G loomis eastfork 4# 9ft,ervaring mee?

Started by haasie, April 22, 2012, 16:02:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haasie

Was gister bij de hengelsportzaak en keek wat rond voor een nieuw hengeltje, nu stond er een gebruikte G loomis eastfork 4# 9ft voor 100euro. Nu heb ik vandaag mijn eerste vissen ermee gevangen en denk dat hij makkelijk een 5 lijn kan hebben.

Iemand hier ervaring met deze prachtstok?

haasie

Waarom? Weet niet,denk dat hij het prima aan kan. Ook is dat wat "windvaster" uiteraard. Mij persoonlijk maakt het niet uit wat voor lijn erop zit. Mag een 4 zijn,mag een 5.

weerwolf

Dat zou je wel zeggen bert maar tussen de classificatie van zowel de lijn en de hengel kan (let wel kan) nogal wat verschil zitten en dan kan je er zomaar flink naast zitten door dat aan te houden.

Ik heb een 2 die echt pas lekker gooit met een 3 lijn en dat verhaal wordt op internet en verschillende mensen die met die hengel hebben gegooit bevestigd.

In mijn ogen is het heel simpel. Je koopt een hengel die bij je past of bij het doel dat je voor ogen hebt en die hengel ga je tunen met een lijn.

bij sommige hengel kan je de aftma klasse aanhouden en sommige niet........er zijn ook veel mensen die liever een lijnklasse zwaarder op de hengel doen.....of dat goed is??? wel voor hun eigen gevoel of gevoel voor werpen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Raymond

Humm, een #2 die pas lekker gooit met een #3 lijn??? Dan heb je geen #2 maar een #3, heel simpel. Of, het ligt aan jouw werpkwaliteiten... ;-)
::wtf::

weerwolf

het is dus een 3 zoals gezegd meerdere mensen vinden dit (kwam ik later achter) en wordt ook op fora bevestigd.

oh ja het is niet voor de verdediging ............het zou ook aan mijn werpen kunnen liggen ;D ;D . Maar Raymond dat mag je proberen op een forumdag 8)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Raymond

Nee hoor, werpen hoeft niet, ik zou niet durven twijfelen aan jouw werpkwaliteiten... ;)
::wtf::

Rossie69

Hou het maar op het eerste dan  ;D
Heb ik ook last van.


haasie

Na meerdere keren testen door mezelf en andere ben ik eruit. Deze hengel kan makkelijk een 5# hebben. Ik gooi hier veel makkelijker mee (en ja...dat ligt aan mijn "werpkunsten") Binnenkort maar kijken voor een passende reel met lijn.  8)

Canadian_Streamdance

ik heb zelf een #5 eastfork en ben echt heel erg tevreden over die hengel! trouwens wel een koopje voor 100 euro!
goeie kwaliteit en werpt echt lekker voor mij! heb deze aangeschaft na mijn #3 GLX streamdance die is helemaal top!
super! dus blijf voorlopig wel even bij G-loomis top materiaal!
bij mij geen probleem met een 5 lijntje heb nog geen 6 geprobeerd en ben dat ook niet van plan eigenlijk is die 5 perfect!

veel plezier gewenst!

wouter

Jan Bruins

Roelof,

je kunt beter een hengel aanschaffen waar je "Affinity" mee hebt  ;)
I don't drink water, fish f*ck in it...

weerwolf

die heb ik, en als het aan mij lig ga ik er vanmiddag een vijver mee leegtrekken. We gaan vis vangen voor de bbq van the kingfisher.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

fly only

Gloomis eastfork is gewoon een snelle hengel. En een beste in zijn prijsklasse. Deze kun je vissen met bijv. Een avid lijn van rio. Maar om hier nou een aftma klasse lijn zwaarder mee te vissen lijkt mij wat overdreven. De hengel kan het wel aan. Alleen heeft loomis het zo niet bedoeld. Maar goed, als je zo lekker vist. Dat is wat telt. Ik zou het nog is proberen met een avid of rio grand lijn. Tight lines.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.