Verloren uurtjes

Started by HappyFisherman, March 21, 2012, 16:12:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Gisteravond kwam ik thuis tegen de schemering. Eigenlijk had ik in huis moeten gaan nakijken, maar de gemeentevijver voor het huis riep net iets harder! Snel een ouwe trui aan, #2 uit de schuur en daar een nieuw leadertje aan gestrikt. Gewoon 1,5m 8/00, want dat slaat toch wel over als je max op 5 meter vist.
De straat over en vissen maar! In een uurtje (toen werd het echt te donker) heb ik er een paar gevangen en vele meer gemist, maar het gevoel was er weer... Yessss, de lente is begonnen en ik kan die verloren uurtjes weer heerlijk even vissen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Die verloren uurtjes worden er komend weekend iig weer eentje meer door de verandering van winter naar zomertijd!!

Snap even niet waarom je een oude trui aan moest trekken om even te gaan zwiepen? :) :) :)

Sjoerd

Hilco

om je handen aan af te kunnen vegen en om zonder vloeken eventueel je vlieg uit te halen.


Gert

Of misschien heeft ie niet anders ;D

A{b}r{a}xa{s}

Hier heeft het verloren uurtje van daarnet helaas geen vis gebracht.
Misschien toch nog ietsjes later op de avond voor het schemer nog even proberen.

Troutbuster

Zeker geen red tag gebruikt!! ;)
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

voor de verandering wel, als dropper... misschien dat het daar aan lag ;)

Hilco

Gisteren in de verloren uurtjes 2 prachtige voorns gevangen , net in het laatste uurtje me braided loop in de kromerijn gegooid.

Oops.

ok dan, dikke knoop er in en hoppa gaan weer  ;D

Helaas geen visje kunnen vangen.

A{b}r{a}xa{s}

Heb ik in Duitsland een keer gehad, grrrr...schoot dat ding los terwijl ik net mn eerste (grote) kopvoorn dacht te landen.
Sindsdien lijm ik heb altijd vast !

Gerrit72


Gaat de topic nu over losschieten van braided loops?
Van de week tijdens het cleanen van de lijn schoot de mijne ook los (op weinig kracht).
Terwijl 3 snoeken er wel mee binnen kwamen (blij dat het toen niet fout ging).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco

waarmee en hoe lijm je die Braided loop vast?

BV

Eender welke fexibele gel-lijm.

Maar ik leg gewoon een naaldknoop op de vliegenlijn, nog nooit los geschoten (ook niet bij de grotere visjes op DRB)!
Al dat geklooi met die smelt-loops of braidedloops bracht meer last dan winst.

Doet iemand hier het nog met de naaldknoop?
En dan bedoel ik zelf niet eens met de naald door de vliegenlijn , maar de knoop gewoon op de lijn leggen.

Rene V.

Een braided loop zeker ik eerst met binddraad en daarna lijmen met UV lijm.

Rene V.

John

ff trug naar topic.

Quote from: HappyFisherman on March 21, 2012, 16:12:29
Gisteravond kwam ik thuis tegen de schemering. Eigenlijk had ik in huis moeten gaan nakijken, maar de gemeentevijver voor het huis riep net iets harder! Snel een ouwe trui aan, #2 uit de schuur en daar een nieuw leadertje aan gestrikt. Gewoon 1,5m 8/00, want dat slaat toch wel over als je max op 5 meter vist.
De straat over en vissen maar! In een uurtje (toen werd het echt te donker) heb ik er een paar gevangen en vele meer gemist, maar het gevoel was er weer... Yessss, de lente is begonnen en ik kan die verloren uurtjes weer heerlijk even vissen!

Bram,

Zo dacht ik er vanmiddag ook over.

3tje opgetuigd en in de auto gelegd en vervolgens met gezwinde spoed naar de waterkant gecrosst om de hengel uit te laten (met z'n eigenaar erbij :) )

ff 2 uurtjes heerlijk gehengeld. 4 leuke voorntjes gevangen en even zoveel aanbeten gemist.
Wat is het toch weer heerlijk om met je snufferd langs die waterkant te genieten. 8)


A{b}r{a}xa{s}

Ik heb vandaag veel 'verloren' uurtjes, grrrr
De afvoer in de keuken zit verstopt en nu is het wachten tot de loodgieter arriveert.
Ik had nu liever aan de waterkant gestaan !

HappyFisherman

Briefje op de deur dat je vlakbij bent met je telnr. Die plak je op je voordeur en je gaat voor je huis lekker vissen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Ben ondertussen wat aan het knutselen geslagen aan de website (moest ook weer gebeuren).
Straks nog wat geheime wapens maken voor zaterdag (moet er toch voldoende hebben want er zullen er vast een heel stel in de bomen belanden)

HappyFisherman

Je moet er aan knuppen waar je vertrouwen in hebt Bassie! Dat geheime wapen krijg je wel van mij ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

1 hand granaat in een vliegendoosje :)

ach,ik denk op groen en geel dat moet het wel worden dacht ik zo.



HappyFisherman

Met dit mooie weer ga ik heeeel eigenwijs alleen op droog ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Palmers Bram??
Of toch een Red Tag??  ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Oh ja, en "natten" (ff vergeten :))
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

verloren uurtjes, ja ze komen weer.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

grrrr...morgen nog een dag met verloren uren...verstopping is nog niet verholpen dus morgen de 2e etappe, dan met groot materiaal.
ondertussen wel mn halve keuken 'verbouwd' en losgehaald...handig zo'n inbouwkeuken...*zucht*

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on March 22, 2012, 10:01:00
Ik heb vandaag veel 'verloren' uurtjes, grrrr
De afvoer in de keuken zit verstopt en nu is het wachten tot de loodgieter arriveert.
Ik had nu liever aan de waterkant gestaan !

John

Bas,

Wat gooi jij door de gootsteen. Toch niet je bindrestanten??  ??? ::) ;D