Reel zalm vissen Canada

Started by Fred, June 13, 2013, 21:22:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fred

Wie kan mij informatie geven over een redelijke geprijsde reel #9 voor het zalm vissen in Canada, en/of wie heeft een dergelijke reel thuis liggen en wil deze wel verkopen.

Hans-oet-remunj

Het is natuurlijk wat je zoekt.. Zelf houd ik van eenvoud en geef mn geld liever uit aan een goede stek als aan een mooie reel.  8)

Een goede reel is uiteraard belangrijk bij zalmvissen.  Veel pacific zalm (chum & coho) heb ik met een hardy marquis salmon nr2 gevangen (ook 2e hands !). Een klassieke, eenvoudige en robuste reel, waar niet veel aan kapot kan gaan (er zit immers ook niet echt veel op  ;).   Hier zou een #9 met voldoende backing  zeker op zouden moeten passen. 

Is regelmatig 2e hands op internet of visbeurzen te vinden (ebay).

Heintje Davids

Op MP wordt met regelmaat een Orvis Mach IV aangeboden (nieuw) voor €125. Is een alleszins bruikbare reel. Voor dat geld vind je denk ik geen betere. Ligt er ook aan wat jij redelijk geprijsd vindt. Tot € 300 zou ik het op Danielson houden. En als je genoegen neemt met reels met een eenvoudig slipsysteem dan zijn de click and prawl reels van Orvis en Hardy ook goed te vinden voor een zacht prijsje.

Fred

Bedankt voor de informatie en ik weet nu in welke richting, ik moet gaan zoeken.

RiverHunter

A&M hebben een hele goeie voor een pracht prijs, bellen kan geen kwaad hoor, ik heb hem donderdag nog in de vitrine zien liggen :)