Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Chaisedieu


guidogast

Goed verhaal! Gefeliciteerd man. En dan win je een spinset  ::) ;D
::agree::

MartinT

Leuk Tim, ook een mooi verhaal over Baars vissen op jullie site vandaag [emoji106]

Timvanp

Bedankt Martin. Stukje over baarsvissen komt volledig uit de box van Merijn. Het stuk is veel gelezen en wij hebben mooie reacties mogen ontvangen.

Voor nu de laatste update:

https://dutchflynatics.com/2017/11/27/kleinste-snoekje-ooit-video/

::new::

Menno_siemensma

#379

Eerste keer vergiste de snoek zich in zijn gebit sterkte blijkbaar, een sprong en schudden met de kop en ik had alleen 2 tanden over in mijn eptje.

Daarna pakte hij hem nog 2 x en de 3de keer bleef die ook eindelijk hangen.


nr.2 was ook snel gevonden, 5 meter verderop, ook die miste de vlieg de eerste keer dus even laten rusten. Daarna dus wel raak :)


Volgende worp, was de grootste van het drietal, 71cm. Ook eerste gemist doordat die op het hangmoment vlak aan de kant de streamer pakte, dus even met rust gelaten, daarna 2x op de wiggle tail en ook hier de derde keer pas gehaakt.


Hij klapte er wel mooi op en was behoorlijk sterk voor die lengte.

Al met al veel actie en zonder al te slecht weer. Genoeg wildleven gezien, bonte specht, zilverreiger, blauwe reigers, duikeendjes, wintertalingen etc. Haas die vlak voor me wegschoot en een halve hartaanval bezorgde.  :-X
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

guidogast

::agree::

Gerrit59

Mooie vangsten Menno!
Als een goed tandarts het gebit van de bewuste snoek nog even gecontroleerd? :)

Gerrit

Menno_siemensma

Quote from: Gerrit59 on December 04, 2017, 12:41:40
Mooie vangsten Menno!
Als een goed tandarts het gebit van de bewuste snoek nog even gecontroleerd? :)

Gerrit
In ieder geval kunnen vaststellen dat het dezelfde snoek was gezien het ontbreken van de bewuste tanden. Ik vind het wel jammer want dat is uiteraard niet de bedoeling maar aan de andere kant denk ik dat dit ook wel in de natuur gebeurt en net zoals haaien tanden verliezen dit ook geen ramp is voor onze zoetwaterplatbekken.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jo flyfishing

2 tanden op een enkele honderden zal nog wel meevallen denk ik.

Quote from: Menno_siemensma on December 04, 2017, 12:57:49
In ieder geval kunnen vaststellen dat het dezelfde snoek was gezien het ontbreken van de bewuste tanden. Ik vind het wel jammer want dat is uiteraard niet de bedoeling maar aan de andere kant denk ik dat dit ook wel in de natuur gebeurt en net zoals haaien tanden verliezen dit ook geen ramp is voor onze zoetwaterplatbekken.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Floor

Produktieve sessie en mooie gezonde snoeken.

Haaien rouleren hun gebit dus dat is een heel ander verhaal. Dat een snoek tanden verliest kan heel goed met het materiaal waarvan de streamer gebonden is te maken hebben. Nu denk ik inderdaad niet dat de snoek zijn twee tandjes erg gaat missen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Menno_siemensma

Quote from: Floor on December 04, 2017, 15:14:50
Produktieve sessie en mooie gezonde snoeken.

Haaien rouleren hun gebit dus dat is een heel ander verhaal. Dat een snoek tanden verliest kan heel goed met het materiaal waarvan de streamer gebonden is te maken hebben. Nu denk ik inderdaad niet dat de snoek zijn twee tandjes erg gaat missen.
Dat weet ik maar bedoel meer dat roofvissen met dergelijke tanden wel eens een tandje verliezen in de strijd.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MartinT

Vanmorgen in krap 2 uurtjes 3 Snoeken(-jes) op de kant. Goed begin van de Kerstvakantie.

Menno_siemensma

Met kerst nog even paar worpjes met de nieuwe #10 guideline om even te testen. 2 kunnen pakken en een 80plusser die alleen even kwam zwaaien met zijn staart.  :-\





Vandaag nog even paar uurtjes in de straffe wind gevist:


Laatste vis moment van 2017 toch nog leuk kunnen afsluiten, een mooie snoek en nog een vergelijkbare formaat snoek gemist.
Met dank aan MartinT voor de roze streamer! (wel stiekem een wiggletail eraan geknupt  ::) :-X )

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MartinT

Hij (of zij) heeft hem aardig te grazen gehad  8)
Morgen ondanks de stevige wind toch nog echt even proberen.

Menno_siemensma

Quote from: MartinT on December 30, 2017, 20:38:24
Hij (of zij) heeft hem aardig te grazen gehad  8)
Morgen ondanks de stevige wind toch nog echt even proberen.
Hij zat mooi voorin het bekkie met de haak, heel misschien nog even 2de poging op die ik gemist heb morgenochtend. Wie weet, succes iig en wellicht kan de wiggle tail bij jou ook nog wat actie geven :D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Quote from: Menno_siemensma on December 30, 2017, 20:20:09
Met kerst nog even paar worpjes met de nieuwe #10 guideline om even te testen.

Een #10 Menno?
Bevalt dat voor de polder?  Ik heb dezelfde in #8 en die vindt ik zwaar genoeg voor de polder. En ik vis ook nog wel met flinke streamers...
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Gerrit

MarcelN

'Om even te testen' staat er toch ::) misschien is die wel voor BC bedoelt, in de polder kom je met een #6 ook goed weg zolang je geen kippen werpt.

Menno_siemensma

Quote from: MarcelN on December 30, 2017, 23:20:49
'Om even te testen' staat er toch ::) misschien is die wel voor BC bedoelt, in de polder kom je met een #6 ook goed weg zolang je geen kippen werpt.
Klopt, heb ik voornamelijk voor de zalm gehaald, maar op groter water met de bboot op snoek grotere streamers gooien is het ook prima voor. De polder heb ik 7/8 hengel voor. Ik had de #10 hengel nog niet kunnen testen dus met kerst maar even meegenomen en tussendoor er een streamertje aan geknupt :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Quote from: MarcelN on December 30, 2017, 23:20:49
'Om even te testen' staat er toch ::)

Ja, ja, ja
't Is net Kerst geweest, maar een beetje minder bijdehand mag ook wel :) :) :)

Gerrit

Timvanp

In de vakantie de nodige leuke vissen mogen vangen.

Check voor het laatste verslag:
https://dutchflynatics.com/2018/01/05/een-goed-begin-van-het-jaar-of-toch-niet/

Voor meer verslagen, check:

https://dutchflynatics.com

Groeten Tim
::new::

MartinT

Jammer van je hengel Tim, maar mooie vissen.

Menno_siemensma

Tijd voor een 2018 topic lijkt me?  :P
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.