Woensdag voor 2dagen naar (Lenne)stadt, nog tips?

Started by haasie, April 15, 2012, 21:20:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haasie

Woensdag vertrekken we voor 2 dagen vissen op de Lenne bij Lennestadt. Dit word de eerste keer rivier.

Er zijn gelukkig diverse uitwijk mogelijkheden in de buurt voor als het niks is.

Heb me goed voorbereid maar heeft er iemand nog een leuke tip?

Rossie69

droge kleding mee.
voor dat mischien je op je moel gaat.

good old waadstok .

en veul vliegen.

veel plezier.

haasie

Dat zit allemaal dik in orde! Zelfs een 2de waadpak voor het geval dat..

Ben benieuwd hoe het me bevald,ik ben eigelijk een groot water visser. Of ik vind het enrm gaaf,of helemaal 3x niks hahaha

Rossie69

omgeving en vangen dan,denk ik dat je het wel mooi vindt.

veel plezier,en laat het tot je doordrenken of was dringen ;)

haasie

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf !! Ik ben verslaafd haha.

Hebben helaas niet veel gevangen, 5 vissen met 2 man. Maar enorm veel gezien en geleerd.  Ik ga z.s.m. weer terug naar duitsland,wat een prachtland is het toch!

Rossie69

Super man

nou dus nu kruipt het waar het niet gaan kan ;)

ja je wordt opgezogen door de natuur daaro.


haasie

Natuur is idd geweldig daar. De mooiste wateren,enorme ratachtige gezien die met een noodgang door het water knallen. Enorme forellen gezien en hele groepen die aasden op ontzichtbare oppervlakte beestjes??

Een grote bord eten voor 6 euro haha, binnen een maand ga ik er weer heen!

vliegvisgek

duitsland is mooi en betaalbaar mooi dat je het fijn had weer een verslaafde erbij ;D

haasie

Dat zeker, het "grappige"(achteraf) is dat er geen datum is ingevuld op mijn dagvergunning. Volgende keer dus een gratis dagje vissen. Slapen doen ik wel achterin mijn auto. 2 dagen vissen komt me all in dano p 100euro. Goedkoper dan een avondje amsterdam  8)

10juni naar de kyll met peetershengelsport, leuke verslaving  :P

Rossie69

ja klopt en ze hebben ook zo,n doordruk copie.


haasie

Is dat zo? Is het niet de bedoeling om zelf de datums in te vullen? Je hoef toch niet perse je vergunning die dag te gebruiken?

HappyFisherman

En dan nog... Gewoon een nieuwe kopen de volgende x, want van zulk gedrag krijg je als Nederlander nou niet echt een betere naam op zulke watertjes!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

haasie

Maar is het verkeerd gedrag? Uiteraard had ie op de dag van vissen ingevult moeten zijn. Hier kwamen we pas na het vissen achter.

Maargoed...gaat idd om weinig geld en daar word er wel wat nuttigs mee gedaan denk ik zo.

Rossie69

Juist,nieuwe uitzet en onderhoud van de rivier en kanten bloemetjes enz.


haasie

Rustig maar hoor haha. Ik wist niet dat de vergunningen meteen geregistreerd waren. Als je hier een dag vergunning koopt moet je zelf de datum invullen,indien je dit niet gedaan heb krijg je een bekeuring. Wat logisch is.

Wel vreemd dat ze dat niet vermelden als je de vergunning koopt aangezien zij hem invullen.

Maar zijn de straffen daar serieus zo streng? Want we stonden ook nog aan de verkeerde kan van een brug te vissen en een duitse man vertelde ons dat we verkeerd waren.

haasie

Aah ok, zoiets zouden ze hier ook moeten doen.

Binnenkort maar weer een dagje plannen om naar sprookjes land te gaan haha.

Rossie69

Klopt Haasie,dan zouden die oostblokvisvreters ook is zich gedragen.


Raymond

Gewoon een nieuwe vergunning kopen, mannen. Wij Nederlanders krijgen inderdaad niet bepaald een goede naam door dit gedrag en laten we eerlijk zijn, je gaat ook geen 20 keer per jaar naar Duitsland om te vissen. Van het geld worden nieuwe uitzettingen betaald en de rivieren onderhouden. Stel je voor dat buitenlandse vissers zich op onze wateren ook zou gedragen, dan wordt je toch pisnijdig? De Oostblokkers bijvoorbeeld???

Dusss... ;)
::wtf::

haasie


Raymond

::wtf::

haasie

Maar de grootste tuig zijn diegene die ons vergunnings geld absoberen alof het water is  :P als er nou eens wat nuttigs mee gedaan werd.