Sjoemel software

Started by Arjan Maat, December 14, 2015, 09:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p.forel

Liever 1 geholpen dan zoete broodjes voor de rest bakken

Bedankt Johan

maurice

#26
Hummm, ben ik blij dat ik "een dure hengels meer heb.
Maar piet als het lukt neem ik ze allemaal een keer mee kun je ze nu allemaal ff wegen.
Weet wel dat mijn A&M #2 een #2/3 is en mijn Partridge #4 een #4 is.


Als ik een #2 koop wil ik een #2 en geen 4.
En wat betreft Sjoemel software VW moet miljoenen terug betalen en krijgt boetes in verschillende landen.
Hoe zit dat met "sjoemelende" # fabrikanten?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

p.forel

Welke A&M 2#maurice
En je bent altijd welkom om te komen wegen.
Al is het op camping

maurice

Quote from: p.forel on December 14, 2015, 20:14:52
Welke A&M 2#maurice
En je bent altijd welkom om te komen wegen.
Al is het op camping

Is goed doen we neem ik de lijnen ook allemaal mee ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcelN

Grappig topic dit, ik heb dit jaar bij de TS een mooie reel van Loop gekocht met 2 extra spoelen en 3types#'8'(dacht ik) lijnen...(kost serieus geld hoor >1k€)
Ik zat nog in dubio over een Cross S1 #8.
Wel...deze hengels zijn €800,- en heb ik niet elke dag over en kwam wat aanbiedingen tegen van G.Loomis in #8 en 9 nieuw gelukkig ;)
Laten nu al die nieuwe lijnen veel te zwaar aanvoelen op mijn #8 :-\ ok de glaslijn ben ik niet aan toe gekomen.
Ik had natuurlijk die Cross moeten kopen, maar daar heb ik dan wel 3 Loomis'sen voor ;)
Moraal, ga wegen! En zoek er een juiste lijn bij, niet andersom :'(

Raymond

Ik heb zo'n A&M #2 in de handen gehad en er ook mee gegooid (was van Bas) en ik moet zeggen dat ik aardig het idee heb dat het inderdaad een echte #2 is. Het betrof in dit geval de 6'6". Ik heb zelf een prachtige #2 (en dat is dus wel een dure Sage) die toch wel meer een #3 is. Ach wat, heb ik een prachtige #3 dus het maakt niet uit.

Verder ga ik me niet mengen in het wespennest van deze discussie... ;)
::wtf::

maurice

#31
Raymond, eigenlijk is deze discussie belangrijk.
Want als ik een 5 wil kopen moet ik ervan uit kunnen gaan dat wat op de hengel staat klopt.
Dus niet met een 6 of 7 thuis komen.
Ik zie het als een soort van oplichting van de consument.
Het bewust voor liegen van consumenten is oplichting.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jo flyfishing

Alleen spijtig dat dhr forel meestal iemand tegen de schenen schopt / beledigt om zijn mening duidelijk te maken.
Lijkt wel de helft van het het plezier, en als ik het zo hoor niet een aleenstaand geval.
Terecht of niet, je kan het ook respectvol zeggen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

Iedereen uit zich anders 

Troutbuster

Mensen, ga vissen!!

Zo kom je achter een bak info zonder "rocket science" en vermeende sjoemelende verkoop trucs!!

Ok, soms door schade en schande wijzer maar "so be it"!

Ik heb intussen een aardige "batterij" aan hengels maar ik klaag over geen een!!!

Dat 6,6ft #2'tje waar raymond het over heeft, heb ik intussen en ja een "echte" #2 als ik kijk naar mijn Greys Streamflex 9ft #2 met dezelfde lijn (Airflo Elite Super Dry)

Maar... diezelfde Greys Streamflex ook 9 ft #3, 10ft #3, en 10 ft #5!!

De 9ft #3 werpt fantastisch, de 10ft#3 belabberd met de #3 Airflo Elite Super Dry!!  Een zelfde lijn #4 erop en hoppa... fantastisch!!!

de 10ft #5 geprobeerd met #4 en #6 lijnen, maar blijkt een "echte #5 te zijn!!

Snowbee Diamond hengels, heerlijke en betaalbare stokkies maar ik heb een 10 ft #4 die makkelijk een #6 lijn wegzet en gemiddeld een #5 lijn perfect werpt!!, terwijl ik een zelfde Diamond #7 met een #7 lijn perfect in balans vind!!???

Weet u het nog??? Ik niet meer, alleen weet ik een ding zeker, trial and error werkt, het is alleen lastig voor de beginner met minder vergelijkingsmateriaal want die "valt" in de slangenkuil van list en bedrog, want dat is en blijft het helaas maar waar!!!

Daarom, ga vissen en gebruik desnoods het materiaal van je (beter bediende, en geoutilleerde ) vismaat, vergelijk en maak je persoonlijke keus (want dat is ook nog een issue!!)

Geen fabrikanten of winkeliers aan de paal nagelen, wij als consumenten bepalen wat WIJ willen, of juist niet!!!

