NK vliegvissen 2013/14

Started by Troutbuster, September 05, 2013, 19:50:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

#25
Het was een taai dagje vissen op de Merwede!!

Ik weet dat Aalbrecht er 10 op de kaart had, Christof van den Berge had er 3, "mijn" andere L&E team makkers beiden 2, en ikzelf had er 7 op de kaart!



Ik schat de 10 vissen van Aalbrecht wel in de top 20

Goeie Aalbrecht!! ::goodjob::

FF wachten op het totaal verslag en uitslag op http://www.vnv.nu

Gr

Jan
"Petri Heil"


aalbrecht

als ik goed nadenk kraak dan de 16 plaats had mijn laatste in de toeter bijna .maar was wel een mooie dag ge woorden ondanks de regen
.s morgens  8)
vliegvissen is een passie

Vliegvissers.nl


Mike

Voor mij was het mn eerste nk wedstrijd.
Ik vond het waanzinnig leuk en leerzaam en ik heb spijt dat ik niet al veel eerder hier aan mee gedaan heb.
Ik heb altijd de boot afgehouden omdat ik geen zin had om op kleine voorntjes, baarsjes, grondeltjes en zo te vissen maar met het wedstrijd element er in maakt het dat ook super spannend en leuk. Dat had ik niet verwacht.
De meeste vis die ik ving was erg klein maar er zaten ook twee mooie windes en een blankvoorn van 33 cm bij.
Naast mij ving er iemand een blankvoorn van 38 cm, dus niet alles wat er gevangen werd was klein.
Ik kijk al weer uit naar de volgende wedstrijd.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

aalbrecht

ik ben 19 geworden was 1 vis niet genoteerd dus had er 9 op de kaart staan .jammer eind van de mand gaan we het weer proberen groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

Troutbuster

Toch mooi Aalbrecht!! ::goodjob::
Ik verspeelde (onder andere) vlak voor tijd 2 visjes, net voor het netje anders had ik ook op 9 vissen en binnen de top 20 gestaan!
nu 30e !! wat maar weer aangeeft dat het altijd erg close is!
De overige team leden van L&E werden resp 47e (Christof) 51e (Gerrit) en 54e (Peter)
Geen best resultaat, maar wat wil je?? voor het eerst meedoen aan zo'n evenement!! en Chris vist pas een goed jaar met de vlieg dus.............
De overige teamleden hebben zich wel vermaakt en vonden het heel leerzaam!

Ik ben blij dat Mike ook genoten heeft en al uitkijkt naar de volgende match!

Het wedstrijdvissen bevalt hem gelukkig, we horen hier wel eens tegenstrijdigere berichten over onze wedstrijden!

Op naar HHwaard!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Mike

Wat lullig Aalbrecht, is je controleur gewoon vergeten je vis op te schrijven, lekker dan !
Echt slordig vind ik dat.

De volgende wedstrijd is toch niet in Park v Luna H.H., de locatie is veranderd als ik mij niet vergis.

Wedstrijdvissen doe ik trouwens al een tijdje maar vooralsnog nog nooit een nk meegedaan dus dit was voor mij mn eerste witvis wedstrijd en ik vond het erg leuk.
Toch nog 17de geworden. Nu maar hopen dat ik het de volgende keer beter doe ::)

En voor wat dat gezeur betreft over het wedstrijdvissen, lekker laten janken die zeurpieten.
Laat een ieder lekker op zn eigen manier genieten van zn hobby.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Team

Quote from: Troutbuster on September 11, 2013, 22:54:48
Toch mooi Aalbrecht!! ::goodjob::
Ik verspeelde (onder andere) vlak voor tijd 2 visjes, net voor het netje anders had ik ook op 9 vissen en binnen de top 20 gestaan!
nu 30e !! wat maar weer aangeeft dat het altijd erg close is!
De overige team leden van L&E werden resp 47e (Christof) 51e (Gerrit) en 54e (Peter)
Geen best resultaat, maar wat wil je?? voor het eerst meedoen aan zo'n evenement!! en Chris vist pas een goed jaar met de vlieg dus.............
De overige teamleden hebben zich wel vermaakt en vonden het heel leerzaam!

