Pink-tag

Started by Gerrit72, July 19, 2012, 17:20:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72

Vandaag moest toch echt de pink-tag getest worden, die ik met Inderk / Henk gebonden had. Uit mn vliegendoos haal ik wel vaker vliegjes met een licht kontje. Die doen het vaak goed (rose zou dus niet anders zijn :)).



Vol goede moed reed ik naar het stekkie waar gisteren tijdens het streameren de voorns alle kanten opsprongen tengevolge van de herrie makende schoep die ik op de staallijn had bevestigd. Voorns zat, bleek wel en ook nog hoog in het water. Lekker droog vissen dus ;D
Aangekomen op de stek volop zon, wat een verademing vergeleken met de afgelopen dagen. Snel de spullen gepakt en ri waterkant. Al snel zag ik vele voorns in het oppervlakte. De stek ligt in de luwte, dus ondanks de harde wind, is het water er rustig en vlak.



Ik wierp beheerst mn vliegje nabij een voorn en keek even naar links (ik zag iets in mn ooghoek). Ships...zwarte wolken die door de wind hard mijn kant op kwamen. In mn enthousiasme had ik ze totaal niet opgemerkt. Hopen dus dat de gevolgen ervan nog even zouden uitblijven. De kleine voorns doken als gekken op mn vlieg (die ik opzettelijk wat groter had genomen, ter voorkoming van de vangst van hele kleintjes).



Het begon verdorie te druppen, dat was niet de bedoeling :(. Ik nam me voor niet weg te gaan voordat er een vis op de kant lag.
Na worp drie werd mn vliegje wild gegrepen (meestal de voorbode van de vangst van een ukkie). Na strip-strike kon ik inderdaad een niet te grote voorn landen. Ondanks het formaat was ik toch superblij met het visje, blijft toch mooi, met eigengemaakte vlieg een visje vangen :). Na terugzetten begon het enorm te storten, snel inpakken dus en ondanks dat toch zeiknat worden.



Mocht iemand vallen over de verhoudingen van de vlieg; Henk legde het perfect uit, bijvoorbeeld met de staart, die wel wat korter mocht. Less is more, zo zei Henk. Maar ja, ik ben eigenwijs... Kortom Henk heeft het perfect uitgelegd en voorgedaan, daar lag het dus niet aan. Henk nogmaals super bedankt voor de les. Hopelijk kunnen we nog eens gaan knuppen. Het lichte kontje, wat we ivm het niet voorradig hebben van rode wol fabriceerden, blijft, ik heb er goede ervaringen mee.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisgek

gerrit mooi man dat je ze vangt zal er zelf nooit mee vissen(pink of red tag) dingen  maar ja als je zelf maar in je vliegen gelooft mooi verslagje en foto,s hoor

Gerrit72


Bedankt Vliegvisgek, was benieuwd of er meer forummers zijn die vliegen met 'witte kontjes' knopen (maar kennelijk niet).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

forel

Quote from: Gerrit72 on July 22, 2012, 09:03:26
was benieuwd of er meer forummers zijn die vliegen met 'witte kontjes' knopen (maar kennelijk niet).

Nee wel met groen en geel en oranje.

Gerrit72


Maakt denk ik allemaal ook niet zo uit, als je er zelf maar vertrouwen in hebt :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

hee gerrit tijd niet gesproken maar mooi vliegie hoor.
ben je al helemaal gesettteld in de vliegvishobby?
ik moet het bijna opnieuw leren zo weinig doe ik het nog, maar ik gaat weer beginnen.

michel

Gerrit72


Michel (Jagoziva ;)) heb je inderdaad een tijdje niet voorbij zien komen, had nog wel je vakantie avonturen gelezen.
De komende tijd wordt het mooi weer, kan je de schade weer wat inhalen, windstil en warm, heerlijk met de droge vlieg op ruisvoorn  :)
Zelf heb ik ook niet veel tijd, maar heb inmiddels 4 hengels gebruiksklaar in de garage of auto. Heb ik een 1/2 uur of een uur, dan vest aan en gaan ;D
Vind dit echt een geweldige visserij, er is zoveel uit te vogelen en te leren, een echte uitdaging, dit is voor altijd 8)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

mooi man ik hoop je gauw weer eens te ontmoeten in baggelhuizen samen met henk want die had ik er ook al over gesproken.
is nou gewoon michel he geen jagoziva meer ha ha ondanks dat ik mijn jago nog steeds mis maar nu ben ik tenminste geen pool meer.
en jij zit alweer op de 4 hengels? ik moet het er nog met 3 doen maar voor mij is dit ook het mooiste hoor en oooooooooit word ik er nog s goed in. het is trouwens jammer dat hilco er niet meer is ik zag het ff in het zoeken op het forum hij was er met de ov4 nog gezellig bij, ach misschien is het ff een dipje en is ie er straks weer.

gr. michel

Gerrit72

#8
Met hengels ben ik er nog lang niet uit wat ik optimaal vind. Ik heb er nu 5 en met alle
gooi en vis ik met plezier.
Uiteindelijk voel ik wel wat mijn ultieme hengel wordt, maar misschien blijft het ook wel
zo dat ik meerdere types leuk blijf vinden. Zolang ik er plezier in blijf houden, hoor je mij niet
klagen :).
Inderdaad jammer van Hilco :(, had deze actie niet verwacht en hoop ook dat hij eens het licht weer ziet!

Jij mooie dagen toegewenst, nu heerlijk vliegvisweer ;D
Veel succes op het Gardameer!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

Dank je wel ga jij nog op vakantie?

Gerrit72


Hoop het wel, ben over 3 weken vrij. Nu vriendin bijholteontsteking (veel pijn), zoon pols gebroken, dochter chronisch oorontsteking (inmiddels buisjes, maar blijft ellende), heb een schema wanneer wie z'n medicijnen en middeltjes moet hebben (lijkt hier wel een apotheek).
Hopelijk is dat over 3 weken allemaal wat stabiel, zodat we even weg kunnen.
Maar wordt op zeker geen visvakantie (dat zal ik rond huis moeten doen).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

jeetje allemaal wat en dat met dit mooie weer nou wens ze allemaal maar beterschap.
ik hoop dat het hier gezond blijft tot en met de vakantie.
ik heb ook niet echt een visvakantie hoor, want je gaat toch met de vrouw en kind, maar ik neem het wel mee al is het maar voor een uurtje.

Erwin

Quote from: Gerrit72 on July 22, 2012, 09:03:26
Bedankt Vliegvisgek, was benieuwd of er meer forummers zijn die vliegen met 'witte kontjes' knopen (maar kennelijk niet).

wel hoor. Vis geregeld met een white tag. Doet het prima.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

vliegvisgek

tuurlijk zou die het goed doen maar helaas niet bij mij :-\ :-\ :-\ maar waar vis jij er mee als ik zo vrij mag zijn ik vis
wekelijks op forel putten door heel het  land ;D ;D

Erwin

Alleen maar op voorn in stadswatertjes. Het bindpatroon heette royal coachman of iets dergelijks. Een wit anthron staartje, lijfje van pauw herl, bruine hanen hackle met daaarin ook twee toefjes/vleugeltjes van hetzelfde witte anthron. Heb er geen ervaring mee met forel. als droog vliegje deed hij het goed op voorn.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gerrit72


Er zullen op dit forum toch ook wel forel vissers zijn die een red (of wat voor kleur dan ook-) tag gebruiken?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisgek

dat zal zeker maar op de forel zeg ik nee wil ze niet eens proberen maar op voorntjes werken ze zekers mt 18 ofzo
maar nogmaals ieder zijn vlieg en ding he ;D ;D