intermediate lijnen.

Started by vende064, April 07, 2013, 14:12:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vende064

  Visvrienden,

Een bij mij telkens terugkerend probleem is, het krinkelen en daarom slechte gebruik van een Intermediate lijn.
Zeker bij zeer lage watertemperaturen is het een drama en bijna niet mee te vissen.Verschillende merken voor dit type lijn heb ik al geprobeerd en zie er geen goeie bij.
Mijn vraag is of het niet opgelost kan worden door dit type lijn te vervangen door een lijn met zinktip in welke zinksnelheid dan ook????

Natuurlijk zit er verschil in deze twee soorten lijnen. Ik vraag mij echter af of de keus voor een zinktiplijn voldoende dekking geeft.
Of is een Intermediate lijn binnen een lijnencollectie van onmisbare  belang????
Graag uw mening.


Aad Venderbos

vende064

meestal vis ik er mee op onze visput in Goes.
aad

Gerrit72



Zelf heb ik meerdere intermediate glaslijnen. Enkele daarvan kinken, maar vooral bij koud weer.
Als het echt bar is, sleep ik de lijn door het gras, in de hoop dat de kinken er wat uit draaien (voor mijn gevoel werkt dat). Dat strekken ga ik ook maar eens proberen.

Ik heb maar een zinktiplijn en die kinkt het ergste van allemaal, zelfs lange einden slepen door het gras helpt niet (toch dat strekken maar eens doen, of gewoon een ander merk kopen).

Mijn idee van verschil in lijnen is dat een intermediate lijn directer vist. Een zinktiplijn zinkt in een hoek (de tip harder dan de rest van de lijn). Misschien dat e e n van de meer ervaren forummers er een oordeel over kan geven.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

gijsie20

Ik heb een Airflo Sixth Sense intermediate glass line en nergens last van, vist prima! en aanbeten heel goed te registreren/voelen.
Als het echt koud is, dan pak ik de zinktip lijn, die zinkt wat sneller.
Voordeel van een reel met meerdere cassetes, dan wissel je even om te kijken of iets anders beter werkt.

Gr

Gerrit72

Quote from: Rene V. on April 07, 2013, 18:49:23
@Gerrit,het deel van je lijn dat kinkt,is dat het inter deel of de volglijn?

Rene, het kinken zit volgens mij vooral in de 1e 10 meter, niet in het volgdeel.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rick

Ik gebruik ook de Guideline Coastal slow int.  Deze voelt meer als een "echte"vliegenlijn tov een glaslijn..
Hiervoor ook glaslijnen gebruikt maar deze hadden voor mijn gevoel een veel hoger krul gehalte..

Gerrit72



René, bedankt, dat ga ik eens proberen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.