Foto's keuzesap 2014

Started by Herman, March 03, 2014, 10:07:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Hier dan de foto's van de keuze swap 2014.

Weer eens wat nieuws op dit forum, een keuzeswap. Er waren 10 binders nodig om een patroon uit 12 stijlen te kiezen  (2 reservestijlen). Na inschrijving van 11 deelnemers is de inschrijving gesloten en is iedereen druk aan het knopen geweest.
Ik schreef ofwel een materiaal of bepaalde stijl voor in een lijst en de binder koos die vlieg uit die ze wilden binden . Die moesten wel aan de eis uit de lijst voldoen. Als er staat  "natuurlijk dubbing" dan moet je dat gebruiken in de vlieg. Welk patroon je kiest is natuurlijk helemaal aan jou, als ie maar aan de minimale eis voldoet.

En dit waren de inzendingen van de deelnemers. Professionele fotograaf ben ik nog steeds niet, maar ik denk dat de foto's een aardige indicatie geven van wat er gemaakt is.
Ik heb me weer goed vermaakt met deze swap, ondanks dat ik zelf niet heb meegedaan.
Iedereen bedankt dat het gelukt is om op tijd deze swap af te ronden! En natuurlijk voor de extratjes. Nu maar es bedenken wat de volgende swap gaat worden....


Natte vlieg  - Troutbuster



Natuurlijke Dubbing  - Sjo



Synthetische Dubbing  - Pepertje (Youri)





Veren vleugel vlieg - Happyfisherman





Haar vleugel -  Hendri



Een Soft hackle -  Sieger





Een gehacklede body -  Maurice





Een Mylar ribs body - Team





vlieg met kraag - Obi130





Een Kraal/bead - Nootjez





Deer hair - Ron





Keuzeswap 2014 (VOL)

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

FSCHAMP

 ::goodjob:: Er zitten zeker heel wat vangers tussen naar mijn mening.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Bedankt weer Herman voor het meisteren!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


sjo

Leuke swap herman en collega's! Heb me er goed mee geamuseerd. Ben vol verwachting op de nieuwe swap!
groetjes
Sjo
Let the fly be with you....

HappyFisherman

Die van mini pieper vind ik echt geweldig bedacht. Heb em al iets aangepast, zodat ik er meer vertrouwen in heb :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Quote from: sjo on March 05, 2014, 17:17:17
Ben vol verwachting op de nieuwe swap!
groetjes
Sjo
moet Sap zijn hoor  ::denken::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

was dat voor vlieg of ding dan BRam ?

maurice

Quote from: HappyFisherman on March 05, 2014, 17:43:36
Die van mini pieper vind ik echt geweldig bedacht. Heb em al iets aangepast, zodat ik er meer vertrouwen in heb :)

Ook zo werkt hij bram, hij had er zelf al 2 mooie 20+ baarsjes op.
Maar wat heb je aangepast dan?
De dubbing is nu mooi lang en gaat goed langs de boddy
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Mylar tubing een stukkie ingekort en die fibers los gelaten.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Kruijff

Ziet er allemaal superstrak uit! vooral die van nootje ziet er, vindt ik, super uit,

Voorlopig blijf ik maar oefenen....
Gr Ed

Nootjez

mooi zijn ze misschien wel, maar technisch gezien helemaal nog niet zo goed gebonden als sommige anderen!  ::goodjob::

alleszins een mooi setje waar alle deelnemers wel weer wat inspiratie kunnen uit putten denk ik.

Kruijff

Haha, als beginnende "binder" zie ik het verschil niet hoor! Zijn idd allemaal mooi gemaakt.
Gr Ed