Hoe vang ik die vis

Started by RonM, August 27, 2011, 17:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonM

Vanmorgen heb ik heerlijk gevist op een ondiep gedeelte van de Vecht. Veel baarzen, een blankvoorn en een mooie winde gevangen. Nu zag ik in een ondiep gedeelte, misschien 20 cm diep,  enkele vissen foerageren (denk ik). De donkere rugvinnen kwamen af en toe boven en verdwijnen dan weer. Het gaat allemaal heerlijk rustig. Ik heb natuurlijk geprobeerd deze vissen te vangen. Ik had een pheasant tail, #14, als vlieg. Ze deden er niets op uit. Nu heb ik nog weinig ervaring als vliegvisser (en als visser). Ik zou graag willen weten wat voor vis dit geweest is. En ook zou ik willen weten hoe ik deze het beste kan vangen: welke vlieg en op welke wijze. Heeft iemand een idee?
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

pepadew

ik gok op een brasum of een karper

jelle

brasem doet het ook wel eens op de fazantestaartvlieg maar anders probeer je eens een rode larve
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

RonM

Zelf dacht ik ook aan een brasem. De vin was een mooie driehoek. Dat heeft een brasem ook. Moet zo'n rode larf (muggelarf?) diep gevist worden?
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

pepadew

op een laagje water van een cm of 20 is diep vissen niet bepaald van toepassing :P

jelle

Quote from: RonM on August 27, 2011, 18:51:23
Zelf dacht ik ook aan een brasem. De vin was een mooie driehoek. Dat heeft een brasem ook. Moet zo'n rode larf (muggelarf?) diep gevist worden?
ja niet verzwaren maar gewoon laten afzinken in dat ondiepe watertje.
Die muggen larven leven in het slib op de bodem.
Je kunt eens een schep van de bodem nemen en kijken wat er leeft.
Mischien is er dan een ander diertje wat veel meer opvalt
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens