Vraagje welke lijn????

Started by Team, August 01, 2012, 10:12:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Team

Op mijn 4tje heb ik een WF4 F prima, maar ik heb een extra spool op de kop getikt, wat kan ik daar het best opzetten??

Vis in waters als de Kyll, en in de polder, en tussen de kribben in de Lek,  sinktip?? sinking?? intermedium??  glas??

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Ik zou kiezen voor een intermediate glass lijn Ton! (airflo heeft mooie en goede!)
Kan je mooi "horizontaal" mee nymphen!!

Succes

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Ik gebruik in de Kyll eigenlijk voor 90% van de tijd een drijvende lijn.... Als ik dan toch iets anders wil, vooral voor de heel diepe pools en sleuven, dan gebruik ik een Teeny mini-tip... Heeft een zinkende tip van 1 1/2 meter.... Dan ben ik heel snel op de gewenste diepte..... ( maar eerlijk gezegd zou je dat ook met een extra fast sink polyleader kunnen doen... ;) )...


Sieger

Team

Je hebt gelijk Sieger, op de Kyll red ik mij prima, Het voorstel van Jan horizontaal nyphen in de Lek neem ik aan. Spreekt me wel aan.
Dank voor de tips.

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

BV

Sieger,

Hoe vind jij die mini-tip werpen?
Ik heb zelf alle mogelijke lijnen voor een #6 of #7  behalve een mini-tip.
En vind dat een extra fast sinking polyleader aan een WF lijn toch minder 'delicaat' werpt en heb een beetje bang om dat op een #4 te doen.

Is zo een minitip meer evenwichtige lijn zoals een drijflijn of is het ook een super shooting-head-effect?

Sieger

Mwaahh delicaat werpen met zo'n tip is nou niet echt waar hij voor is en lukt ook lastig... Afstand is geen probleem (voelt wel een beetje als een shootinghead) en voelt wat zwaarder als met een polyleader....

Maar hij doet wel wat hij moet doen... de (zware) nymph(en) op de plek en snel op diepte krijgen...

Normaal gesproken vis ik het liefst met mijn Winston hengels, maar daar is de #4 dan toch wel wat aan de zware kant... Speciaal voor het heel zware nymph werk heb ik een wat stijvere hengel...


Sieger

johannes

Quoteairflo heeft mooie en goede!)

welke dan ??

ik zou ook voor de glaslijn gaan

Troutbuster

de Ridge Clear Intermediate

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

#8
Airflo  heeft geen 4 lijn in clear glas intermediate

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

johannes

heb zelf de SA mastery stilwather op m'n 4

maar zit te denken om ook eens zo'n ridge clear aan te schaffen.


A{b}r{a}xa{s}

Ik zou, om genoemde redenen, ook voor een intermediate lijn gaan.
Hoeft naar mijn mening niet persé een glas lijn te zijn, het nut daarvan daar ben ik nog niet volledig van overtuigd.

Troutbuster

Transparant of gekleurd?
Of het verschil maakt durf ik idd ook niet te beweren Bas, maar....
Baat het niet dan schaad het niet toch??

Om die reden geef ik de voorkeur aan transparante glass lijnen als intermediate

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

Jan de Intermediate Clear 4 van A&M   13,95 is dat wat om te proberen??? kun je geen buil aan vallen.

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Ik zou zeggen doen!!
Voor dat geld kan je, je idd geen "buil" vallen  ;D

Ik hoor graag van je bevindingen Ton!

Gr en succes

Jan
"Petri Heil"