Ik ben blij dat Mike ook genoten heeft en al uitkijkt naar de volgende match!

Zie je toch op plaats 20 staan Jan

Het wedstrijdvissen bevalt hem gelukkig, we horen hier wel eens tegenstrijdigere berichten over onze wedstrijden!

Op naar HHwaard!!

Gr

Jan
NUNC  AUT  NUNQUAM

Zeenimf

Heren , ondanks het slechte weer ,hebben jullie toch vis  weten te gevangen .

Het is op de Merwede altijd weer een verrassing .

Team", Jan staat volgens de lijst wel op plaats  30.

Mike ",De wedstrijd op witvis ligt mij wel ,lekker wade in het water ,en je weet maar nooit wat je vangt .

Ik heb ook vanmiddag gezien dat de volgende wedstrijd niet in het Park van Luna is ,maar de nieuwe locatie  ligt aan de andere kant van de snelweg , maar wel in de buurt van HH waard .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Mike

Quote from: Cornico on September 12, 2013, 00:45:45
Zo is't maar net.  :D  ;D  ;)   :P
En dus ook een andersdenkende in z'n waarde laten.

Als de "andersdenkenden" hun mening op een respectvolle wijze ventileren zullen deze waarschijnlijk ook in hun waarde worden gelaten. ;)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Troutbuster

Morgen 29-09-13 de 2e ronde Heerhugowaard/Alkmaar

Ieder forumlid die mee doet, veel succes!!

Verslag volgt uiteraard!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan_Smeijers

Gr. Jan


Troutbuster

Broeders!

de 2e NK voorronde zit er weer op

Gevist langs de poldersloten nabij de Achtergeestpad tussen Heerhugowaard en Almaar
(eigenlijk bij Sint Pancras)

Een zeer taaie match!!

Uiteindelijk toch nog wat vis gevangen, maar het ging echt niet gemakkelijk!

de eerste, van de totaal 6 manches waren erg moeizaam, en na 3 manches stonden de tellers voor het Lure and Emerger Team op;

Christof 4 st
Peter 2 st
Jan 1 st
Gerrit 0

Na een "slow start" tijdens de 1e match, ook tot nu toe een schamel resultaat, zeker gezien het feit dat er al vissers met 20 of meer stuks waren!!
Ook de 4e manche was een blank, voor het complete L&E Team, maar toen.....

Ik trof de 5e manche een stek waar de voorns massaal gestapeld lagen echter aan de overkant van de wetering (ca 20 meter breed)
Mijn vismaat van de dag, Frans Dirks, pikte er met fantastisch uitgevoerde rolworpen, 7 st uit een stek van amper 2 m2, dus dat beloofde wat!!
Ik ben niet zo'n rolworp koning en moest op zoek naar een alternatief om het "voorn Hotel" aan te kunnen werpen, dus iets naar rechts dan maar want daar was wat ruimte vooor de "gewone" back cast.
Bossages achter me en een harde wind schuin van rects achter, maakte het vreselijk lastig om de vis te bereiken, maar uiteindelijk haakte ik de 5e manche 8 mooie voorns en stond gelijk op 9 st!!
Prachtige visserij!!
Gerrit ving ook een vis en was gelukkig van de akelige 0 af!
Peter en Chris blankten de 5e en ook de 6e manche, en ik kon er in de 6e en laatse manche nog 3 bij tikken waarvan de laatste, een baars, in het eindsignaal gehaakt werd en dus nog net meetelde!
Met de regel dat de laatst gevangen vis als "zwaarste" telt in de eindranking een goed resultaat!

Eind resultaat qua aantallen;

Christof 4 st
Peter 2 st
Jan 12 st
Gerrit 1 st


Wat de uitslagen zijn geworden weten we nog niet want we zijn direct na de wedstrijd huiswaards gegaan.

