag: Tour de OV 7 - 30 mei

Started by Gert, April 08, 2015, 00:45:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Vorig jaar, tijdens de Tour de OV 6, heb ik beloofd om te kijken of het mij lukt om de Tour de OV 7 te gaan organiseren in (de buurt van) Amstelveen. (Weet je niet (meer) wat de Tour de OV is: begin dan hier even te lezen: Unieke kans voor beginnende vliegvissers!).

Die belofte staat nog steeds, dus moet ik maar eens gaan inventariseren wat daar allemaal bij komt kijken.
Een datum lijkt me niet onbelangrijk, dus bij deze maar even een datum geprikt:

30 mei 2015.

Van oudsher zijn er altijd relatief veel forumleden uit het oosten van het land bij dit soort evenementen aanwezig. Hopelijk laten die zich niet afschrikken, en voor de "nieuwe westerlingen" wordt het wel erg makkelijk gemaakt lijkt me. Ook Belgiƫ is uiteraard meer dan welkom, evenals uit alle andere delen van het land.

Ik zou zeggen: geef de namen maar door!
Ik heb in principe een mooie polder op het oog: de Middelpolder, wat ook een van mijn vaste visstekken is.
Er zit genoeg ruis- en blankvoorn, baars, (gras)karper, snoek, brasem.
Klein nadeel is het gebrek aan voldoende parkeergelegenheid aan het water, maar in de buurt is wel een groot parkeerterrein dus daar verzamelen en zo veel mogelijk poolen is een goeie optie lijkt me.
En nog een ander nadeel kan zijn dat het er soms erg druk is met fietsers, wandelaars, hardlopers en af en toe een paard. Dus wel altijd oppassen met zwiepen!
Info is hier te vinden: http://ahv.mijnhengelsportvereniging.nl/viswater/viswater.html
Even doorscrollen naar nr. 24, het gaat om de Middelpolder. Die ligt tussen Amsterdam en Amstelveen.

Alternatief is de Ouderkerkerplas. Heb ik zelf nog niet zo vaak gevist, maar wil dat de komende tijd wel meer gaan doen.
Info is hier te vinden: http://ahv.mijnhengelsportvereniging.nl/viswater/viswater.html, doorscrollen naar nr. 21.
Is in ieder geval heeeeel veel parkeergelegenheid. Ik moet nog wel even uitzoeken of er die dag niet toevallig een of ander evenement is (tentenshow of zo) want dan is alles afgesloten.

De tour de OV 2015 wordt gesponsord door:
Forelvijver De Ruigenhoek : http://www.forelvijverderuigenhoek.nl/
Muddler's Fly and Lure : http://www.muddler.nl

Ok, en dan zal ik hier de namen neer gaan zetten, dus kom maar op:

1. Jan Damman
2. Rossie69
3. TEAM
4. FrancoisCKX
5. Markpiet en Sanne
6. Herman
7. PdH
8. WimS
9. Wilco
10. Weerwolf
11. John
12. MrProper
13. Zeenimf
14.
15.
....

...

Groet,
Gert

PS
Dit is voor mij de eerste keer dat ik wat ga proberen te organiseren. Tips (via PB) zijn welkom, maar ik zal zelf ook wel wat contact zoeken.








Jan Damman

Mij mag je noteren Gert  ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Scaramouche

Leuk, zet mij maar onder voorbehoud op de lijst, ik heb op 30 mei al iets staan maar dat is nog niet zeker dat dat door gaat.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

FrancoisCKX


Gert


FrancoisCKX


weerwolf

ik heb er wel oren naar maar hou niet van onder voorbehoud. Ik zal me later definitief opgeven

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Herman

Zal es kijken of ik vrij kan krijgen.
Heb n hekel aan vroege dienst dus dat komt eigenlijk wel goed uit...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Nou, het loopt nog geen storm....
Zullen wel allemaal verschillende redenen voor zijn dat men zich (nog) niet heeft aangemeld?
Ik wacht het nog maar even af.
Ik hoop toch wel op minstens 10 aanmeldingen.

Groet,
Gert

Wilco

Gert,
Mag je daar ook met de kano varen ??

Gert

Zou wel mogen misschien, hoewel het gebied tussen 15 maart en 15 juni dicht is ivm vogels die nu aan het broeden zijn. Dus is een kano misschien ook verboden. Maar het voegt ook helemaal niks toe verder, want het is overal <20 meter breed en minder dan een meter diep. En overal waar je mag vissen kun je gewoon vanaf de berm langs de weg bereiken.






Herbe065

Noteer mij maar als deelnemer. :)

Gert

Je staat erbij ::goodjob::

maurice

helaas moeten Pepertje en ik deze dag aan ons voorbij laten gaan.

zou zeggen geef je op voor een van de gezelligste visdagen voor beginners en gevorderden.
pak je leer moment en geniet van de hobby
::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

Ik ben dat weekend ook van wacht, dus vissen zal er niet inzitten.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

#16
Als een andere datum eventueel makkelijk voor veel meer aanmeldingen zou zorgen is dat natuurlijk ook een optie.
Maar de weekenden ervoor is het Hemelvaartweekend en ben ik zelf weg, Pinksteren zal voor velen ook niet goed uitkomen, en de eerste weekenden in juni ben ik in Oostenrijk en heb ook nog andere plannen/verplichtingen. Dus dan zou het pas ergens begin juli of later worden. Voor velen misschien al weer vakantietijd.
Maar ik wacht nog even af, misschien gaat het wel storm lopen na de OVM-dag omdat er dan weer veel mensen de ervaring opgedaan hebben hoe leuk zo'n forumdag is.  ;)

FrancoisCKX

Ik zou het graag door laten gaan, hoor. Ik kan voorlopig ook alleen op die datum en ik was superblij om te lezen dat jullie iets voor beginners willen doen. Dus ik zeg: doen!

Herman

Ik heb verlof gevraagd, noteert u mij maar ovb!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

PdH

Hallo Gert , mij lijkt het wel wat. De 30ste is ongeveer de enige zaterdag die me uitkomt. En het is voor mij redelijk in de buurt. Dan mag ik eigenlijk deze gelegenheid niet voorbij laten gaan. Zet me er maar bij.
grtn, Peter.

Herbe065

Gewoon door laten gaan. We maken er een gezellige en leerzame dag van.

FrancoisCKX


Gert

Kijkaan, zo druppelt het toch langzaam vol  ::goodjob::


Gert

Ik heb de titel en de tekst een beetje aangepast. De datum is definitief vastgesteld op 30 mei.

WimS

Hoi Gert, je kan met mijn naam de lijst aanvullen.