voerplek

Started by omfgimpro, December 12, 2012, 23:00:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Een kleine 2 jaar geleden is dit onderwerp ook besproken.  Ik heb een boek ,ikdacht Kees Ketting , die dit ook gedaan heeft met oppervlakte lokvoer.

Hij heeft op diverse plaatsen een voerplek aangelegd ,en toen gaan vissen.

Ik heb in het verleden ook gezien dat personen een made aan de vlieg hadden gedaan , dit heeft niets meer met vliegvissen te maken.

Ik ken ook verhalen dat voer in een stuk vitrage werdt gedaan met bloedmeel en dit in een bergrivier werdt gegooit en vissen aantrok .  Volgens mijn persoonlijke mening is dit niet de bedoeling van vliegvissen , echter het is niet verboden .

Mijn persoonlijk advies is blijven oefenen , ook de ervaren vissers missen wel eens een vis . ::hellno::

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Hilco

ik ken zelfs vehalen dat ze een grote kuil graven daar water in doen , en de vis in gevangen houden.
Daar mag je dan met 25 man omheen staan en ze eruit vissen  :o

Het mooiste blijft; in snel stromende wateren op zicht de rakkers proberen tot een aanbeet te verleiden.
we moeten met z'n allen maar verhuizen  :P

Gerrit72


Of natuurmonumenten en staatsbosbeheer annexeren en al die mooie meanderend  aangelegde
beekjes omtoveren tot forel stroompjes (kalksteen importeren etc  ;) ).

Er moet wat te dromen blijven  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

omfgimpro

Was ook niet van plan om het vast te gaan doen ofzo (van de zomer gaan we op zicht vissen) maar op voorn in de sloot gaat dat niet en als ik dan een uurtje tijd over heb is het wel makkelijk. wat voer in de sloot gooien dan spulletjes opzoeken en vissen.maar.

Hilco

er is al diverse keren gesproken over voeren.

doe maar eens zoeken op de term voeren.

Volgens mij helpt het niet zo veel op de voorn en is het bij het vliegvissen ook niet echt de bedoeling.
Zie je de voorn niet ( beesten zijn goed gecamoufleerd) dan moet je gewoon het water lezen en daar vissen waar de voorn zou kunnen zitten.


catchem

Brood voeren en dan een broodvlieg, niet mijn ding, maar werkt wel.

Team

Op karper vissen met de korst, doet iedereen het wel, en dan bedoel ik met een karperhengel. wat is het verschil??
NUNC  AUT  NUNQUAM

sjoerd

Quote from: omfgimpro on December 12, 2012, 23:00:12
Ik zat ff te denken, over voerplekken. Er ligt een sloot vlak achter mijn huis met flink wat voorn wat als ik daar een voerplek voor ruisvoorn maak met 4 keer in de week wat oud brood. "leert" de voorn dan ook echt dat ze daar kunnen eten of doen alleen karpers dit? Is dit beter als lokvoer gebruiken of zal het minder effectief zijn.
Graag jullie meningen, kon er niets over vinden op het forum dus leek het me wel interessant


Of een lokvoerstek ethish is of niet,dat is nu even niet van belang. Belangrijker is of een voerstek ook meer aanbeten zal opleveren. Ik denk juist van niet! Volgens mijn ervaringen zijn de vissen dan helemaal gericht op het voer en laten ze de nimf links liggen. Voorbeeld? Ik zag eens een school ruisvoorns azen op een in het water drijvend stuk brood. Ik kon een nimf of andere vlieg ernaast plaatsen maar geen enkele interesse in de vlieg . Alleen maar in het brood. Ook vissend op een stek waar kort daarvoor een vaste stokvisser zich klem ving, leverde geen aanbeten op. Maar ook al zou lokvoer mij wat meer vis opleveren, het kan mij persoonlijk niet bekoren. Net zoals sommigen met maden of dergelijke aan de vliegenhengel gaan vissen en dan trosts vertellen dat ze lekker gevangen hebben maar "vergeten"om te zeggen waarmee ze visten....... :)
Advies. Ga met een goede vliegvisser een middagje op pad en je weet alles m.b.t. het zien van een aanbeet op je vlieg en het binnenvissen van de nimf!!


Sjoerd

kiez

Even tussendoor invallen Sjoerd waar had je dat mooie bont ook al weer vandaan wat je zaterdag bij je had .

