Status Ronde bleek

Started by Twan, January 31, 2014, 20:33:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Hoe staat het met de troebelheid van de Ronde Bleek i.c.m. met de vangsten?

Jan_Smeijers

Als je het met duidelijkheid wil weten kun je Jan, de eigenaar van DRB het beste vragen.. krijg je een eerlijk en oprecht antwoord  :)
Gr. Jan


Heintje Davids

Voor zover ik het begrepen heb, heeft de vertroebeling agv de werkzaamheden geen invloed gehad op de vangsten. Bekenden van mij zijn vorige week zaterdag daar 2 uurtjes wezen vissen. Zij hadden er 3 en hebben diverse vissen zien vangen en ook veel activiteit in het wateroppervlak gezien.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Twan

Ik ben er zelf 2 keer tussentijds geweest na de werkzaamheden en beide dagen werd er bij het overgrote deel toch weinig gevangen, vandaar mijn vraag. Kan toeval zijn geweest ik weet het niet.

Twan

Ik citeer even een stukje van de website van de Ronde Bleek: " 24 dec 2013 WERK AAN DE WINKEL OP DE RONDE BLEEK

Voor een reeds lang gewenst plan voor uitbreiding op De Ronde Bleek zijn inmiddels alle vergunningen verkregen.

De uitbreiding welke thans in de fase van uitvoering is betekend een verruiming met 12 bassins met ca. 2 ha water geschikt voor de kweken van vissen. Evenals op het sinds 2009 voor  viskweek in gebruik zijnde buitenwater kan ook op het nieuwe water straks met de (vliegen)hengel gevist worden. Het wordt ca 1200 meter lengte met een wisselende breedte tussen ca. 15 en ca. 40 meter. Het water is verdeeld in 12 compartimenten. De grootste water diepte is ca. 3 meter met overal een strook van ca. 5 meter breedte welke ca. 70 cm diep water wordt en daarmee geschikt om wadend te kunnen (vlieg)vissen. Er zullen meerdere vissoorten geschikt voor consumptie en sport gekweekt gaan worden.

Een minder prettig gevolg van de werkzaamheden voor de korte termijn is dat het water van de vijver waar het vliegvissen is toegestaan tijdelijk troebel is door zwevende gronddeeltjes. Het water oogt thans minder mooi, is moeilijker te bevissen, maar heeft voor zover nu is te zien geen nadelige gevolgen voor de vissen zelf."

croono

troebel of niet troebel het blijft 1 van de betere vijvers in nederland

Hidde

Vroeg me af hoe het was hier?
Ga dinsdag vissen hier en was benieuwd naar de toestand?

Ruud109

Afgelopen vrijdag geweest, met vier man. Ik had er slechts twee, maar wel een hele mooie forel van 78cm. We vingen alle vier op een witte booby, diep met een zinklijn. Een maatje van me ving ook op buzzer en had aanbeten op droog (miertje).

Het was voor mij de eerste keer daar dus kan verder niet veel zeggen over de conditie, zag er prima uit denk ik.


Ruud

MarcelN

Wat was je nou kwijt Ruud voor die 2 vissen? ;)
Ik ga morgen nog even 'gratis' vissen, kijken of ik er nog meer vang ::)

maurice

Gaat toch niet om de centen Marcel, gaal on de lol die he beleeft.
En die lol is toch vaak onbetaalbaar :P
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Nee Maurice, die lol is altijd onbetaalbaar...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ruud109

Mischien houdt marcel meer van vangen dan vissen? Ik vis met een 'goedkoop' AM hengeltje, zag er ook iemand met een mooie Winston en Patagonia jas, moet je nagaan wat zijn vissen gekost hebben ;-)

MarcelN

Lachu Ruud ::klappen:: maar ik vis liever op moeilijker water waar de vis niet gevoerd wordt en je het zelf maar moet uitzoeken...dat het niets kost en de forellen nóg groter kunnen zijn incl lekker rustig in je eentje, maakt het voor mij compleet.

Rene V.

 ::agree::

Diegene met de Patagonia jas vist misschien ook met echt klote weer,blijft ie wel lekker droog en kan comfortabel doorvissen.Alle waar naar zijn geld ;)

Groet Rene V.

Nootjez

Quote from: MarcelN on April 16, 2014, 21:32:12
Lachu Ruud ::klappen:: maar ik vis liever op moeilijker water waar de vis niet gevoerd wordt en je het zelf maar moet uitzoeken...dat het niets kost en de forellen nóg groter kunnen zijn incl lekker rustig in je eentje, maakt het voor mij compleet.

- moeilijker water dan DRB
- vis wordt niet gevoederd
- gratis
- forellen groter dan 98cm
- er zijn geen andere vissers

Waar mag dat dan wel zijn ?

Gert

Ik ga morgen naar DRB.
En je wil niet weten wat een vis gaat kosten, ALS ik er al 1 vang. ::nanana::

Hidde

Major topic kick ...., maar topic titel is nog steeds actueel..
Hoe is het met de waterkwaliteit gestelt hier? En de vangsten.?

Hidde

Zal die status update zelf wel doen dan dit weekend.
Zaterdag tussen 7 en 13.00 eens kijken of ik een forelletje verleiden kan.

Twan

Quote from: Hidde on March 05, 2015, 20:38:11
Zal die status update zelf wel doen dan dit weekend.
Zaterdag tussen 7 en 13.00 eens kijken of ik een forelletje verleiden kan.

Lol als niemand je helpt, dan moet je het zelf ondervinden. Ik ben er al een paar weken niet geweest dus ik kon je ook niet helpen. Misschien zijn wij er ook wel zaterdag.

vliegvisgek

vangsten zijn weer goed op de kreken zobiezo op grote plas word ook weer lekker gevangen
veel op buzzers en grote streamers snake,s ;)

Hidde

Niet te dicht naast me komen staan he twan.. Jij vangt te veel,.. :P

Twan

Nee hoor was maar niet bang.  ;D ik herinner me nu dat ik je gezien heb bij ton in someren.


Laatste 2 x niet echt veel gevangen. Ook de andere mensen niet. Op de kreken lukt het redelijk om de vissen te verleiden, maar ik vind de grote vijver toch vaak aantrekkelijker om op te vissen.

Hidde

Zal ook nog wel een steigertje pakken in de grote vijver.
Kom er niet zoveel dus vooral benieuwd naar die kreken., beetje struinen vind ik altijd wel leuk.

Hopelijk kan dat ook weer bij ton in de toekomst.,

MSB

Gisteren even geweest in de middag, niets gevangen op de grote plas. Het was s'middags erg tam, zelfs geen aanbeten gehad, ook door de overige heren bijna niets gevoeld of gevangen op een visje na.
In de ochtend was het gisteren een stuk beter, grotere aantallen en ook mooie grote vissen. De persoon die s'ochtends 10 vissen ving had ook in de middag niets (volgens Jan). Plan was tot in het donker te vissen, maar ben gestopt rond uur of 1630. Wellicht had die periode tot donker nog wel vis opgeleverd.
Zelf niet op de kreken gevist, daar is wel gevangen sochtends en smiddags.
Zo zie je maar, het blijft een leuk spelletje op de ronde bleek... de erwtensoep was iig erg lekker  ;)