Eindelijk gelukt!

Started by Willem, April 24, 2013, 21:18:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Hoi allemaal,

Afgelopen weken ben in redelijk vaak gaan vliegvissen op karper in de buurt. Telkens zonder resultaat. Het begon met het aanwerpen van de belletjes in een klein troebel slootje. Ik wist dat die belletjes daar van kleine azende karpertjes waren, die daar volop voorkomen. Een paar keer kreeg ik wat tikjes op de verklikker, of schoof ie op, maar telkens sloeg ik een gat in de lucht.

Toen vond ik een slootje die een stuk helderder was. Ik kon er karpers spotten, allemaal zo rond de 45/60cm, klein maar super leuk! Die vissen waren een stuk schuwer en lastiger te verleiden. Vorige week woensdag was het prachtig weer, 20 graden met zon. Twee aanbeten kreeg ik, ik zag de vissen de vlieg naar binnen zuigen. Maar die sloeg ik net zo hard weer uit de bek helaas. Afgelopen maandag was ik er weer, en kreeg ik een mooie aanbeet op de carpbol. De timing was goed dit keer, strip strike en de vis hing, maar ging er helaas zo hard vandoor, dat de leader voor ik het doorhad doormidden was. Ik was nog bezig met de stripstrike en de vis peerde er al vandoor, waardoor ik niet direct lijn kon geven. Stom! Vanaf nu vis ik ook niet meer dunner dan 28/00 fluorocarbon, toen viste ik met 22/00.

Vandaag ging ik met het lekkere weer eerst met school op excursie. Grondboringen doen in het veld. Het was zulk heerlijk weer, lekker windje en heel veel zon, en lekker warm. Toen ik om half 4 thuis was moest en zou ik nog even gaan vissen. Op naar de heldere sloot. Hij was wat troebeler geworden en met het briesje erop was het lastig spotten. Waar ik wel super blij mee was, was dat ik aan de overkant mijn verklikker zag drijven die ik maandag verloor. Snel erheen gegaan, en warempel, de leader was nog goed, vlieg zat er nog aan. De karper was hem gelukkig kwijt geraakt, dat maakt een hoop goed, vooral het schuldgevoel  voor die karper die daar met een haak en lijn rondzwom was deels weg.

Toen maar naar het troebele slootje gegaan. Warempel, vanaf de fiets zag ik op een ondiep stuk al een karpertje liggen. En hij was aan het azen! Eerst kreeg ik geen reactie op de carpbol, maar een minuut later zag ik uit het diepere deel een meter verder wat belletjes komen. Snel de carpbol erbij gedropt, 3 kleine tikjes kreeg ik, meteen aanslaan maar. Zoeffff daar ging de vis. Het mooiste moment van de dril, als alle lijn door je handen vliegt. Op de reel drillen ging helaas niet helemaal als plan. De vis dook de planten in en wilde niet los komen. Snel naar de overkant gelopen, de vis uit de planten getrokken en geland. Yesss! Die is binnen. Het is misschien maar een klein knolletje, maar wel eentje waar ik vaak achter aan ben gegaan om te vangen, wat een voldoening geeft het dan als het zover is.

Snel even twee foto's en toen was de accu leeg. Geeft niet, binnenkort vang ik er vast nog wel een. De vis maar in het net in het water gelaten.





Nog twee dagen en dan met de camper richting het prachtige Noorwegen! Kijken wat dat ons zal brengen, ben erg benieuwd!

Willem


chris33

Gaaf! Waarmee vang je zulke dikzakken? Leuk geschreven.

Willem

Ik vis er het meeste op met de zogenaamde Carpbol. Gewoon een oversized zalmeitje eigenlijk, of hoe je het ook kan noemen.

Gert

Toppie Willem!

Groet,
Gert

wouter veuger

mooi!,ik ben nog niet aan karper op de vliegenlat toegekomen,maar staat zeker op het programma,had er gisteren wel 2 met de penhengel 8)

Marksman

Ziet er goed uit Willem.

Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Team

Top en mooi geschreven.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Willem

Thanks allemaal  :)

Heb nog even voor de gein een filmpje gemonteerd. Camera wilde niet meewerken waardoor ik veel te weinig beeldmateriaal had helaas, maar goed.

http://www.youtube.com/watch?v=D2oFRX88Qk0


Plantje

Mooi man! Gefeliciteerd!

Gerrit72



Willem, gefeliciteerd man! Een mooie vangst.
Krijg ook steeds meer drang om achter karper aan te gaan,
binnenkort de spullen maar eens klaarmaken ( ik verwacht niet
Snel succes, wordt denk ik een zaak van lange adem).
Mooi dat jij het weer geflikt hebt, lekker bezig man!

Veel plezier in Noorwegen (we rekenen op een verslag ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Willem

Thanks! Vandaar weer gevist, komt zo een verslag aan met filmpje, beter filmpje dit keer met actie!

Plantje