Gr Andre

catchem

Quote from: Team on January 14, 2013, 15:45:44
Op karper vissen met de korst, doet iedereen het wel, en dan bedoel ik met een karperhengel. wat is het verschil??

Als ik toch met brood vis pak ik liever mijn vlokhengel.

Team

Quote from: catchem on January 14, 2013, 18:01:38
Als ik toch met brood vis pak ik liever mijn vlokhengel.

het is wel een karperhengel  vlokkarperhengel de lichtste in zijn klasse
NUNC  AUT  NUNQUAM

sjoerd

Quote from: kiez on January 14, 2013, 17:44:19
Even tussendoor invallen Sjoerd waar had je dat mooie bont ook al weer vandaan wat je zaterdag bij je had .

Gr Andre

Action

kiez

Bedankt Sjoerd


Gr Andre

Sieger

Voor mij blijft vliegvissen toch vooral jagen.... (zonderlokvoer...)



[attachment deleted by admin]


Sieger

marc

zootje voernimphen sieger?
zo raak je van de juiste baan af makker hahahaha
grt marc
voeren en vliegvissen horen niet samen ,ieder zijn ding :)

Troutbuster

In een grijs verleden, toen ik nog geen "fly-aholic" was, en veel op witvis viste, nam ik wel vaak mijn vliegenhengel mee!

Aan het einde van een vaste stok of een match hengel sessie, liet ik dan mijn nymph over de voerplek gaan en op die manier best wel lekker gevangen vaak!

Het kan dus behoorlijk effectief zijn maar persoonlijk vind ik het niet horen voor échte vliegvissers zoals wij!! ;)

Maar zoals Marc zei, "ieder zijn of haar ding"

Gr

Jan
"Petri Heil"


omfgimpro

ik ben nog geen "echte" vliegvisser (ben pas 4 keer wezen vissen met de vliegenhengel, en ik heb op veel plaatsen gelezen dat het handig was om te beginnen op een plek waar er veel vis zat (bv de haven). Er licht een sloot in de achtertuin waar een beetje vis zit (daarom vroeg ik me het af of het nut had om te voeren) om daar te oefenen voor als ik een keer op vakantie ga naar noorwegen, want dan mis ik niet alle aanbeten en kan ik een beetje fatsoenlijk werpen.
Het voeren heeft dus zin. (ik kom ook wel een keer naar een forumdag daar leer ik waarschijnlijk veel meer van)

Hilco

hij bedoeld aanbeten registreren denk ik .

omfgimpro

Hilco dat bedoelde ik inderdaad (ben al 2x in noorwegen geweest ik weet dat het heeeeeeel ander water is en hele andere vissen)

omfgimpro

als ik daar naar toe ga zit ik aan een meer met stilstaand water ( dat is qua aanbeet toch niet zon verschil met een sloot )

sjoerd

]

Er ligt een sloot vlak achter mijn huis met flink wat voorn ..........Er licht(ligt) een sloot in de achtertuin waar een beetje vis zit

Je  spreekt wel in raadselen hoor., Eerst heb je het over een sloot vol met voorns. Later zitten er maar weinig voorns.?????????? :-\ :-\




Hilco

Vliegvissen leer je helaas niet in 5 minuten achter je huis in de sloot.

Hier op het forum is een gigantische berg kennis aanwezig.
Het zijn vissers met vele jaren ervaring.

Als beginnend vliegvisser is het dan zaak om zoveel mogelijk op te steken van deze kenners.

Uiteraard mag je zelf weten hoe je gaat vliegvissen , maar als dat afwijkt van de adviezen en meningen van hier verwacht dan geen steun. 

Voeren en vliegvissen gaan niet samen .


Youri

ook ik zie het nut niet van voeren bij het vliegvissen.

zoals een man aan de beek hier doe inplaats van een vlieg een made op je haak en speel lekker vals.
larvevliegvissen.

let op voeren kan ook verzuring van het water veroorzaken en dus je vis wegjagen.

bij

Hilco,

wat heb je dat mooi gezegd, daar sluit ik mij helemaal bij aan als beginnend vliegvissert.

omfgimpro

ben verkeerd begrepen denk ik, wil 1 of 2x voeren om goed aanbeten detecteren te oefenen daarna ga ik het nooit meer gebruiken. Ik ga mss wel gwn in de haven zitten daar hoef ik niet eens te voeren en krijg.ik zat aanbeten