Een taaie vermoeiende dag in Noord Holland, maar gelukkig wederom niemand zonder vis.

Op naar de Ronde Bleek voor de 3e ronde

Uitslagen volgen z.s.m.

Gr

Jan
"Petri Heil"


Mike


Het was een mooie zonnige dag, alleen in het begin erg fris.  Later op de dag kon de jas zelfs uit.
Ik heb het deze keer ook als zeer moeilijk ervaren, uiteindelijk heb ik gelukkig nog twee visjes kunnen vangen.
En dat terwijl het bij het voorvissen nog wel zo goed ging ???

Er waren overigens wel 3 mensen met een blank.

Het was een gezellige leuke dag maar qua aantallen wil ik deze maar snel vergeten :-[

Op naar de Bleek! En hopen op ook zulk mooi weer 8)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Zeenimf

Ben als toeschouwer even wezen kijken bij de deelnemers , het was een zeer zware wedstrijd .

In totaal zijn er 409 vissen gevangen .

Einduitslag eerste 10 " ovb ":

  10. Ton van Gelder
  9. Renee van Haastrecht
  8. Dirk Breed
  7. Marty Maas
  6. Robert van t,Voort
  5 .Frans Dirks
  4 Edwin Horvers
  3. Peter Elberse
  2.Robert Sapulette
  1.Willem Mossink

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Troutbuster

Broeders,

Over een goede 2 weken start de 3e voorronde van het NK vliegvissen op de Ronde Bleek

De BellyBoat wedstrijd van het programma

Wij van Team Lure and Emerger, aangevult met 4 overige leden, gaan een dagje "voorproeven" op 27-10-13

We hebben er zin an!! ;D ;D

Voor de overige forumridders, alvast veel succes op de 3e November tijdens de match!!

"Let the battle be started"  "Game on"  ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


drefter

Ik zat ook aan volgende week te denken om er weer eens te gaan vissen.
Gr martin

Nootjez

#42
Jan, ik ben deze maandag nog naar DRB geweest en dan was het nog volop aan de droge vlieg!!!

kleine zwarte vliegjes en daddy longlegs, zelfs toen het al flink aan het regenen was  :P
Streameren wou soms nog een beetje lukken, veel gemiste "tikjes".

En op de buzzer, toch een uurtje geprobeerd, niet één enkele aanbeet.

Je kan er maar wat mee zijn.

grtz

Gerrit72



Leuk, die wedstrijd verhalen (al is het niet mijn ding).
Stoere foto van het dreamteam!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Quote from: Nootjez on October 17, 2013, 22:21:33
Jan, ik ben deze maandag nog naar DRB geweest en dan was het nog volop aan de droge vlieg!!!

kleine zwarte vliegjes en daddy longlegs, zelfs toen het al flink aan het regenen was  :P
Streameren wou soms nog een beetje lukken, veel gemiste "tikjes".

En op de buzzer, toch een uurtje geprobeerd, niet één enkele aanbeet.

Je kan er maar wat mee zijn.

grtz

Mooi Tom, bedankt voor de info,

We gaan het beleven

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Morgen is het zover!!

de 3e voorronde NK vliegvissen

Ronde Bleek, Sterksel, Belly Boat

Ieder forumlid die er morgen is, heel veel succes en plezier

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72



Jan (en andere forummers) veel plezier en succes!
Ben benieuwd hoe het daar loopt, verslagje?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Ciske

Net even naar de ronde bleek wezen kijken naar de NK Vliegvissen.
Petje af voor de heren vliegvissers.
Er stond een behoorlijke wind, dus ze moesten ploeteren.

Frans

Christof van den Berge

Zo het was een zeer taaie vermoeiende dag afgelopen zondag, veel wind maakte het vissen met de belly boot niet echt aangenaam.

Op http://www.beet.nl staat een verslag met foto`s, de definitieve uitslag is nog niet gepubliceerd zodra deze bekend is zal ik hem posten.


Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben