'grote vliegjes'

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 23, 2011, 07:05:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

Wat let je om je reeltje op een 3 meter spinhengel te zetten en een 20 grams streamer weg te zetten.

op een 14' dubbelhandige vliegenhengel zit de reel ook niet meer achter op ...........dus niemand ziet het verschil :P

en aangezien de snoek toch vaak pas onder de kant toehapt hoef je ook geen 20 meter uit de kant te vissen.

Bevalt het kan je altijd nog een dure zware vliegenhengel kopen 8)

christianvt

@Henry inderdaad, ik ben best snel tevreden hoor! Een klein visje kan ik ook zeer van genieten!

@Hilco Ik ben niet van plan om speciaal voor snoek een zware hengel te kopen. (Voor een keertje lijkt het me wel leuk.) Dat vind ik eigenlijk niet echt vliegvissen.. Maar dat is mijn mening (zal ik wel wat commentaar op krijgen!)

Hilco

Quote
Maar dat is mijn mening (zal ik wel wat commentaar op krijgen!)

nee, dat kan niet, na de uitspraak betreffende de vrijheid van meningsuiting  :P

christianvt

Haha inderdaad, Maar mischien wordt ik wel voor de rechter gedaagt.. Omdat het iemands geloof is dat vliegvissen met een streamer wél vliegvissen is! hahaha :P

Hilco

Ja ok , maar tijdens het etentje van de Tour de OV3 is er ook gepraat over streamers, dus zijn de rechters en de getuigen toen al beinvloed dus zo hebben zij geen zaak .

kortom ;  als jij vliegvissen met een streamer geen vliegvissen meer noemt dan mag jij dat gewoon vinden.

ik vind dat trouwens ook , en hang de streamer gewoon aan mijn spinhengel  :P

vliegvissen is vissen met een nepvlieg  die lijkt op een vlieg  ;)

HappyFisherman

Hiervan gaan een heeeeleboel haren overeind staan en ik ben bang dat ik niet de enige ga zijn...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

waarom dan? wat zien wij verkeerd dan?

christianvt

Quote from: Hilco on June 25, 2011, 22:35:45
waarom dan? wat zien wij verkeerd dan?

Inderdaad! Met jou kan ik praten Hilco :P hahaha

Gelijk opgefokt he die snoekvissers?? :P (grapje)

Henry

Een streamer zou dan ook geen vlieg meer moeten nabootsen, maar een visje of een kuiken etc al het overige wat in en rondom het water leeft behalve vliegen nymphen enz.
Dat is volgens mij de interpetatie van een streamer.

christianvt

Inderdaad dat is ook zo, een visje bijv... Vliegvissen is toch het nabootsen van het natuurlijke voedsel van de vis..  Daar heb je een punt Hery :P

Hilco

Vliegvissen Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie:


Vliegvisser is een tak van hengelsport waarbij mn gebruik maakt van het gewicht van de lijn om het aas te werpen. Het aas bestaat meestal uit een haak waaraan op speciale wijze veertjes en of haartjes worden gebonden, zodat er een overeenkomst ontstaat met natuurlijk aanwezige prooidieren.

dan zou vissen met een streamer weer wel vliegvissen zijn ..............



HappyFisherman

Quote from: christianvt on June 25, 2011, 20:32:30
Welk Aftma heb je daar nodig? Zwaar zeker? ::)
Ik heb alleen een #5/6.. Dat is natuurlijk te licht. Anders lijkt het me wel een keer leuk.

Deze vind ik belangrijk om op te reageren, maar voor de rest zou ik zeggen: Probeer het eens met de vlieg (als ik het een vlieg mag noemen) op snoek, je weet niet wat je meemaakt!!!

Gezien je gericht op snoek wilt gaan vissen Chris, heb je ook de kans om er een heeele grote aan te krijgen. Omdat de snoek een roofdier is dat alleen kan overleven d.m.v. een explosieve actie/reactie is het metabolisme van een snoek hierop aangepast. Daardoor zal en snoek in de dril ook explosief reageren (korte stevige runs) en heel snel de meeste energie die in het lijf zit verbranden (en da's gaaf!!!).
Het gevolg van te licht vissen (en ik vind een 5/6 te licht) zal kunnen zijn dat een snoek niet snel genoeg gedrild kan worden en dus teveel energie verbruikt in het gevecht. Kortgezegd zwemt ze dus niet weer weg nadat je haar gevangen hebt. Dat is niet iets dat je wilt, zeker niet als het ook nog eens de grootste vis van je leven op een vliegenhengel is geweest!!!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry



Ik geloof direct dat het vangen van een grote snoek zeer spectaculair zal zijn op een vliegenlat. De actie van een vliegenhengel is toch anders dan die van een normale werphengel, in de vliegenhengel voel je veel meer de vis zijn gevecht.

Rossie69

we streameren ook op snoek ja ;)

en wel met een vlieghengel,ja

dus kunnen jullie denken en weet ik hoe je het wil noemen ?
het is gewoon vliegvissen,ja.

en bij de wee dit heeft toch niks met Bas zijn vliegen te maken hahahahahaa  :P

.

Henry

hahaha nee dat heeft het ook niet, maar we moeten het aantal posts toch omhoogschoppen voor de 1e oktober.

Maar henk wat wordt er nu daadwerkelijk met een streamer nagebootst? Van de baarsjes weten we het wel die zijn duidelijk. Maar vaak zie ik een halve kip verschijnen en vraag me dan echt af wat wordt er hier mee bedoeld. Toch een kuiken of toch iets anders.Sorry ben een komplete nitwit als het om streamers en het vissen op snoek betreft met de vliegenhengel. BTW een hengel een halvekiphengel noemen klinkt ook niet  ;D Dus houden we het maar op vliegenhengel

Hilco

oei, Henk is wel serieus hoor  ;)

christianvt

@Happy: Daar heb je ook weer een punt...

@Hilco: Haha ja dat mag ook! :P

Rossie69

kijk daar hebben we een .

weer 1 voor de 1 oktoberfest

christianvt


hendri

henry, een snoekstreamer hoeft niet persee iets voor te stellen. veel belangrijker is dat die streamer veel trilling en waterverplaatsing veroorzaakt, en dat hij maar knettervaak tussen de kaken van een platbek zit. voor de rest mag die streamer er uit zien hoe die wil.

Henry

Ok Duidelijk.  Dat gegeven over het visje stamt voor mij nog uit het stenen tijdperk namelijk, zon 25 jaar geleden.

hendri

ja klopt, net als wel meer dingen die je schrijft. ;)

Henry

Tja het stenen tijdperk moet hier echt over boord gegooid worden Hendri. Maar daardoor stellen we de vragen hier op het forum, moet langzaam maar zeker in het huidige tijdperk terechtkomen. De kennis van toen is geschiedenis, al zullen er veel dingen hetzelfde zijn gebleven.

hendri

Ha nou veel succes met her-intreden. ;)

Henry

Nou dat valt nog niet mee. Lees mezelf suf om zsm alles bij te trekken. De reintegratie is in ieder geval begonnen.