Oostvoorne ... best vet!!

Started by Koen, August 05, 2012, 01:31:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Jaja, vrijdag was het zo ver. Ik hoorde dat het wel aardig ging op Oostvoorne en dan de verse vis zich niet te moeilijk liet vangen. Samen met Eric van Tight Lines afgesproken om daar eens een lijntje te strekken. Resultaat, allebij 1 weten te haken, maar allebij niet weten te verzilveren. Balen, maar beter dan niks. Dat smaakte naar meer, dus ik ben vandaag (of eigenlijk gister) om 14.00 weer afgereist naar die grote plas met water.  Nadat ik mijn Land Rover geparkeerd had stond er een groep mensen zich op te maken voor een paar uurtjes OVM. Verrek, die ken ik dacht ik, ja hoor Johan (die ene die graag op roofblei vist) (hebben jullie nog wat gevangen trouwens?).
De jonge uitzet leek zich rond de inlaat van de dammen schuil te houden. Veel activiteit. Draaien, springen, kolken. overdag de kleine, savonds de grote.






Op de plek waar ik wilde gaan vissen, daar waar Eric en ik die avond er voor succes hadden, was helaas bezet, dus kon ik niet op het puntje vissen. Niet erg, want er was voldoende activiteit. Gister sprak ik met iemand die zei dat een zwart miertje goed werkte. Ik had voordat ik weg ging op haakje 12 3 mieren gebonden. De derde worp, jahoor, een kolk en weg was mijn mier. Springen, runs maken. Deze keer geen kromme haak, niet veel later kon ik mijn eerste Oostvoorne forel op het droge hengelen. Geen monster, maar wel een mooie :)




Netjes onthaakt en terug het water in. Nog geen 5 minuten later haak ik mijn tweede regenboog. Deze was dikker en koste veel meer moeite. De clicker reel gierde er over en vissers om mij heen keken op van het lawaai (sorry daarvoor :P ) Een mooi vatsig resultaat :)




nadat ik de vis onthaakte keek ik toevallig achter me en zie ik daar een dikke paling met zijn giegel tussen de stenen vroeten.



Het duurde daarna twee uur voordat ik er weer 1 wist te haken, ook weer een dikke :)



De vierde liet niet heel lang op zich wachten en dat was tevens mijn grootste, 42 cm :P




Mijn laatste liet 45 minuten op zich wachten. Gevangen tussen de dammen in en heeft zich vaker laten vangen wat er zat nog een oude vlieg in zijn bek.



De meesten lieten zich vangen op een zwarte mier, zwart torretje en zwarte vliegjes. Zolang het maar zwart is en niet te groot. Nadat de zon onderwas maakten de kleintjes zich uit de voeten en kwamen de grote. Veel van dat dolfijnegedrag maar lastig te vangen. Ik had nog twee aanbeten, maar die lieten los. In de loop van de avond kwamen twee belgen ook nog even kijken. Na dat ik zei dat men met witte streamers goed vangt ving hij 1. Verder had hij nog een soort van drijvende vlokreeft van foam. Deze leek het als het donker was het beste te doen. De droge vlieg zie je niet en ze lijken hem niet te willen. De foam vlokreeft viste hij langzaam binnen en liet hem tussen de strip door even stil liggen. De grote lusten hem want hij was er 2 kwijt geraakt en 1 kwam terug met een rechte haak :P

Anyway, ik heb een prima dag gehad en ga morgen misschien weer :)

Erwin

Mooi verslag Koen!
Het is een eind rijden , voor mij althans, maar zo te zien wel de moeite waard.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gerrit72


Koen, mooi verhaal, mooie vangsten! Goed man! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Johan

Mooi hoor Koen, wij hebben helemaal niks gevangen zelf geen vis gezien, alleen Bert J heeft er 1 verspeelt maar de rest niks.

Johan

BV


hendri

Zo dat heb je goed gedaan koen! Mooie vissen man. Petje af.

jackoss

Super Koen, ik ben vanmorgen nog geweest vanaf de schemer tot 9 uur gevist. Jammer genoeg kan ik het niet langer meer volhouden door een soort reuma. Als enige visser(raar op zondagmorgen) heb ik een uitzettertje gevangen. Toch leuk leuker dan op een gewone forelput. De enige plek waar ik mijn waadpak gebruik. Volgende keer hoop ik op een grote. Groeten Jack.

Koen

voor de grotere leek het er op dat die pas te voorschijn kwamen als het donker begon en was geworden.

Peet

Erg leuk om te zien en te lezen!
Bedankt voor het plaatsen 8)

Bert J.

