De Waadpak Missie

Started by HappyFisherman, March 10, 2011, 13:42:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Al een tijdje broeit het in m'n hoofd. Het vliegvissen op zich heeft zo ongelooflijk veel facetten waarin je je helemaal kunt storten en daarin kun je steeds een stapje verder de ladder op. Als ik iets nieuws ontdek (vooral hier op het forum) is het bij mij eigenlijk al "mis" en moet ik dat ook kunnen/hebben. De honger naar het nieuwe, betere, moeilijkere of mooiere wordt naar mate die dan niet gestild wordt alleen maar groter! Na het inschrijven op de komende visdagen kwam ik er achter dat je op Baggelhuizen en zeker op het OVM een waadpak nodig hebt. Nu hebben verschillende leden me al aangeboden dat ik wel een waadpak of schoenen kan lenen (waarvoor dank, waar vind je zulke goedwillendheid tegenwoordig nog?), maar als het eenmaal is gaan broeien dan wil(moet) ik het zelf ook hebben.

Vanochtend ben ik dan ook op Waadpakmissie gegaan, waarin ik verschillende pakken had willen uitproberen om zo te kijken wat me bevalt. Criteria daarbij waren (na het lezen van verschillende topics hiero) dat het een ademend, goed zittend en betaalbaar pak moet zijn. Een tip van Maurice bracht me bij een winkel in Enschede. Na een beetje zoeken (en een eind omrijden) heb ik de winkel gevonden en op het eerste gezicht denk ik: "Is dit alles???" Van buiten lijkt het echt heel klein, net of je in een garage naar binnen moet! Eenmaal binnen kom je in een ruimte die eerst ook garage is geweest denk ik, maar daarna kom je ineens in een best grote winkel. Dat blijft maar komen. Niet verwacht zo, maar wel erg leuk. De eigenaar zit aan de koffie met een paar klanten en is direct bereidt me te hulp te staan en we gaan naar voren, de winkel uit en een andere deur in... Vliegvisshop staat er op de deur en we stappen letterlijk een huiskamer binnen waarin alle vliegvisspulletjes staan :)
Na aangegeven te hebben wat ik graag zou willen krijg ik een pak om uit te proberen en zoals het dan toch vaak gaat past het direct prima. Gelukkie voor mij dat deze waadpakken in de aanbieding zijn en het wordt dat ook maar deze. Een goed stel schoenen er bij en Brammetje is klaar voor net iets meer dan 200 eurie. Het pak is een Ron Thomson met 4 lagen en de schoenen zijn van Pool12 (kende ik niet) en beide zitten als gegoten :D De forellen op Baggelhuizen en het OVM zijn dus voor mij niet meer veilig!

Na een bakkie koffie in de winkel, met bijbehorende "grote mannen verhalen", toch nog even langs Oldenzaal gereden, omdat ik in de winkel aldaar ook nog nooit was geweest. Hier had ik ook waadpakken willen passen, maar da's nu dus al niet meer nodig ;) Volgens mij zitten ze daar in een verbouwing en de vliegvishoek valt mij ook een beetje tegen nu (ik weet niet of het anders groter is...). Uiteraard branden me daar de centjes ook in de broekzak en kan ik het niet laten weer wat nieuwe bindspulletjes aan te schaffen. Binnenkort komen er dus ook in Den Ham tubeflies uit de Vice!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Mooi Bram!!! welkom bij de wadende club van vliegvissers!!!
Een ademend pak zei je hè??
Ga er niet mee bellyboaten!! want dan issie na een keer of 5 naar zijn vaantjes!! >:( >:( >:(
Vooral de knieholtes zijn daar kwetsbaar voor!!
Verder veel waadplezier en ik zie en spreek je wellicht op de 2e april aan (en nu ook in voor jou!! ;D ;D) het OVM

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


hendri

super bram, zul je een hoop plezier aan beleven. neem het advies van het niet bbten ten harte, ik heb ervaring mee. knieholtjes van een ademend waadpak zijn zwaar knaken voor bbten.

vliegvisgek

beter happy dan lenen van een ander alles wat je zelf hebt en bevalt is het beste succes er mee en dat hij zaterdag veel fun en sensatie oplevert (19de)