Winde of Blankvoorn

Started by emgz84, August 25, 2017, 19:24:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

emgz84

Korte vraag. Vandaag een leuk stekje een hoop kabaal op het water gespot. Ik dacht ruisvoorn dus even geprobeerd. Nou heb ik wel eens een blankvoorn gevangen maar die waren niet zo aan het knokken aan de hengel als wat ik vandaag ving. Nou vroeg ik me af of ik een aantal kleine windes gevangen heb. Heb vergeleken op internet en gekeken op de vissengids app maar twijfel nog steeds. Ik neig en hoop zelf naar winde (nog niet eerder gevangen) door het oogje. Iemand die het zeker weet? (Zie foto)

FSCHAMP

Volgens mij is het een ruisvoorn (ook wel rietvoorn genoemd).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

emgz84

Echt waar joh? Das jammer. Gedroeg zich heel anders aan de lat. Heb ze van die lengte normaal ook veel dikker. Balen. Toch bedankt.

Beekvisser

Je hebt er een vissoort bij.
Dit is echt wel een winde 8).

Erik

Floor

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

emgz84

Ok das al 3. Leuk. Morgen weer.  :D

Mike

#7
Er zijn 2 veel voorkomende winde types.
Mn maatje ving de afgelopen maand deze op de Lek en de 2 de op de Merwede.
2 totaal verschillende vissen maar beide windes.
Die van jou is dezelfde als nr 2..

[attachment id=1 msg=171438]

[attachment id=2 msg=171438]

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bert J.

Winde. Plusminus 60 schubben op de zijlijn.
Blankvoorn heeft er maar 43-47.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

emgz84

Dat zijn flinke beesten. Denk dat hier voornamelijk kleine zitten. Is ook een kanaaltje geen rivier.

vanderschoor

Nog twee vuistregels om winde snel te herkennen:
- winde wat bruinige gloed (die ontbreekt bij blankvoorn)
- winde 'kijkt' altijd een beetje chagrijnig!
There's a fine line between fishing and just standing on the bank like an idiot.