Fly Fair 2016

Started by Hyppo, May 21, 2016, 23:13:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hans uut Zwolle

Quote from: HappyFisherman on May 30, 2016, 07:28:56
Dan heb ik je zaterdag nog hapjes langs gebracht Hans ;)

Het was prachtig opgezet en de sfeer was heerlijk.
Die hapjes waren zeer welkom, en kwamen op een goed moment. Dank!
Want het was best lekker warm in die tent, beetje zweterig....
Hans

Franky Boy

Dank aan alle vrijwilligers, de VNV, de Fly Fair organisatie, de standhouders en de familie Hamstra van de Berenkuil die twee mooie dagen hebben mogelijk gemaakt.
Ik heb in ieder geval genoten!

HappyFisherman

Ik had jou als voorzitter van de Niet Bindende Vliegvissers graag nog wat vangende exemplaren gegeven Franklin.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Quote from: Franky Boy on May 31, 2016, 08:32:31
Dank aan alle vrijwilligers, de VNV, de Fly Fair organisatie, de standhouders en de familie Hamstra van de Berenkuil die twee mooie dagen hebben mogelijk gemaakt.
Ik heb in ieder geval genoten!
En de bezoekers :D!

Franky Boy

Ha ha ha...
Vangende vliegen zijn altijd welkom! 8)
En zonder bezoekers zeker geen Fly Fair!  ::)

Fluelaks

Zondag een paar uurtjes geweest, gezellige sfeer, veel handen geschud van oude bekenden van mijn andere clubje (clubvan50) en natuurlijk ook van een aantal nieuwe gezichten. Geslaagd evenement wat mij betreft en zeker voor herhaling vatbaar.

Skitt fiske,

Hans

Arie de Vries

Nu op YouTube leuke filmverslag van Fly Fair 2016
Groet, Arie

Inderk

Ik heb twee dagen zitten binden op deze fair.
Voor het eerst dat ik op dit podium mocht optreden, zeer de moeite waard en ook wel een eer voor iemand die bind om vis te vangen ipv vissers...
Zeer intensief dat kletsen, binden, ouwehoeren en handen schudden... ;D ;D
Maar ook een hele eer om voorgedragen te zijn door een fly fair binder van het eerste uur ::blozen::

Echter......toch ook een kleine kanttekening van mijn kant.
Persoonlijk vond ik het niet nodig om op een verhoging te zitten, het gaf mij n.l. het gevoel dat men tegen mij op moest kijken, en lastiger om te benaderen.
En ik ben maar gewoon "Inderk/kermit" die een vliegje zit te strikken en graag wil uitleggen hoe het kunstje gedaan moet worden, en er niet wil zitten als "kijk mij eens zitten"
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Bone F

Nou d'r zijn er ook wel een paar die dat interressant vinden😃Jammer dat ik je gemist heb.

Team

Quote from: Bone F on June 19, 2016, 23:14:04
Nou d'r zijn er ook wel een paar die dat interressant vinden😃Jammer dat ik je gemist heb.

komt omdat hij zo hoog zat ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM

Franky Boy

Ik weet wat Inderk bedoelt.
Is het nodig om de vliegbinders op zo'n podium te zetten?
Ik heb me laten vertellen dat het publiek zo beter kan zien hoe de vliegen gebonden worden.
De vise met de vlieg erin staat zo op ooghoogte van de bezoekers.
Mensen hoeven niet te bukken om met hun neus op de vise te zitten. Dat is buitengewoon belastend voor de rug!
Het is dus niet zo dat de vliegbinders zo door de Fly Fair op een voetstuk worden geplaatst. ;D
Maar als zo'n podium 't contact tussen de binders en de bezoekers bemoeilijkt, schiet je je doel voorbij...
Vooral als het minder-validen of kinderen betreft.
Ik zal dit punt wel bij evaluatie meenemen. Want zo'n podium kost natuurlijk extra geld (huur en opbouw).

HappyFisherman

Ok, volgende keer krijg je dus oranje vlaggetjes ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Toch ook wel raar dat we na afloop hier niks meer gelezen hebben van Hyppo. Ronselen gaat 'm kennelijk beter af dan dank zeggen. :D

Floor

Hij zit in stilte na te genieten.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Troutbuster

Of te "grimmen" dat er ergens anders een "kleine Fair" ook erg goed gelopen is! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Publiekelijk aan de schandpaal die man, dat je zoiets achterwege laat...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Franky Boy

QuoteOf te "grimmen" dat er ergens anders een "kleine Fair" ook erg goed gelopen is!

Zolang de Fly Fair maar goed loopt, mogen er van Hyppo wel 100 andere 'Fairs' succesvol zijn. :)
En de Fly Fair was een succes, met hier en daar een paar dingen die beter konden.
::goodjob::

Bone F

Quote from: HappyFisherman on June 20, 2016, 19:51:56
Publiekelijk aan de schandpaal die man, dat je zoiets achterwege laat...
;D ;D ;D ;D

Troutbuster

Quote from: Franky Boy on June 20, 2016, 21:17:06
Zolang de Fly Fair maar goed loopt, mogen er van Hyppo wel 100 andere 'Fairs' succesvol zijn. :)
En de Fly Fair was een succes, met hier en daar een paar dingen die beter konden.
::goodjob::

Alles kan altijd beter Franklin! ;)

@Bram, hou 't wel netjes?

Gr

Jan
"Petri Heil"


johan

#45
@Henk/kikker,

Totaal oneens met je, je zit niet op een voetstuk. Maar de bezoekers hebben juist beter zicht op je vliegen, ze hoeven niet te bukken en leunen daardoor niet op je tafel wat het voor jou weer rustiger maakt om fatsoenlijk je vliegje te binden. Ik loop al een paar jaartjes mee op beurzen en ben altijd blij als we op een verhoging zitten. De enige aantekening die ik heb waren de stoelen die wij hadden. Na 10 minuten had ik al pijn in mijn rug.

Johan

HappyFisherman

Quote from: Troutbuster on June 20, 2016, 22:09:34
@Bram, hou 't wel netjes?

Nou, ten eerste zou ik de volgende keer op zaterdag niet zulk ontzettend warm weer willen hebben.

Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

Quote from: HappyFisherman on June 21, 2016, 07:48:36
Nou, ten eerste zou ik de volgende keer op zaterdag niet zulk ontzettend warm weer willen hebben.
::agree:: en ik kwam alleen maar kijken ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Menno_siemensma

Ik zou ook zeker zelf een goede stoel meegenomen hebben, vooral als je toch al ervaring hebt toch? ;)  op een podium voor vliegbinders kan prima, zolang je ook zorgt dat kinderen etc op een randje kunnen staan bijv. en dan mooi kunnen meekijken. Deed ik vroeger als mini vliegvissertje ook al op de oude fly fair in Hattem 8)

Wat betreft de minder validen, dat blijft altijd lastig, ik weet niet hoeveel er gekomen zijn met rolstoel of vergelijkbare bewegingsbeperking maar als dat maar enkelen zijn is het toch veel efficiƫnter om er ad hoc wat mankracht, letterlijk, tegenaan te gooien om die persoon dan even te helpen de plekken te bereiken. Ik ken de locatie niet echt maar ik kan mij voorstellen dat daar redelijkerwijze moeilijk gezorgd kan worden dat iedereen overal zonder hulp makkelijk kan komen met rolstoel etc.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bone F

Hoezo Bram teveel geld uitgegeven aan bier.....