Knoepert op de vlieg!!

Started by christianvt, October 01, 2011, 22:05:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Vanmiddag nadat ik klaar was met slopen in mijn zus haar nieuwe huisje kwam ineens weer dat gekke gevoel omhoog.... Ik kreeg zin om te vissen! Al een paar dagen probeerde ik in een aantal korte sessies een karper te vangen, maar zonder succes..

Dus thuis even snel de vliegenlat en overigen opgepikt en vertrokken richting een voor mij onbekend water. Daar aangekomen ben ik op zoek gegaan naar vis. Opeens zag ik een aantal tailende Karpers. Dus begon ik te werpen.. Een hele tijd gebeurde er niks...

Een half uurtje later zag ik weer een karper. dus zwiep zwiep! En de zalmei immitatie landde precies op de plek waar ik wilde... Het bolletje zonk langzaam door het bellenspoor richting de bodem. Even laten liggen en toen begon mijn lijn langzaam in beweging te komen... Aanslaan en RRRRRRRRRRRRRRTTT ZWIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEHHH En een verbrande duim! De vis bleef lijn nemen  Na 5 minuten drillen kon voor het eerst een deel van deze enorme vis aanschouwen.. Het duurde niet lang of hij schoot er weer als een malle vandoor!!  :o  Kicken dit zeg!! Een aantal minuten later begon de vis eindelijk moe te worden. Ik, en dan voornamelijk mijn arm waren ook al aardig moe.

En toen kwam het volgende... De vis landen.. Het kantje was vrij steil, maar het lukte toch.. En toen stond ik daar.. Lullig gezicht was het, zo klein leek mijn schepnet bij deze vis   Al krakend en piepend stond ik versteld dat m'n schepnet deze vis de kant op wist te krijgen

Daar was hij dan! Wat een prachtdier! ;D Helemaal puntgaaf!

Even een foto maken en #%$!! Camera leeg, dus maar met de telefoon..

Aanschouw:





85cm Spier!!
Ik schat zijn gewicht rond de 20 pond.

Wat een TOPSPORT aan de #5/6

Na de vis weer netjes gereanimeerd te hebben kwam het mooiste moment, de vis weer gezond weg zien zwemmen.


Dat was mijn avondje weer wel!


Chris

Sieger

Mooie vis man.... Gefeliciteerd!


Sieger

bij

mooie vis gefeliciteerd met deze mooie vangst.

A{b}r{a}xa{s}

 ::klappen:: gaaf man, schitterende vis !

harlin

Quote from: christianvt on October 01, 2011, 22:05:05Al krakend en piepend stond ik versteld dat m'n schepnet deze vis de kant op wist te krijgen
Best schepnet dus. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

Mooie vis Chris lekker kicken ,weet ook zo een plekkie 3a4 karpers zwemmen er broodvlieg ,karperbol,zalmeitje groot klei allerlei kleuren maar wil nie echt grrrrrr

Maar geef niet op wil ook de gierende slip hebbe
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

christianvt

Quote from: peter on October 01, 2011, 22:47:29
Mooie vis Chris lekker kicken ,weet ook zo een plekkie 3a4 karpers zwemmen er broodvlieg ,karperbol,zalmeitje groot klei allerlei kleuren maar wil nie echt grrrrrr

Maar geef niet op wil ook de gierende slip hebbe

Zeker niet doen!! Duurde bij mij ook even, maar dan heb je ook wat! :D

peter

#7
Zekers weten was met de 1ste plakbek ook KIICKEN
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Bert J.

Wat een staartwortel! Mooie vis. 85 cm? Schat ik hem op 25 pond.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

pas

Hele mooie vis gefelicieteerd
::wtf::

Gert

Mooi man! Is mij dit jaar nog niet gelukt om een karper te haken. En zo groot heb ik ze volgens mij sowieso nog nooit gevangen op de vlieg.

Groet,
Gert

forel

mooie vis , christianvt  ::top::

Patrick(WF)

Gave vis. Super man, gefeliciteerd  ;)
Groet Patrick

Plantje

Zeker een mooie vis! Gefeliciteerd!

Zou karper zo'n zalm eitje voor een mais korrel aanzien? Kan me haast niet voorstellen, dat karper bewust voor zalm eitjes gaat....die komen ze (lijkt mij) in de natuur niet zo vaak tegen!

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sietzezietzevliege

 ::klappen:: ::top:: Heel netjes gedaan!! Carpbol/zalmeitje(precies hetzelfde) zelf gebonden?

HappyFisherman

Daar ga je niet snel weer overheen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

brian

zo super gaaf! gefeliciteerd gast!

Rossie69

 ::vinger::

wow klasse man

beste bak hoor.

ben trots op je ;)


Hilco


christianvt


johannes