vision koma cassette i.c.m greys gs

Started by Sietzezietzevliege, June 04, 2011, 11:47:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sietzezietzevliege

Hallo,

Ik ben vabn plan een reservoir(ovm, ronde bleek, rutland etc) set aan te schaffen. aangezien ik 16 ben is mijn budget niet mega. De keus is nu gevallen op een greys GS hengel 10 foot aftma 7 en een vision koma cassette reel. Als lijnen worden het de sixth sense van airflo. Kan iemand mij vertellen of dit een slimme aankoop zou zijn? Als lijnen wil ik een drijvende, buzzer tip, slow intermediate, fast intermediate, DI-3, DI-5 en een DI-7. Graag Zou ik over deze complete set jullie mening en wat tips op/aanmerkingen etc willen.

Alvast bedankt
Sietze

Vincent

Nouuuuuu,
ik zou kiezen voor een #6....in ieder geval...#7 is wel erg zwaar voor de meeste putten (OVM met wind is vast weer een aander verhaal...)
en je noemt nogal een berg lijnen, misschien een goed idee om NU te beginnen met een WF-floating, en dan straks als alles lukt,goed gaat er eens een intermediate en laters (winter) nog een sinktip bij; sixth sense lijnen via e-bay (22,=euro/tackle discounts)...dat scheelt nu weer een beetje.
de Vision koma-cassette ken ik niet, cassettes zijn wel lekker goedkope oplossing voor extra lijnen...
kijk eens of er hier op het forum niet iemand een set heeft liggen voor minder/weinig...dan kun je later indien nodig opwaarderen!
succes met "dubben",Vincent

Henry

Op marktplaats worden best aardig wat #6jes aangeboden. Vaak al minder dan 80 eur. Ook diverse reels worden Daar ook zeer vaak aangeboden.
Zal over niet al te lange tijd toch ook een #6 aan gaan schaffen. En deze komt toch echt niet uit de winkel deze ronde.
Weet nu een beetje waar ik op moet letten. En dat scheelt dan weer in de nodige euro's

A{b}r{a}xa{s}

Je hebt grootse plannen Sietze.
I.p.v. een #7 zou ik, net als wat de anderen zeggen, voor een #6 gaan.
Ik heb een hele serie Vision Koma reels liggen, worden met 2 spoelen geleverd....en ben er zeer tevreden over.
(Laats voor een leuke prijs op Marktplaats op de kop gedaan).
Zo veel lijnen heb je toch niet nodig ??


Sietzezietzevliege

Van de lijnen kan ik misschien de intermediates en de DI-5 nog kwijt.  Maar ik zit ook vrij regelmatig in engeland waar ik ook wel eens rutland bezoek en dat soort reservoirs. En weet uit ervaring dat sowieso een buzzer tip en een sink3 en sink 7 zeer veel te pas komen. De sixth senses gooien heerlijk en vissen geweldig. Op me 6# heb ik er 1 voor de test gekocht ooit in de aanbieding. Aanbeten voel je tot in de kleinste tikjes.
Maar zoals ik net al zij een 6 heb ik al. En nederland il nog wel eens wat winderig zijn dus zou ik een 7 willen. Ook voor ronde bleek etc. De reel is dus wel OK en de hengel?

Alvast bedankt
Sietze

Vincent

over die henghel heb ik dacht ik wel positieve berichten gelezen op en engels forum...
even googlen op en dan mkoet je wel wat vinden, 10ft vind ik zelf altijd prettig!
denk nog even na over die Vision Koma alu-reel, wel gegoten, maar met 2 reservespoelen...toch net iets steviger dan cassettes,
en in 2005 nog beste reel getest...

Patrick(WF)

Ik dacht dat die Vision Koma maar met 1 reservespoel geleverd werd?
Ik moet voor op me #6 ook nog een nieuwe reel en omdat ik ook 3 lijnen
wil is mijn keuze ook op de cassette van Vision gevallen, maar als de
gewone ook met 2 spoelen geleverd word is die keuze voor mij
niet meer zo moeilijk. Graag dan even een adresje waar de Koma geleverd
word met 2 Extra spoelen.
Groet Patrick

A{b}r{a}xa{s}

kort geleden een aantal aangeschaft, maar die waren 'gewoon' met 2 spoelen in totaal...

Vincent

eh...tja...klopt....
1 spoel op de reel, en 1 reserve dus....2 spoelen totaal...

A{b}r{a}xa{s}


Rossie69

hier ook maar ff neer zetten voor nog meer liefhebbers.

goed koper kan ik ze net vinden.

meende Herman en Hendri ze ook vandaan hebben.

http://www.harrissportsmail.com/Models.aspx?ModelID=14561

Sietzezietzevliege

Quote from: Vincent on June 05, 2011, 10:59:16
over die henghel heb ik dacht ik wel positieve berichten gelezen op en engels forum...
even googlen op en dan mkoet je wel wat vinden, 10ft vind ik zelf altijd prettig!
denk nog even na over die Vision Koma alu-reel, wel gegoten, maar met 2 reservespoelen...toch net iets steviger dan cassettes,
en in 2005 nog beste reel getest...

10 ft is heel erg handig vooral voor mij ik ben 2 meter 3 en op reservoirs vis ik vaak rolly polly en met een 9 foot en 2 meter 3 is dat niet goed voor je rug krijg je van die rare bochels :P. Het probleem met de vision reel is dat de reservespoelen vaak bnij elkaar opgeteld flink in de kosten oplopen en aangezien ik altijd minimaal 4 lijnen bij me heb op reservoirs is dat wel handig. Maar als er al 1 spoel bijzit dan kunnen die overige 2/3 wel af. De hengels word inderdaad na research qua prijs kwaliteit positief beoordeeld dus dat komt wel goed. In ieder geval iedereen hartelijk bedankt voor alle reacties :).

Mvg
Sietze

John

Hallo Sietze

Heb zelf al een 2 tal Vision reeltjes uit de Uk laten opsturen door onderstaande bedrijven
1 stuks Vision Koma 7/8+spare spool en een GT 5/7

waren beide binnen een week in huis.

Zie links voor de prijzen. Je kunt hierbij zelfs nog een extra spool mee bestellen naast de aanbieding van reel+spool.

http://www.flyshop-online.co.uk/acatalog/Vision_Fly_Reels.html

http://www.fishermanstacklecompany.co.uk/index.cgi?product=Vision%20Fly%20Reels&product_id=Vision%20Koma%20Reel&xm=1&details=on&d=1&mid=SM154128&tp=1&cart_id=2401470_22430

Groeten,

John

BV

Ik heb de gewone Koma met extra spoelen nu al twee jaar en bevalt me zeer goed.
Heb ook een iets goedkoper Greys-reeltje (helft van de prijs van Koma), maar dat merk je wel ;  je krijgt wat je betaald. Voor mij terug VK.
Er is wel een nadeel aan de VK spoelen ,  als ze vallen is het randje steeds lichtjes gebogen (ja ik weet het , ben slordig op mijn materiaal) en schuurt hij in de reel. Tot nu toe steeds probleemloos de randjes terug recht geplooid.

In Belgie zat er allessinds geen extra spoel bij de reel.
Gewoon individueel te bestellen.

B

hendri

bij die link die henk plaatste kun je bij de vision koma gewoon extra spoelen los bij bestellen. ;)

Sietzezietzevliege

Quote from: BV on June 05, 2011, 22:46:32
Ik heb de gewone Koma met extra spoelen nu al twee jaar en bevalt me zeer goed.
Heb ook een iets goedkoper Greys-reeltje (helft van de prijs van Koma), maar dat merk je wel ;  je krijgt wat je betaald. Voor mij terug VK.
Er is wel een nadeel aan de VK spoelen ,  als ze vallen is het randje steeds lichtjes gebogen (ja ik weet het , ben slordig op mijn materiaal) en schuurt hij in de reel. Tot nu toe steeds probleemloos de randjes terug recht geplooid.

In Belgie zat er allessinds geen extra spoel bij de reel.
Gewoon individueel te bestellen.

B


Dat is me ook overkomen met mijn okuma slv 5/6 maar daar is de rand afgebroken :(. Hij doet het nog wel maar lijn blijft vaak steken. Gelukkig is dat opgelost met een nieuw spoel.

Sietze