Mooi verslag Koen! Goed gevist!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Direct ook maar ff 4 visjes vangen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

7 eigenlijk, maar ik kon er maar 5 op het droge krijgen en dan nog tal van missers of dat ze er net voor afdraaien.

Ron-O

He Koen, leuke hengel man. die doet het wel he, leuk dat je veel sport beleeft aan het stokkie.

Gr, Ron-O ;)

Koen

haha, ja het is een lekker stokkie hoor :) goeie koop geweest :P

GuusGeluk

Toppertje !!!! Ik hoor altijd dat het zo moeilijk is, dat men bijna niets vangt of verzilvert... Mooi om dit zo te lezen... Supersss

Huib

hallo koen, herkenbare mensen op de foto  ;)
leuk dat je zo goed hebt kunnen vangen, proficiat! ovm is niet altijd even makkelijk.
op de punt wast idd goed vissen, wij hadden er elk zo'n 6 en beide een dikke losser.
wat ons vooral opviel is dat toen wij kwamen, er nog maar 1 visser was, vakantietijd denk ik.
veel succes en wellicht tot snel!
Huib

Jasper

Leuk verslagje en prima vangsten Koen.
Maar zou je iets voorzichtiger met de visjes willen omgaan? Zie nu veel beschadigingen en deze visjes wil ik volgend jaar graag groot vangen.

Jasper

ik zeg niks meer. Excuses als je je eraan ergert Rob, maar ik zie graag dat de visjes mooi opgroeien.

Troutbuster

"Klets"...... die zit!

Die "beschadigde" vis is als ik het goed zie, de vis met de extra vlieg in zijn of haar bek!
Waarschijnlijk veroorzaakt door een onkundige vliegvisser, die met een te dunne tippet een forel te lang drillde!
"ge-beached" op de stenen en uiteindelijk toch verspeeld!

Wonder dat de vis zich toch weer vergreep aan een vlieg, maar het getuigd wel dat de forel weinig of geen last ondervond van de onkunde van de voorgaande vliegvisser.

Kortom, niet de moeite waard en niet terecht om Koen daarover op de "vingers te tikken" Jasper! (je stijl past in het geheel niet op dit forum!)

En dat vangen van die grote "volgend jaar" wordt door velen geroepen maar weinigen zijn hiervoor uitverkoren!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Useless

Leuk verslag Koen met leuke foto's en zeker wanneer jij, als betrekkelijk nieuwkomer ze wel wist te vangen en anderen niet.

Ik snap je enthousiasme maar snap Jasper zijn reactie ook wel een beetje. Niet zijn opmerking over de beschadigde vis want die conclusie is mij ook iets te kort door de bocht. Maar de foto van de vis op de stenen heeft ook mijn voorkeur niet want de kans dat de vis zichzelf beschadigt is aanwezig, dus waarom zou je het risico nemen? Maar goed, dat is mijn pesoonlijke mening.
Vind het persoonlijk allemaal niet zo heel erg belangrijk want alles moet je leren. Ik hou het maar op jeugdige overmoed.
Gewoon lekker doorgaan met vissen en leuke verslagjes posten.

@Rob, je het voor een deel gelijk met je stelling dat het "prikbord" een beetje ten onder is gegaan aan soortgelijke reacties maar aan de andere kant hebben redelijk felle reacties zoals de jouwe daar net zo goed aan bijgedragen. Volgens mij bedoelde Jasper het goed dus wat mij betreft is het sop de kool niet waard.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marnix

leuk verlag en mooie vissen.
moet er nog steeds heen gaan, woon er redelijk dichtbij.

HappyFisherman

Doen Marnix! Ik wilde deze zomer ook nog een x, maar is me net ff te ver weg om tussen de industrie te vissen. Zelfde reistijd de andere kant op levert me een Duitse beek op :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

Mannen, ik snap jullie reacties en ik zal er beter op letten (een nieuw schepnetje is onderweg). Over die gehavende forel, dat was de gene die het meeste vocht en de meeste moeite koste om op het droge te krijgen. Verbazingwekkend genoeg zwom hij zo weer weg zonder problemen en verkeerde in top conditie terwijl andere die ik zo aan de kant had heel lang nodig hadden om bij te komen. Ik had 1 die heeft wel 2 uur in het wier gelegen voordat hij pas weg zwom.  Die tippet die er in zat was dikker dan mijn 0.20ste. Ik denk dat die gewoon beschadigd was en het daardoor geknapt was.

Christof van den Berge

Mooi verslag Koen.
Lekker gevist daar zo te zien, wil er binnenkort ook eens gaan kijken.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben