De Dordonge bij Argentat

Started by Beertje, October 20, 2018, 13:30:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

De Dordonge bij Argentat in  Frankrijk. Prachtig viswater, mooie omgeving. Kom er nog graag eens terug.

https://www.youtube.com/watch?v=coEV6H7CP1g

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Chaisedieu


pierre

Très belle.
Rivier heeft nog een aardig debit bij Argentat. Met welke lijnklasse en welke tippetdikte vis jij daar nou Beertje?


Beertje

#3
Je kunt daar gewoon je #4 of vijf gebruiken. tippet: zo dun als je durft te gaan. Maar je moet vaak met kleine vliegjes vissen (haakje 18) dan is een tippet 14/100 niet zo gek. In het voorjaar (juni) kan er veel water staan met een nogal krachtige stroming. Maar de situatie zoals op het filmpje is vrij normaal.

Als je er e.v.t. naar toe wil, en je zoekt een geschikte camping, dan kan ik je wel een tip geven. laat maar even weten dan.

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

pierre

 8), hou ik in gedachten  :).

Op de Sioule leverde tippet 12- en 14/100 afgelopen zomer veel weigeraars op (zelfs met verzonken tippet). Met 10/100 duidelijk meer aanbeten, maar dan doken de dikke forellen onhoudbaar de ranonkel in  :o. Vandaar mijn vraag, ik zag in jouw filmpje ook aardig wat ranonkel. Misschien dat die fransoos daarom zo snel naar de gehaakte vis waadt?

Plantje

Schitterend! Ik hou echt van zulke filmpjes. Mooi de tijd nemen om vis in beeld te brengen. Oog voor de natuur. Mooi!