vakantie denemarken en ook beetje vissen (wat niet vergeten?)

Started by jur606, April 24, 2013, 13:15:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

Aankomend weekend gaan we met het gezin een weekje naar Denemarken.
Alleen al weekje ertussen uit is natuurlijk super en altijd welkom.
Laat het nou heel toevallig wel in redelijk zeeforel gebeid liggen. (toeval bestaan niet he)
en zal er wel een paar uurtjes gevist gaan worden (geen hoofdmoot maar toch zeker wel een aantal keer)

Misschien zelfs met halfe of hele dag met een lokale gids (is iemand die ik ken via een ander forum aan het regelen,we zullen zien)

Omdat het geen hoofdmoot is licht niet de "hele" auto afgeladen met visspullen :)

Wat niet te vergeten.
ik zat in iedergeval aan de volgende dingen te denken:

hengel reel lijn (spreekt voor zich)
Waadpak en waadschoenen, hoed, bril, net
Vliegvis vest (met tangetjes vliegen dozen en nog meer klein spul)
een Rol 25-00 nylon

en goed humeur :)

Iemand die nog zegt je moet echt zorgen voor .......









Troutbuster

Vergeet je vergunning niet te halen!!

bv bij Go Fishing in Odense (gelijk een dijk van een hengelsportzaak maar wel duur!!)

€ 27 voor een heel jaar!

Daar kun je ook gelijk actuele stek info vergaren!!

Succes en veel plezier

Gr

Jan
"Petri Heil"


jur606

uiteraard een vergunning jan,vis echt neit zonder (zeker in het buitenland niet)

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Heintje Davids

Visvergunning kun je ook via internet downloaden en printen. Scheelt kostbare vistijd  ;). En een stripvinger is in zout water geen overbodige luxe.

jur606

ik had eerder op de site wel een link gevonden maar die werkt niet meer (voor visvergunning)
dus denk dat het toch daar halen wordt



vliegvisgek

op zee heb je geen vergunning nodig toch en mocht het wel zo zijn elk postkantoor heeft ze
wil je geen jaarvergunning maar dag of week kan ook kost 100 krone dacht ik zo uit mijn hoofd voor weekje  ;D ;D

Troutbuster

Jammer Jeroen!!
In Denemarken heb je op zee weldegelijk een vergunning nodig!!

Een vakantie vergunning kost € 20,- en een jaarvergunning € 27,-

https://www.fisketegn.dk/fisketegn/common/setupAnglerFisherType.do

Gr

Jan
"Petri Heil"


catchem


Arno


jur606

In Assens zitten we
enja vergubbing ook op zee verplicht (en ze controleren best wel hoorde ik)

vliegvisgek

oke jan heb altijd jaar vergunning maar dacht zee niet nodig om eerlijk te zijn nooit controle gehad of gezien hahaha 27 euro
geen geld dagje hier vissen kost meer
;D ;D

jelle

Je kunt de jaar vergunning online bestellen
https://www.fisketegn.dk/fisketegn/common/setupAnglerFisherType.do

trouwens meen ik dat wanneer je 100 meter uit de kust vist geen vergunning nodig hebt
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Arno

Bij Assens en omgeving  zijn diverse super stekken voor zeeforel te vinden.
ik zou het zeker een paar keer proberen.
s'morgens vroeg je nest uit en vissen maar en tegen de tijd dat de rest wakker is kom jij met verse broodjes binnen lopen
eventueel met vers beleg??

Gr Arno

jur606

Vergunning is binnen bedankt voor het linkje ::goodjob::


Zeker wel proberen Vroeg of laat (maar kids zijn vaak toch wel om 7uur half 8 wakker hoor :P)
maar dat komt wel goed ga ik zeker wel proberen.

Ondanks een tip van vriend van me dat ik ook een spinhengel zou moeten meenemen (kan je altijd vissen zei die al :))
Denk ik dat ik echt alleen een vliegnhengel meeneem :)
Eigenwijs he, hij gaf aan voor een beginner kan een beetje wind al teveel zijn om goed te kunnen vissen  (heeft i zeker gelijk in maar als ik een zeeforel(of iets anders mag kan vangen) geeft het met de vliegenhengel toch wel veel meer voldoening :) en als ik het moet leren dan maar op de harde moeilijke manier.

ja moet gaan lukken morgen nog 1 hobbel op de weg nieuwe waadpak ophalen (vorige week in naar overschie geweest) Het pak gelijk de goede maat schoenen te klein :( die zouden vandaag binnen zijn) dus hopelijk morgen ochtend als ik daarheen ga goed nieuws en passende schoenen :)