Vakantie in de dordonge

Started by gerrit, July 25, 2011, 00:12:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerrit

 op het laatste toch nog een vakantie besproken
het word de dordonge in frankrijk van 20 /8 tot 3/9
moet dus nog vliegen binden maar vraag me af wat moet ik binden
om daar wat visjes te landen mijn vraag is dus heeft er iemand
voorbelden wat ik voor in de dordonge moet binden
grrrrrrrrrrrrrrrrrr gerrit

Gert

Is al heel lang geleden Gerrit, dat ik daar een paar keer geweest ben. Maar ik herinner me wel dat het elke avond feest was met een hatch van sedges tussen de wierbedden. Dus voor 's avonds de droge sedge, en voor overdag zou het dan moeten lukken met de larven daarvan. Maar ik viste toen bijna nooit met nimfen.
En hele kleine zwarte vliegjes en grijze CDC vliegjes deden het ook wel. Ik was toen met Franse locals bij Argentat. De Dordogne is nogal lang - waar ga jij heen?

Groet,
Gert

gerrit

hallo gert
ik ga naar de  PĂ©rigord-Noir
derest moet ik nog op zoeken heb het 3 dagen geleden geboekt
maar al vast bedankt voor je rea
grrrrrrrrrrrrrrr gerrit

Quote from: Gert on July 25, 2011, 00:55:43
Is al heel lang geleden Gerrit, dat ik daar een paar keer geweest ben. Maar ik herinner me wel dat het elke avond feest was met een hatch van sedges tussen de wierbedden. Dus voor 's avonds de droge sedge, en voor overdag zou het dan moeten lukken met de larven daarvan. Maar ik viste toen bijna nooit met nimfen.
En hele kleine zwarte vliegjes en grijze CDC vliegjes deden het ook wel. Ik was toen met Franse locals bij Argentat. De Dordogne is nogal lang - waar ga jij heen?

Groet,
Gert

forel

hoi Gerrit

heb ij deze website al http://www.jpdessaigne.com/Lesmouchessaumon/Mouchessaumon_sommaire.htm
deze vliegen kan je ook wel gebruiken waar je heen gaat
dus Frankrijk mooi man een dag later als ons

gerrit

Quote from: forel on July 25, 2011, 08:03:32
hoi Gerrit

heb ij deze website al http://www.jpdessaigne.com/Lesmouchessaumon/Mouchessaumon_sommaire.htm
deze vliegen kan je ook wel gebruiken waar je heen gaat
dus Frankrijk mooi man een dag later als ons
die heb ik al RON maar toch bedankt
grrrrrrrrrrr gerrit

vliegvisgek

gerrit mijn maatje is er ook ergens in die buurt hij had nog geen geschikte plek gevonden voor forel wel voorntjes van wel 10cm en dagkaart kost 30 euro dus gaaaf he die voorns ;D ;D ;D ;D ;D


gerrit jij wel succes he  ;)

marc

#6
grt marc

gerrit

Quote from: vliegvisgek on July 27, 2011, 08:22:37
gerrit mijn maatje is er ook ergens in die buurt hij had nog geen geschikte plek gevonden voor forel wel voorntjes van wel 10cm en dagkaart kost 30 euro dus gaaaf he die voorns ;D ;D ;D ;D ;D


gerrit jij wel succes he  ;)

je weet het vis is vis  ::) ::)
en beter iets dan niets ;D ;D
grrrrrrrrrrrrrrr gerrit

gerrit

Quote from: marc on July 27, 2011, 10:35:39
he gerrit,
http://www.avozetto.fr/Mouches_Les_Seches_Les_Trichopteres
hier staat wel het nodige op om daar uit de voeten te kunnen.carte de vacance kun je bekomen in office de tourisme plaatselijk,meestal kost die 30 euro voor een week .let wel op prive stukken daar moet je bijbetalen aan de plaatselijke club.overal water zat maar forl vangen valt er echt niet mee
succes in ieder geval
grt marc
Marc ::top::
kan ik wel wat mee
staan leuke vliegen op 8) ::)
grrrrrrrrrrrrrrr gerrit

gerrit

#9
hier een foto uit de dordonge

heelaas mocht ik er niet vissen  >:( >:(wel mooi om te zien
grrrrrrrrrrrrrrrrr gerrit ;D ;D

HappyFisherman

Volgens mij heb je de links niet goed gekopieerd Gerrit.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

gerrit

Quote from: HappyFisherman on August 31, 2011, 21:44:32
Volgens mij heb je de links niet goed gekopieerd Gerrit.
nu wel wat een k verbinding hier  :(
maar wel mooi weer 30gr    8) 8)
grrrrrrrrrr gerrit 8)

Sieger

Lijken wel haaien met hiernen daar een goudvis... Wat zijn dat Gerrrrrrrit...?


Sieger

peter

#13
Hee Vismaatje zie nu pas deze topic ,had hem nog nie gezien .
Heb je toch maling aan ,zijn volgens mij Kopvoorns Of...

Had je al wat gepakt daar of,,
Bij mij in de dordogne reageren ze op alles wat een beetje groot was.
En met stinkkaas op de Barbeel.
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

sebastiaan

Had ik dit eerder gelezen dan had ik je gewezen op het boek van Leon Janssen, Wondervliegen2

http://www.wondervliegen.com/

In dit boek worden de, voor ons vliegvissers, belangrijkste insecten met passende nabootsingen en de juiste vistechnieken besproken. De schrijver richt zich vooral op de vliegvisserij op stromend water op forel en vlagzalm in West-Europa (Engeland, Frankrijk, Belgie en Duitsland). Leon heeft enorm veel visuren gemaakt de afgelopen 30 jaar en deze ervaring vormt de basis van zijn boeken en artikelen. Het boek is overzichtelijk ingedeeld volgens de verschillende seizoenen. Het is een echt uniek boek van een zeer hoog niveau. Inhoudelijk is erin de nederlandse taal geen beter boek geschreven (is mijn mening). Zowel beginners als gevorderden zullen zeer veel aan dit boek hebben.

Bas