werpen

Started by NickMSD, May 12, 2012, 19:25:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NickMSD

ik heb net voor het eerst gevliegvist, maar ik vroeg me af wat de juiste werptechniek is.
is dit met je hengel recht omhoog of iets schuin houden,
moet de vlieg het water raken voordat je hem weer naar achteren brengt
en om de hoeveel slagen laat je de vlieg in het water vallen.

mvg. Nick

Sieger

Dit filmpje is wel goed te volgen... in "letters" is het niet uit te leggen en zeker niet te leren.... Je zou iemand die bij je in de buurt woont kunnen vragen een keer met je aan de slag te gaan....

http://www.youtube.com/watch?v=Q_YTQZP_I-o&feature=related


Sieger

NickMSD


weerwolf

Ja woonplaats zou een verplicht veld moeten zijn.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

peter

vind ik ook Roelof
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

vliegvisgek

jeb gewoon compleet leeftijd woonplaats en welek soorten vis huisnummer hoeft niet ;D ;D ;D

maurice

je zelf voorstellen in het topic WELKOM ...............

is toch eigenlijk een kleine moeite.
en het is al een aangemaakt topic bij het aanmelden dus je hoeft alleen maar even je zelf voor te stellen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

Je kan in je profiel dan forum profiel,je naam woonplaats leeftijd banknr pincode invullen.

vroeger stond er onder je avatar de woonplaats,bij de meesten dan.
nu niet meer waarom ?

Maar laten we weer op de vraag over gaan van deze meneer ;)

gr Henk

catchem

#8
Als je naast je woonplaats en je volledige naam ook nog even vertel wanneer je precies op visvakantie gaat en onder welke mat of bloempot de achterdeur sleutel ligt is je huis na de vakantie lekker ruim opgeruimd................

Nog een serieuze reactie: Ik wer af en toe schuin om onder bomen of onder de wind te blijven, dit hoefde ik de eerste twee jaar dat ik vliegviste niet te proberen, ik zou alles gelijk in de knoop of kwijt hebben gegooid.

Rossie69

hmm nou vindt altijd dat je,de eerste dag,het meeste weer afleerd :)

man wat een ergenis is dat geklooi tussen bomen en bosjes onder boven en weet ik het.
was in staat om de boel in de boom achter te laten.

maar hoe verder je komt in het weekend,des te mooier het gaat.
totdat iemand op je hengel gaat staan :)

maar das een ander verhaal.

Jan Bruins

ik krijg er jeuk van als ik zo'n vraag lees   ::muur::

Totaal niet in de materie verdiept, terwijl er zoveel over te vinden is tegenwoordig.

Voorbeeld:     http://www.vnv.nu/admin/modules/sites/site.php?id=0&item=10&cat=4e7b2fc51a4d6

Tip: neem les of wordt lid van een vereniging waar goede instructeurs rondlopen, dat scheelt later een hoop ergernis.

Verkeerd aangeleerde dingen leer je niet zo maar weer af.

Suk6 !!!
I don't drink water, fish f*ck in it...

weerwolf

Klopt, ik heb afgelopen zaterdag tijdens de ijsseldelta dag ook wat les gehad van een instructeur. Nou dat scheelt echt wel en met een paar kleine verbeteringen strekt de leader veel en veel beter. Ik merkte wel dat je anders werpt je ook andere spieren gebruikt en dat dat best wel intensief is, en dan te bedenken dat werpen geen moeite mag kosten.

Ik ga de komende tijd wat aan mijn werpen doen, s'avond even graskarpers vangen in het gazon. :) :)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

zat je daar met de federatie Roelof of Kingfishers ?


weerwolf

Beide, in de stand van de federatie, bemand door 1 persoon van de federatie en 3 kingfishers

Kon jij niet? je bent er toch ook al eens bij geweest?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

NickMSD

heb zojuist de film 'Flyfishing 4 Beginners' gedownload, dus zal die eerst maar eens gaan kijken :D

vliegvisgek

Quote from: NickMSD on May 15, 2012, 19:08:25
heb zojuist de film 'Flyfishing 4 Beginners' gedownload, dus zal die eerst maar eens gaan kijken :D

waar als ik zo vrij mag zijn zie hem bij geen enkele nieuwsgroep :-[

Plantje

Ik heb ook een paar van die vliegvissen voor beginners films, maar ik vind dat het werpen daar minimaal aan bod komt. Veel meer aandacht wordt geschonken aan overige zaken zoals vliegen en forellen.

Henkie

Probeer de DVD's 'Essence of flycasting' van Mel Krieger of 'Dynamics of flycasting' van Joan Wulff eens ergens te downloaden. Bijzonder leerzaam!

Jan Bruins

Nick,

TIP:

probeer de FlyFair te bezoeken dit weekend, daar worden veel werpdemo's gegeven. Is zeker voor een beginner veel te zien en te leren.
En vaak kun je zelf ook nog wel even aan de bak onder begeleiding van een instructeur.
I don't drink water, fish f*ck in it...

NickMSD

bij thepiratebay.org de torrent opgeslagen en in utorrent heb ik hem gedownload.
de flyfair ga ik helaas niet halen dit weekend, ik heb het nogal druk :S

devliegvisser

#20
De beste film die ik voor het beter leren werpen heb gebruikt is "Casts that catch fish" van Carl McNeil (De zelfde groep die ik ook Once in a Blue moon maakte). Prachtig gefilmd en in de film wordt goed de basis handelingen van vliegwerpen uitgelegd. Anderde films:


  • Werpen met de vlieg. Bas de Bruin
    Essence of flycasting, Mel Krieger deel 1,2 en 3
    Faults and fixes Mel Krieger
    Dynamics of flycasting, Joan Wulff

Op de website Sexyloops.com kan je alles op het gebied van werpen zoeken en vinden. Er is daar op het forum ook een beginners gedeelte. Een prachtige website.

Als je in de buurt van Harderwijk komt wil ik je ook wel een paar uurtjes uitleg geven hoor! ;) Ik ben iedere week ook vaak wel een aantal keren aan het oefenen.

gr
Devliegvisser