Denemarken

Started by paul de bruijn, March 18, 2018, 10:48:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul de bruijn

Eerste week mei voor de verandering Denemarken weer eens onveilig maken.
Andere uitrusting eens testen,kijk er al weer naar uit!

Bert J.

Wij gaan met vier man half april richting Faaborg. Heerlijk.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

paul de bruijn

Vang ze in elk geval!

Bert J.

Dank. Jij ook succes dan.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Zijn er nog meer forum-ers die binnenkort die kant op gaan?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Arno


Jan

Quote from: Bert J. on March 18, 2018, 22:27:08
Zijn er nog meer forum-ers die binnenkort die kant op gaan?
Niet binnenkort, het water is me nog te koud, maar wat later in het voorjaar ga ik wel proberen daarheen te gaan.
Op dit moment worden er af en toe (door Denen) hele mooie forellen gevangen (overspringers), maar vrijwel allemaal aan de lepel.
Onze tijd komt nog wel, maar ik ga niet eerder dan als de watertemperatuur meer dan 6 graden is, anders wordt het dubbel afzien: koud en weinig actie.
Dat kunnen afwachten is natuurlijk wel een voorrecht als je met pensioen bent. ::jumpers::

Troutbuster

Na Pasen een week naar Funen met een groepje van 4

Ook in de buurt van Faaborg!!!

zin an!!! ;D ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Menno_siemensma

Vanuit de hunzepalmers ook een delegatie begin april naar do. Waar nog niet bekend en bepalen we aan de hand van het weer die week.  ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bert J.

De watertemperatuur is inderdaad nog erg laag, brrr... Extra warmtebroek onder het waadpak.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Menno_siemensma

Quote from: Bert J. on March 19, 2018, 11:50:55
De watertemperatuur is inderdaad nog erg laag, brrr... Extra warmtebroek onder het waadpak.
Hoop gevestigd op 30 graden komende 2 weken  8) ::lol::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Alex

23 april Helnaes.  Eerste keer
Duurt nog 5 weken.....😎

paul de bruijn

28 april tot en met 5 mei.Meestal is het eind april wel aardig weer daar,begin april kan het inderdaad erg koud zijn. Daarom sla ik begin april over,moet wel leuk blijven :)
En wie weet komen we elkaar nog tegen

macfly

Ga woensdag, beetje jammer van het Siberische beertje deze week en n watertemperatuur tussen de 2 en 4 graden maar we gaan ervoor. Zal volgende week n verslagje doen.

Bert J.

In ieder geval succes gewenst.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Chaisedieu

Afgelopen weekend op Funen. Mijn allereerste keer op zeeforel. Het kon minder om het op z'n Gronings te zeggen

HappyFisherman

Prachtig! Zowel de vis als die lach :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Scaramouche

wow, hoe lang was die?  ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Chaisedieu


jo flyfishing

haha, verkloot voor de rest van je carriere.

Proficiat.

Quote from: Chaisedieu on April 10, 2018, 11:31:07
72 cm
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Menno_siemensma

Totaal hadden we 10 vissen, verdeeld over 3 vangende vissers en 2 helaas zonder vis.  het was taai vissen, wisselend weer, veelal harde wind, koud, te laag en te zoet water. het leek wel wat aan te trekken in het weekend dus wellicht wordt het komende tijd beter.  Ik bleef steken op een 40plusser en 2 groenlingen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Dick

voor een ieder die de komende tijd heen gaan een hele goede vangst en veel gezelligheid toegewenst

Alex

Maandagochtenvroeg vertrek ik.
Watertemperatuur eindelijk rond de 6 graden.
Echter het weer kakt aardig in. Stuk lagere temperaturen en regen.
Voor mij de eerste keerd daar. Vraag aan de cracks, gaat deze weersverandering invloed hebben of is de watertemperatuur zo laag dat dit nog weinig invloed heeft?

Alex

Marco B

Weersverandering heeft altijd invloed op het gedrag van de vis, maar in 1e instantie weinig op de watertemperatuur. Soms is het verstandig om de fjorden te bevissen omdat de watertemperatuur daar vaak net 1 of 2 graden hoger is dan in open zee. Blijft uiteindelijk een kwestie van uitzoeken en vooral veel verkassen als je ergens een uurtje geen aanbeet hebt gehad.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!