Met wie mag ik een keer mee? (coevorden of omstreken)

Started by Hans. K.man, November 05, 2011, 22:04:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hans. K.man

Hallo allemaal,

Ik had me al voorgesteld in het daarvoor bestemde subforum en ik had daar ook al laten weten dat ik graag een keer mee zou gaan met iemand die me een beetje wil laten zien wat het vliegvissen nou inhoud. Ik heb alleen ervaring met een vaste stok en met een Lidl spinhengeltje op snoek (nog nooit iets mee gevangen TROEP!). Nu ben ik dus afgelopen vakantie in Schotland geweest en je raadt het al, daar zag ik een veel van die kleine ondiepe stroompjes die Schotland rijk is, vliegvissers bezig. Nou vraag ik mij af, is dat niet iets voor mij?                   (Schotland is wel echt geweldig mooi trouwens!)

Dus om een lang verhaal kort te maken, Woont een van jullie in (of in de buurt van) Coevorden, en vinden jullie het leuk als ik een keer mee ga om het vliegvissen te ervaren, dan zou ik dat graag horen!

Ik hoef verder geen complete opleiding, ik zou het gewoon leuk vinden een beetje uitleg te krijgen over het vissen en zien of het iets voor mij is, het zou ook zonde zijn als ik een dure set koop om er daarna achter te komen dat het niet iets voor mij is.

Zijn er toevallig ook vliegvis-verenigingen in mijn omgeving? zal wel niet, maar niet geschoten is altijd mis...


Alvast hartstikke bedankt,
En in afwachting van een reactie wens ik jullie veel vangst toe!

Hans


Wilco

Hallo Hans,

In Nieuw Amsterdam heb je een vliegvisver. en in Kampen maar dat is niet naast de deur dat weet ik.
Er wonen idd. vliegvissers in de buurt van Coevorden en wel in Lutten, Ommen, Dedemsvaart.
Om eens te proeven aan het vliegvissen is er morgen een mooie gelegenheid in Meppel.  Daar is tie weer De Snoektoer 2011.
We gaan met een grote groep snoeken althans een poging wagen en dan zijn er altijd wel mensen die je aan een volgende verslaving willen helpen.
Wanneer je belangstelling hebt laat het ff weten dan is er wat te regelen.
Ik waarschuuw vast vooraf ;D ;D ;D ;D  als je besmet wordt met het vliegvisvirus dan ben je niet meer te genezen helaas ;D ;D

Hans. K.man

Dag Wilco,
bedankt voor je reactie!

Nou Nieuw-amsterdam is inderdaad wel een beetje te ver ja.
Maar Lutten en Dedemsvaart is niet zo ver weg, mijn moeder komt toevallig uit Lutten.
Tja morgen is wel een beetje kortaf maar ik kan het mijn ouders natuurlijk altijd vragen, ik neem aan dat dat een openbare wedstrijd is ofzo? Als ik weet waar het is kan ik natuurlijk altijd even komen kijken.

Groeten,
Hans

Wilco

Hans,

FF verder kijken op het forum daar staat Daar is tie weer De Snoektoer 2011.en op de 1e pagina staat waar het gevist gaat worden en waar we verzamelen

Hans. K.man


Sorry wilco, kan hem niet vinden, waar staat ie precies?

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hans. K.man


Hallo allemaal,


Nou ben ik vandaag in meppen geweest en dat zag er heel leuk en vooral gezellig uit, heb een aantal forumleden gesproken (sorry, ben de namen even vergeten) en ik zou toch echt een keertje mee willen met een ervaren vliegvisser die me wat meer kan vertellen over het vliegvissen, ik snap nu wel het verschil tussen streamers, nimfjes en natte en droge vliegen. Maar het leader-en vlieglijn verhaal vind ik toch moeilijk hoor.

Maar kwam vandaag dus ook meneer (sorry, ik ben uw naam even vergeten) uit Lutten tegen, vind u het goed als ik een keer kom kijken, of iemand anders mag ook natuurlijk!

Ik vind de behulpzaamheid en de spontaniteit echt geweldig hoor, ik heb het ook wel anders meegemaakt.

Heb nog een klein vraagje; is er ook een overzicht over de verschillende vliegen en streamers en nimfen, want ik snap dat ze niet allemaal drijven en dat ze allerlei verschillende soorten dieren moeten nabootsen, (kreeg vandaag zelfs een muisje te zien!) maar wat is wat nou eigenlijk?

Groeten,
Hans

Sieger

Hans ik mail je wel ff een documentje met wat basis informatie... Hoop dat je daar iets aan hebt...  ;)


Sieger


Sieger

Als het goed is heb je hem al op je hotmail binnen....

Graag gedaan!


Sieger

weerwolf

stuur maar een pm om een keer af te spreken dan gaan we een keer vissen.


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hans. K.man


Rossie69

heb ik iemand gemist dan ?

Hans ? niet gezien of gehoord :)


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hans. K.man


Ik ben ook niet zo lang geweest hoor, stond bij het busje en dat stuwtje.
Maar bij deze, ik ben Hans dus.  (hopelijk toekomstig vliegvisser)