Dubbing

Started by HappyFisherman, April 06, 2015, 09:08:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Vorige week dubbing gedraaid van wol. Ik heb vanmiddag wat in zakjes gedaan en kan er wellicht anderen ook blij mee maken. Er zijn er 6 te verdelen, doe me je adres en ik stuur het naar je op.


Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

Even een vraagje over dubbing van wol, is deze meer geschikt voor nymph / natte vliegen of ook voor droge vliegen?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

HappyFisherman

Wol zuigt water op dus droog misschien minder, maar ik ga het er wel voor gebruiken.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

iMarco

Ik heb wel interesse. PM volgt.... [emoji106]

Marksman

Kom er maar op, leuk

Sieger

Ziet er heel goed uit Bram..  ::goodjob::


Sieger

Beertje

#6
Je schrijft wol, maar het is zeker acryl? Acryl is een kunst vezel. Dus waarom zou deze meer water opzuigen dan bv antron?

En wbt wol: Ik heb een boek, geschreven door Royce Dam "The Practical fly Tier", die bind veel vliegen (ook droge) met echte schapen wol.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

JB

Echte schapenwol bevat volgens mij nog een natuurlijke vettigheid en niet te vergelijken met wol op een bolletje.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Arie de Vries

leuk spul, mooie kleuren ook, top initiatief!
Groet, Arie

Beertje

JB@ Je hebt gelijk! :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Dubbing maken van wol (acryl) heb ik ook gedaan. Gaat erg goed met zo'n ouderwetse koffie molen. En je kunt net zoveel kleurtjesmaken als je wil en er evt ook nog andere materialen door mengen bv glitter. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Scaramouche

ziet er goed uit, doe je die strengetjes zo in de koffiemolen of moet je die eerst uitpluizen?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Plantje

Zat me ook al af te vragen hoe je dat doet.

HappyFisherman

Heb ze in stukjes van ongeveer 1cm geknipt en niet teveel tegelijk doen. Kleurtjes mengen gaat ook mooi zo. Voor meneer de Beer die het schaap er niet in ziet, het is idd acryl ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Heb het al bewonderd ziet er goed uit dubt goed,en drijft ook nog is.
mooie natuurlijke kleuren zo.

en uh heb liever het schaap op de BBQ  ;D

Beertje

#15
Schapen stinken. Ik snap niet dat sommige mensen die beesten nog opeten ook. En die kaas, gatverd...me, het ruikt net alsof je met je neus in z'n vacht zit.

Sorry een beetje off topic.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Nou, in Schotland heb ik me toch wel wat lamsvlees gegeten. En vergeet niet de shepherd's pie, oehmanneman... wat is dat lekkâh!!!
::wtf::

wouter veuger

#17
Aangezien ik best wat jaartjes als slager heb gewerkt,moet ik toch even reageren:

Lamsvlees en schapenvlees zijn 2 heeeele verschillende dingen hoor😀

Een mooi rose stukje lamsvlees is niet te versmaden,heerlijk.

Maar wat betreft schapenvlees moet ik meneer de beer gelijk geven hoor,stinkende grafbende is het😝 dat moet je niet willen eten...

Zal er ook even bij melden waarom lamsvlees zo veel anders smaakt dan schaap,naarmate het beestje ouder wordt,gaat het vet in het vlees steeds sterker en penetranter ruiken,helemaal als je het in de pan mikt,brrrrrr

Gert

Nee, dooie vis ruikt lekker.....


goswit

Gadver, wie eet er nu schapenvlees , nooit meer.
Een lief klein lammetje hoe verzin je het.
Nee geef mij maar borstlapjes ,,
Trouwens waar ging het onderwerp ook alweer over?
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

HappyFisherman

Dat er nog 4 zakjes te vergeven zijn Gos ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

 ;D :P

ik lus dat geeneens.
zoals ze ruiken smaken ze bleeeeeh.

Doe maar hier heen die dubbing :)
als niemand het wil.
half gevuld dubbing pakkie is ook niks.

Arie de Vries

Nee, varkens ruiken lekker, of vis.......... ;D ;D ;D
Groet, Arie

weerwolf

ik wil wel bram........maar dan moet ik echt dat binden een keer oppakken....................laat maar

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

sjo

Als je nog hebt, wil ik ook wel graag.
Groetjes
Sjo
Let the fly be with you....