de boeken wondervliegen 1&2

Started by Ron-O, January 23, 2012, 10:31:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron-O

Ik heb een vraag, is er iemand van ons bekent is met deze boeken in de titel, wat ze kosten waar te koop, maar bovenal zijn het boeken waar je wat aan hebt, ik had er wat van gehoord, wat is jullie bevinding??

Gr, Ron.

BV

Ik heb de twee , en het is een geweldig boek wat betreft insectenkunde , en wanneer waar welke insecten.
Voor de rest is het ook heel erg een "aangenaam leesboek"   met   nuttige vliegen.
Alleen de stap voor stap is niet altijd even geweldig en de kleuren op de foto's van het binden stemmen niet overeen met de beschrijving. Hij doet dat om meer contrast in de foto te krijgen zodat je het beter ziet , maar ik vind het niet zo mooi om te zien.

Voor de rest , het meest complete  "insectenboek" dat ik gezien heb.

Als je wil scan ik eens een paar blz en mail het je door.
Mail me je adres maar via pb.

Het hele boek copieren is niet echt nuttig omdat het een raar formaat is en ik geen kleurenscanner heb.

Ik heb hem van P&S in Koersel Belgie , hij staat ook bij Kaj.

Sieger

Ik heb nr. 2 (tweede druk dus...) is een herziene versie van de 1e.... Als je nog "moet" kopen zou ik dus nr. 2 aanschaffen....

Zoals Bart ook al aangaf... de inhoud is echt erg goed... Zeer mooie beschrijvingen van het insetenleven en verschillende insecten...

Maar ook deze 2e druk blinkt uit in amateurisme op gebied van lay-out en druktechnieken... Jammer, zo'n boek verdient echt meer...

Is ook te koop bij Visboeken.nl    http://www.visboeken.nl/Zoeken/wondervliegen


Sieger

maurice

ik heb 2, geweldig boek.
en dat wil wat zeggen ik heb eeen hekel aan lezen maar heb deze toch helemaal gelezen.
aanrader zeker weten.

dit is ook een mooie,
http://www.visboeken.nl/Boek/13462849-dd46-4f96-b4bc-86f937518200/Leon_Links_isbn%3b_9781906122218_Tying_Flies_With_Cdc_--_The_Fisherman%27S_Miracle_Feather
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

en evert heeft hem met een handtekening ;)

Rossie69

mocht het boekwerk lenen van E.
maar moest ik wel een hantekening roggelen.

wha geen probleem.


renew

nr 1 oude testament. 2 het nieuwe ja dus ook mijn bijbel echt eeen van de betere boeken en ook nog eens leuk om te lezen. Als je al bind zijn de bindbeschrijvingen voldoende en heb je geen stap voor stap nodig.
By the way heeft iemand een idee hij je contact kan krijgen met Leon Janssen omdat iemand op mn club hem wil uitnodigen maar daar al een maand niet in slaagt.
Grtz
rene


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

had hem (met handtekening)...maar weggedaan....
Aan de inhoud lag het zeker niet, die was echt wel interessant.
De schrijfstijl daarentegen vond ik niets, dus ik heb de laatste bladzijde niet gehaald.

Rossie69

hahaha meest gaat toch om de foto,s en bindpatroontjes ;)


John

Beide delen staan momenteel ook op marktplaats te koop  ;)

Rossie69

yeb 20 en 30 euro meende ik.

leon links tying cdc staat er ook op

Hans-oet-remunj

zeker een goed boek (deel2, deel 1 ken ik niet).. ook leuke verhalen.... wel mis ik iets in het boek,  een hatching table...(welke soort hatched wanneer)  Daar zal leon wel een reden voor gehad hebben dacht ik een jaar of wat geleden.

Toen ik dehalve ging googelen op 'hatching table of hatching chart' kwam ik meestal in noord amerika terecht.  Zelden in europa... verbazingwekkend.... Of ik moet op een andere therm zoeken, Of er is iets anders aan de hand... lijkt wel alsof er  auteursrechten op de hatching charts voor noord en centraal europa staan, terwijl het m.i algemene wetenschappelijke publicaties zouden moeten zijn.......

vreemd.... >:(

Want het is een heel handig overzicht  ;)

renew

hans
dan moet je "entomologie fur fliegenfischer" (Reisinger, Bauernfeind en Loidl) hebben. Echt elke steenvlieg, eendagsvlieg en sedge staat erin. Met foto's onderaf onderwater en bovenwater en de hatchingtabellen' zelfs soorten waar je nog nooit  van gehoord hebt, heel erg compleet. Oh ja en ook vliegen met hun patronen staan erin.
Isbn:3-80001-3594-9
grtz
rene

renew

Dat zou echt tof zijn Klaas!
Ik geef je in een pm het emailadres van de penningmeester van de Haagse vv die zit al tijden achte hem aan.
Klasse man.
Rene


Jan Bruins

Ik heb ze beide.

Maar als je deel 2 hebt,  kun je deel 1  wel overslaan.

Deel 2 is een sterk verbeterde en meer uitgebreide versie van deel 1. (mijn mening)

Deel 1 is ook niet meer verkrijgbaar of het moet al 2e hands zijn.

Mooie boeken !!
I don't drink water, fish f*ck in it...

Ron-O

Ok zo te horen, wel een heel goed boek, maar kost ook wel wat dus, dat wordt weer sparen dan. ;)
Maar in iedergeval erg bedankt voor de uitleg en ervaring. :) :)

Ron-O