Gr

Jan

"Petri Heil"


Raymond

Je hebt gelijk, Maurice, het is gewoon bedrog wat de fabricanten doen. En ik denk dat jij ook wel weet hoe ik over dit onderwerp denk, heb me er voldoende in verdiept om een zinnige bijdrage te kunnen leveren en heb dat in het verleden ook vaak genoeg gedaan. Echter heb ik er nu even geen zin in, ook omdat er nogal wat personen zijn die hier niet voor openstaan, het onzin vinden of er zelfs beledigd door zijn. Wat beginners en alle anderen die er voor openstaan betreft, die krijgen van mij alle uitleg die ik maar kan geven.

Maar voorlopig volg ik deze discussie dus wel vanaf de zijlijn en als er voor mij tenenkrommende argumenten worden gegeven, spring ik wel in. Maar tot nu... ;)
::wtf::

Raymond

Zo is dat, Jan!  ::duim::
::wtf::

johan1965

Is volgens mij wel een interessant onderwerp om eens een hengel/lijn weeg/meet/combi-ckeck event te organiseren. Heb met veel ineresse het grafiekje van Scaramouche bekeken, maar is me nog niet helemaal duidelijk.
Iedereen hengels en lijnen me, en wegen maar!! Zelfs mijn budget lijnen😂😂

p.forel

Aftma 5 is ern 5.5.
Aftma 6 is ern 6.5

En een lichte aftma5 kan dus een ern van 5.1 hebben een zware 5 een ern van 5.8

Misschien dat je het lijste nu snapt

jo flyfishing

Dus het is ok om andere mensen een dief of sjoemelaar noemen?
Ik vind het onbeschoft.
Meer woorden zal ik er niet meer aan vuil maken.

Quote from: p.forel on December 14, 2015, 20:37:20
Iedereen uit zich anders
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

Woord dief is niet gebruikt
En is gewoon op topic gestoeld sjoemel winkelier
Had het anders geheten. Ern  gezeik of zo had ik hem anders wel ern ontwetende genoemt of zo

Een beetje tussen regels lezen is misschien voor jou een andere optie dan je in ern te mengen

jo flyfishing

een toegift dan : een kort geheugen? Op een forum staan meerdere topics.
Quote from: p.forel on December 14, 2015, 21:39:27
Woord dief is niet gebruikt
En is gewoon op topic gestoeld sjoemel winkelier
Had het anders geheten. Ern  gezeik of zo had ik hem anders wel ern ontwetende genoemt of zo

Een beetje tussen regels lezen is misschien voor jou een andere optie dan je in ern te mengen
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

Gaan we potje ouwe koeien uit sloot trekken 
Vind dit verhaal over aftma en gewichten  belangrijker dan dode koein

Inderk

Ik lees deze discussie met zeer veel belangstelling, en leer hier ontzettend veel van.
Maar.......... hier wordt alleen gesproken voor zo ver ik kan lezen over grafiet/carbon hengels.
Hadden ze die ten tijde van de oprichting van de AFTMA ook al?
of had men toendertijd alleen maar splitcane hengels?
En hoe zit het daar dan mee?

Gewoon een vraag uit pure interesse.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


MarcelN

Zo ist leuk Piet :(
Als iemand zijn hart voor de zaak geeft is het Arjan wel, die wilde zomaar een Cross op zicht naar mij toesturen.
Dat hij nu net Loop verkoopt en de Cross serie +2# is in de zwaardere regionen so be it, de lijnen zijn het ook dus is het in balans, alleen de getallen kloppen niet :P
Zet er dan #10 op ipv 8 ::)

p.forel

Ook die kan je volgens CCS meten/ wegen 
Net al glas hengels

Inderk je zou het ccs eens door moeten lezen 
Het houd niet op bij aftma bepalen.  Ook aktie en herstel snelheid 
Of je het zelf ga doen op je hengel maakt niet uit je leert er misschien iets van

p.forel

Gaat niet alleen over Loop bijna elk merk doet dit wel
Alleen niet op elke serie. En zo ook met lijnen
Als ze allemaal zich op een of andere manier het juiste zouden vermelden
Aftma ern of gram zelfs grain zou je mij niet horen
Via tabel kan je dit weer om zetten naar wat je zoekt hengel vor dunne tippets of juist die hengel die wel 3 tungsten uit de stroom trekt en toch over de volle lengte drilt

Gert

Piet, volgens mij heb jij al van heel veel hengels de ERN (en meer) gemeten. En ook lijnen gewogen. Zou mooi zijn als je die gegevens op het forum publiceert.
En/of zijn er nog meer meetgegevens op het net te vinden dan die van Sexyloops?

p.forel

Weet ook wel dat arjan hart voor zijn zaak heeft
Net als vele

Ze kunnen er ook weinig aan doen dat fabrieken verkeerde stickers op blanks plakt

Alleen  als winkelier had hij deze topic beter niet kunnen starten.
Had kunnen weten dat over zijn verkochte merken dan reaktie zou komen


p.forel

#49
Mijn meet gegevens zijn meestal weer met de gemeten hengels naar eigennaar  gestuurt
Veel zit er nog wel in koppie maar meer als ern is het vaak niet de AA enzo weet ik vaak niet meer
Kan nog wel eens zoeken of ik nog ergens oude MSX site kan vinden daar stonden de nieuwere hengels op
Met ern en hun AA

Na denk ik 100 hengels weet ik wel dat er veel niet klopt
En aan de hand van de metingen kan ik vaak wel zien of de hengel mij past
Weet welk type ik zoek