shooting head

Started by Team, June 10, 2014, 20:10:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Team

hoe zet ik een shooting head op de reel. en zijn die shooting heads van  A&M wat ?? iemand ervaring. we gaan op zeebaars op de nieuwe waterweg met
Martin hengelsport.     maandag  30  juni.

Ik stel me het zo voor  een soort backing dan de shooting head  en dan  stroft  25 honderdste
NUNC  AUT  NUNQUAM

BV

Ik denk dat je best nog een running-line tussen je shootinghead en backing zet.
De runninglin is zoiets als de laatste 10m van een WF vliegenlijn.

Sieger

Hebben we het over een enkel- of een dubbelhandige hengel?

Zeker voor een dubbelhandige hengel komt dat behoorlijk precies. Niet elke shootinghead is gelijk. Het verschilt echt behoorlijk veel welke head je voor jouw hengel nodig hebt. Niet alleen het gewicht, maar ook de lengte en vorm. Met de ene zul je heel makkelijk kunnen werpen terwijl je met ander geen deuk in een pakje boter slaat...

Bij een losse head is de volgorde: Backing, Running lijn (of slickshooter) en dan de head. Je hebt ook geïntegreerde lijnen waar de head al aan de running lijn vast zit. Vaak is een head rond de 10 meter en dan nog een 20 meter runninglijn....

Die van A&M ken ik niet, maar de lijnen van Barrio zijn erg goed en ook niet te duur...



Sieger

Team

#3
Quote from: Sieger on June 10, 2014, 21:48:03
Hebben we het over een enkel- of een dubbelhandige hengel?

Zeker voor een dubbelhandige hengel komt dat behoorlijk precies. Niet elke shootinghead is gelijk. Het verschilt echt behoorlijk veel welke head je voor jouw hengel nodig hebt. Niet alleen het gewicht, maar ook de lengte en vorm. Met de ene zul je heel makkelijk kunnen werpen terwijl je met ander geen deuk in een pakje boter slaat...

Bij een losse head is de volgorde: Backing, Running lijn (of slickshooter) en dan de head. Je hebt ook geïntegreerde lijnen waar de head al aan de running lijn vast zit. Vaak is een head rond de 10 meter en dan nog een 20 meter runninglijn....

Die van A&M ken ik niet, maar de lijnen van Barrio zijn erg goed en ook niet te duur...
We praten over een enkelhandige hengel  10 ft  #7          waar koop je  running lijn??
NUNC  AUT  NUNQUAM

Sieger

Zie hem bij A&M er niet op staan... best vreemd als je wel heads verkoopt. Denk dat Ton Temming ze ook wel heeft....

Verder.. Geen idee


Sieger

Scaramouche

Ik heb er geen verstand van, maar misschien zit hier nog iets bruikbaars tussen? Snelle levering.

http://www.kajsflyfishing.nl/productgroep.asp?hid=2&gid=69
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Sieger

Die Airflo's zijn voor een dubbelhandige hengel....


Sieger

Team

Quote from: Sieger on June 10, 2014, 22:21:20
Die Airflo's zijn voor een dubbelhandige hengel....

dank meester
NUNC  AUT  NUNQUAM

Sieger

Als ik jou was ging ik 'gewoon' ff bij Temming langs Ton... Komt toch best nauwkeurig om het goede gewicht etc. bij de hengel te vinden. En hij heeft volgens mij heel veel op voorraad...

(you're welcome my Padawan)


Sieger

Team

Quote from: Sieger on June 10, 2014, 23:34:35
Als ik jou was ging ik 'gewoon' ff bij Temming langs Ton... Komt toch best nauwkeurig om het goede gewicht etc. bij de hengel te vinden. En hij heeft volgens mij heel veel op voorraad...

(you're welcome my Padawan)

thank you my  Jedi
NUNC  AUT  NUNQUAM

macfly

Kijk ook zeker eens hier:

http://globalflyfisher.com/fishbetter/shootingheads/aftm.html

Als je begint zou ik zeker voor een drijvende running line gaan (eigenlijk een dunne, level, fly line)

Succes en misschien tot de 30ste!


Arno

waarom een shouting head
gewoon een zinkende lijn die knalt er toch ook goed uit DI3 of 5 of zelfs een DI7 je moet toch diep vissen en met de stroming is het lekker
als de lijn een beetje snel op diepte is anders vis je alleen lang het kantje.
en zeker geen drijvende running lijn die streamer moet de diepte in en wel zsm dan kun je ook de vissen wat verder van de kant te pakken krijgen.

Ik zeg succes

Gr Arno

Team

Quote from: Arno on June 11, 2014, 23:34:26
waarom een shouting head
gewoon een zinkende lijn die knalt er toch ook goed uit DI3 of 5 of zelfs een DI7 je moet toch diep vissen en met de stroming is het lekker
als de lijn een beetje snel op diepte is anders vis je alleen lang het kantje.
en zeker geen drijvende running lijn die streamer moet de diepte in en wel zsm dan kun je ook de vissen wat verder van de kant te pakken krijgen.

Ik zeg succes

Gr Arno

heb ik en doe ik  dank voor de tip        je kunt mee  30  juni 
NUNC  AUT  NUNQUAM