'grote vliegjes'

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 23, 2011, 07:05:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Een jaar of 2 geleden heb ik al eens alles wat met snoeken te maken had opgeruimd.
Ondertussen heb ik toch weer wat '(snoek)streamers' (daar moeten ze in ieder geval voor doorgaan...  ??? ::) ) gefabriceerd,
Maar wederom heb ik er een idee bij van : 'wat moet ik met die dingen ? snoekvissen is nog steeds niet mijn ding.'
Ik wil het de komende tijd wel 'gaan proberen' met kleine streamertjes op de baars, als er dan een snoek hapt is dat meegenomen,
maar gaan staan zwiepen met 'snoekstreamers' blijft niet mijn ding.
Dus ga ik ze toch maar weer opruimen.....
Het zijn beslist géén bindwonderen, maar misschien is er toch wel een snoek mee te vangen.
En anders...tsja, kan altijd nog de haak schoon gebrand worden...  :P

Dus als er iemand is die ik blij kan maken met een aantal bindsels die ik 'snoekstreamer' noem,
dan laat het even weten via de e-mail. Ze gaan in 1 keer de deur uit, ik ga niet tig enveloppen versturen.
Graag je Naam, adres en woonplaats vermelden zodat ik weet aan wie , én waarheen, ik de streamers moet opsturen.
(Het zou leuk zijn wanneer je, als je de streamers binnen hebt en er iets mee kunt, een paar baarsstreamertjes retour zou sturen.)

HappyFisherman

Da's ook wel een kunst Bassie, jezelf in 11 regeltjes 4 keer verontschuldigen voor je bindkunst (waarvan 1x ook nog vetgedrukt) :D

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Fier Boom

Ah menneke toch! Gaat ie :'(?



;D

Rossie69

ja doe normaal :)
ga vissen.

je kan natuurlijk altijd droge streamers maken voor grote voorn.

of snoek die een reuze klinkhamer streamer wil

A{b}r{a}xa{s}

als ik het zoooo voorzichtig breng dan wordt er in ieder geval niet te veel verwacht van die streamers :)

A{b}r{a}xa{s}

'k heb trouwens 2 reacties voor de streamers...1x vroeg in de morgen, 1x in de middag.
de eerste heeft voorrang, als dat om een of andere reden niet doorgaat gaan ze naar de 2e die gereageerd heeft

Hilco

Het nadeel van snoekstreamers is dat er snoeken in bijten die dan weer aan je haak blijven hangen .

ik vind het maar enge beesten dus ze mogen mijn hengel overslaan :(

Henry

Snoeken zijn net Zombies. Zo vaak tegen ze aan gezwommen tijdens het duiken, ze reageren niet eens. Aan een haak tja 5 minuten moeilijk doen. Daarna takelen ;). Dat is mijn ervaring met die platbekken. Op een vliegenlat nooit een gevangen, dat zal vast en zeker wat spannender zijn. Maar op een normale werphengel nah niks voor mij.

A{b}r{a}xa{s}

De streamers gaan naar Fier.
(en jij bedankt alvast voor de baarsstreamertjes ;) )

maurice

Quote from: Hilco on June 23, 2011, 17:17:06
Het nadeel van snoekstreamers is dat er snoeken in bijten die dan weer aan je haak blijven hangen .

ik vind het maar enge beesten dus ze mogen mijn hengel overslaan :(

Hilco, dat kan snel veranderen, een snoek op de vliegen lat is geweldig leuk.
snoek toer 2 ik heb er zin in.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco

met snoektour 2 ga ik mee, voordeel is dat ik dan niet zelf hoef te onthaken  ;) (als ik er al 1 weet te vangen dan )
Help!!!!!!!!!!!!!!


hendri

Als ze op adje  zwier haken gebonden waren had ik ook wel belangstelling gehad. :) ::green:: ::green:: ::green:: (kheb  zelf wel een aansteker) hihihi

Henry, snoeken op de vlieghengel is knetter tof hoor!!! En rete spannend! De meeste aanbeten zijn pal onder je voeten vlak voordat je je streaker uit het water trekt, en telkens schrik je je eigen weer helemaal de pleuris. Al ben je er nog zo op gebrand van ja nu komtie, toch komtie weer uit een andere hoek en sta je weer stijf van de adrealine!!

Snoektour 2 zit in de pen, nog ff geduld aub. ;)

Henry

Quote from: hendri on June 23, 2011, 21:06:48


Henry, snoeken op de vlieghengel is knetter tof hoor!!! En rete spannend! De meeste aanbeten zijn pal onder je voeten vlak voordat je je streaker uit het water trekt, en telkens schrik je je eigen weer helemaal de pleuris. Al ben je er nog zo op gebrand van ja nu komtie, toch komtie weer uit een andere hoek en sta je weer stijf van de adrealine!!



Ik geloof dit ook wel Hendri dat het retespannend is op een vliegenlat, dat had ik ook al aangegeven dat dit een andere ervaring zal zijn dan op een normale werphengel. Ik weet hoe hard je kan schrikken van een flinke platbek die pal onder de kant op een stuk kunstaas weet te knallen. Ik heb er wel eens een nat pak aan overgehouden, een van die klap van de snoek, dit was een reeuwijkse plassen snoek ( vrouwtje ) die de meter ruim overschreed) en twee omdat ik van de schrik in het water donderde. Maar nogmaals op de normale werphengel blijf ik het een zombie vinden. Op het lichtere spul van de vliegenlat heb ik nog geen ervaring, misschien komt dat ooit nog eens als ik de jackpot win en een leuke snoekstok te pakken kan krijgen.

maurice

@ Hendri welke maat had jij nog?

@ Henry en Hilco, als je eenmaal de eerste te pakken hebt wil je alleen nog maar meer platbekken.
    en Hilco de kieuwgreep doe je maar een of twee keer fout.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco

maar je hebt je streamer bijna aan de kant, er ligt een bos vlieg lijn voor je voeten en de snoek klapt er op .

wat dan?  lekker soepel de lijn door je handen laten glijden lijkt me niet fijn............

of strip je bij het snoeken niet met de hand maar draai je de lijn binnen met de molen?


hendri

@maurice, ik had nog een vol pakkie 4/0 en een vol pakkie 6/0. ;)
en ik had vorig jaar een zakkie drop shot haken van wilco gekregen. ook belachelijk grote joeperts. en daar zit ondertussen ook al wat ep op. ;) zal zo ff foto's plaatsen.

hilco, zodra je een aanbeet krijgt meteen strip&strike! en reageert de snoek dan niet met explosief geweld, meteen nog een strip&strike. waarschijnlijk issie dan niet goed gehaakt. de lijn die voor je voeten ligt, gewoon laten wezen(en als je er tijd voor heb of last van heb ff snel op je spoel draaien). eerst kijke wat de snoek gaat doen, gaat hij er vandoor dan lijn geven.
hihi en ja idd een kieuwgreep doe je maar een paar keer fout. ;)

maurice

IK laat meestal de lijn langzaam door mijn vingers glijden en hou hem strak en probeer de rest op te winden op de spoel.
daarna neemt de reel en de slip het over, mocht dit nodig zijn.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

maar natuurlijk eerst de haak zetten strip&strike  en  strip&strike
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: hendri on June 23, 2011, 22:00:55
@maurice, ik had nog een vol pakkie 4/0 en een vol pakkie 6/0. ;)
en ik had vorig jaar een zakkie drop shot haken van wilco gekregen. ook belachelijk grote joeperts. en daar zit ondertussen ook al wat ep op. ;) zal zo ff foto's plaatsen.

kom maar op met die foto's.
wat haken betreft mazelpik, maar ik heb er nu ook weer een paar :P
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco

maar,  met een zware #9 snoeken , spreek je dan nog wel van vliegvissen of sta e eigenlijk gewoon te spinneren met een vliegenhengel.

of te wel,  kan je niet net zo goed een spinhengel nemen ??..................

hendri

haha dikke duim voor maurice!
ja vorig jaar had ik bij dyckers een paar zakkies gekocht en daar had ik nog wat van over. dus mazzel idd.
kheb er nu nog 6 die staan te drogen.(ratel in de bug bond)

maurice

ik heb de keuze uit een #6 (van Youri niet vertellen hoor) en mijn #8

de #8 gebruik ik het meest en ja spreek nog steeds over vliegvissen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: hendri on June 23, 2011, 22:16:50
haha dikke duim voor maurice!
ja vorig jaar had ik bij dyckers een paar zakkies gekocht en daar had ik nog wat van over. dus mazzel idd.
kheb er nu nog 6 die staan te drogen.(ratel in de bug bond)

mooi weer met ratel.
ga ze straks ook weer bestellen in #6(als ze weer binnen zijn en anders stuur ik ff een PB) neem dan maar gelijk 5 pakjes, heb ik ze volgend jaar ook nog.
of minder weggeven en schoon maken die haken :-X
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

haha ja minder weggeven is een goeie optie voor je. jij geen ratels meer en anderen volop vissen. ;D
heeft hij geen ratels momenteel dan? ik gebruik de 4 mm trouwens, samen van van dat ezbody.

peter

@ Hendri ga jij het regelen dan ,heb je dan tegelijk ook 2 slaapplekkies????????????

@ Maurice haken schoonmaken is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel werk hooooooooooooooooooooor.

HaHaHa

@ Henry heb nog een #6/7 staan ......
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm